του Νεκτάριου Διατσίδη

 

Η Indian Motorcycle φαίνεται ότι αναπτύσσει μια νέα λύση επαγωγικής φόρτισης, που στοχεύει στη χρήση με θερμαινόμενα ρούχα, επιτρέποντάς τα να φορτίζονται ενώ οδηγούμε, χωρίς καλώδια.
Η Indian λοιπόν μπορεί να οδεύει προς μια λύση σε ένα πολύ μεγάλο ζήτημα, αυτό της θερμοκρασίας του αναβάτη και των άκρων του, με νέες καταθέσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που υποδηλώνουν ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να είναι καθ’ οδόν από τον Αμερικανό κατασκευαστή, για να επιτρέψει στους αναβάτες των μοτοσικλετών του να φορτίζουν τα θερμαινόμενα ρούχα τους ενώ βρίσκονται εν κινήσει – και χωρίς κανένα καλώδιο να εμπλέκεται ενοχλητικά και αποσπασματικά.


Τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας ανακαλύφθηκαν και δημοσιεύθηκαν από την Ιταλική ιστοσελίδα Motociclismo και αποκαλύπτουν ότι η Indian θα κάνει δυνατή αυτή τη φόρτιση εν κινήσει χρησιμοποιώντας επαγωγική φόρτιση. Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται ήδη στην κανονική σύγχρονη ζωή, πιο συχνά με ασύρματους φορτιστές για κινητά τηλέφωνα. Η ιδέα της λύσης της επαγωγικής φόρτισης της Indian για θερμαινόμενα γάντια και άλλα θερμαινόμενα ρούχα ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία. Όσον αφορά τον χρήστη, τα θερμαινόμενα ρούχα του μπορούν να φορτιστούν απλά μέσω επαφής.
Τα σημεία φόρτισης θα τοποθετούνται στα πεντάλ, στις χειρολαβές τιμονιού, στο κάθισμα και στην πλάτη, για να εξυπηρετούν όχι μόνο γάντια αλλά και μπουφάν και παντελόνια, για παράδειγμα, ενώ η φόρτιση θα ενεργοποιείται μέσω ενός διακόπτη ή ενός κουμπιού στο τιμόνι. Δεδομένου ότι έχουμε μόνο τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας προς το παρόν, δεν υπάρχει τρόπος να πούμε το πότε αυτή η τεχνολογία θα φτάσει στις μοτοσυκλέτες, αλλά σίγουρα μπορεί να είναι χρήσιμη, ειδικά τον χειμώνα.

Οι σημερινές λύσεις με θερμαινόμενες χειρολαβές τιμονιού και καθίσματα μπορούν να μειώσουν κάπως την ανακούφιση από το κρύο όταν φοράμε βαριά, χειμωνιάτικα ρούχα με στρώματα υψηλής τεχνολογίας που έχουν σχεδιαστεί ακριβώς για να εμποδίζουν τη «μετάδοση θερμότητας» μεταξύ του εξωτερικού και του εσωτερικού του ρούχου, ενώ είναι μικρή η μετάδοση θερμότητας κυρίως από τα γάντια όπου τα θερμαινόμενα grips ζεσταίνουν πολύ την παλάμη και όχι τα δάχτυλα με μια περίεργη αίσθηση για τα χέρια.
Τα θερμαινόμενα ρούχα – επειδή έρχονται σε επαφή με το σώμα – συχνά πρέπει να τροφοδοτούνται από μπαταρίες ή να συνδέονται με το ηλεκτρικό σύστημα της μοτοσυκλέτας. Στην πρώτη περίπτωση, υπάρχει ο κίνδυνος παροχής θερμότητας περιορισμένου χρόνου, κάτι μη ικανοποιητικό για το ταξίδι (και οι μπαταρίες πρέπει στη συνέχεια να επαναφορτιστούν), ενώ στη δεύτερη περίπτωση η παρουσία καλωδίων για την ηλεκτρική σύνδεση μερικές φορές αποθαρρύνει όσους θέλουν κάτι πιο πρακτικό.
Πιθανότατα γι’ αυτόν τον λόγο η Indian σκέφτηκε να κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ένδυση με ασύρματη φόρτιση, όπως τα smartphone, να εξοπλίσει τη μοτοσυκλέτα με επαγωγικά σημεία φόρτισης και στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, πρέπει η ένδυση να είναι συγκεκριμένου τύπου για τη φόρτιση. Αν και υπήρχαν και άλλες πτυχές που έπρεπε να ληφθούν υπόψη για το συγκεκριμένο ρουχισμό (και επομένως ίσως η διαμόρφωση νέων τεχνικών προτύπων), το πλεονέκτημα του να ανεβαίνουμε στο κάθισμα χωρίς να χρειάζεται να συνδέσουμε καλώδια ή μπαταρίες και να αισθανόμαστε αμέσως ζεστά, θα μπορούσε να ξεπεράσει κάθε αμφιβολία.
Παρεμπιπτόντως, η Indian έχει προτείνει επίσης επαγωγική φόρτιση – ή διατήρηση φόρτισης – για την μπαταρία της μοτοσυκλέτας , γεγονός που εφαρμόζεται σε μια μοτοσυκλέτα εξοπλισμένη με κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι που είναι καινοτόμο.