Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης
Η Kawasaki παρουσίασε επίσημα την πολυαναμενόμενη Ninja ZX-4R. Ενσωματώνοντας έναν πρόσφατα σχεδιασμένο κινητήρα και πλαίσιο, η νέα αυτή προσθήκη στη σειρά Supersports της Kawasaki θα περιλαμβάνει επίσης τις παραλλαγές Ninja ZX-4R SE και Ninja ZX-4RR. Το μοντέλο αναμένεται στην Ευρώπη το φθινόπωρο του 2023.
Στην καρδιά της ZX-4R βρίσκεται ένας πρόσφατα αναπτυγμένος υγρόψυκτος, παράλληλος τετρακύλινδρος κινητήρας DOHC 399cc, βασισμένος στην τεχνολογία της θρυλικής σειράς supersport μοτοσυκλετών Ninja ZX της Kawasaki, ο οποίος είναι σε θέση να αποδώσει μέγιστη ισχύ 77 ίππων ή 57 kW.
Εξοπλισμένη με το σύστημα Ram Air της Kawasaki (που ανεβάζει την απόδοση στις μεγάλες ταχύτητες), η εισαγωγή αέρα βρίσκεται στο κέντρο του μπροστινού φέρινγκ, παρέχοντας στυλ που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως μέρος της σειράς Ninja ZX. Οι αγωγοί Ram Air βρίσκονται στην αριστερή πλευρά των μπροστινών πιρουνιών.
Όσον αφορά το πλαίσιο, η διαμόρφωση επικεντρώνεται στον πιο ομαλό χειρισμό της μοτοσυκλέτας και είναι εμπνευσμένη από τα στοιχεία του πλαισίου και τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Ninja ZX-10RR World Superbike. Διαθέτοντας σκελετό από ατσάλινο χωροδικτύωμα και κυρτό μακρύ ψαλίδι, το πλαίσιο επιτυγχάνει μια εξιδανικευμένη κατανομή βάρους εμπρός-πίσω συν μια ισορροπία ακαμψίας και ευελιξίας, παρέχοντας ευκολία στο χειρισμό.
Μπροστά έχουμε το προηγμένο μπροστινό πιρούνι SFF-BP της Showa (τα μοντέλα Ninja ZX-4R SE και Ninja ZX-4RR διαθέτουν μηχανισμό ρύθμισης προφόρτισης), με το πίσω μέρος να είναι εξοπλισμένο με σύστημα οριζόντιας πίσω ανάρτησης. Επιπλέον, η παραλλαγή Ninja ZX-4RR διαθέτει τον ίδιο τύπο πίσω αμορτισέρ Showa BFRC-lite με την Ninja ZX-10R.
Στα φρένα έχουμε διπλούς δίσκους 290 mm και δαγκάνες μονομπλόκ με ακτινική τοποθέτηση, ενώ στο πίσω μέρος χρησιμοποιείται ένας δίσκος 220 mm. Όσον αφορά την αποτελεσματικότητα φρεναρίσματος και το κράτημα, ο συνδυασμός ελαστικών F120/R160 που υιοθετήθηκε έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει με τις δυναμικές επιδόσεις της Ninja ZX-4R και να παρέχει σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.
Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα αναβάτη περιλαμβάνουν ενσωματωμένες λειτουργίες οδήγησης που συνδέουν το KTRC (Kawasaki Traction Control) και τα Power Modes. Από τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες – Sport, Road, Rain και Rider (Χειροκίνητο), ο αναβάτης μπορεί εύκολα να επιλέξει την κατάλληλη ρύθμιση που ταιριάζει στις συνθήκες οδήγησης και στο δικό του στυλ. Στα Ninja ZX-4R SE και Ninja ZX-4RR τοποθετείται επίσης ένα KQS διπλής κατεύθυνσης (Kawasaki Quick Shifter) που επιτρέπει την αλλαγή ταχυτήτων πάνω/κάτω χωρίς συμπλέκτη.
Η Ninja ZX-4R είναι επίσης εξοπλισμένη με μια πλήρως ψηφιακή έγχρωμη οθόνη LCD 4,3 και έχει ενσωματωμένη μια λειτουργία διαδρομής που εμφανίζει χρόνους γύρου, θέσεις ταχύτητας και στροφές από 10.000 σ.α.λ. και άνω με ευανάγνωστο τρόπο. Η εφαρμογή Kawasaki RIDEOLOGY μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σύνδεση με smartphone για διάφορες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της καταγραφής πληροφοριών διαδρομής GPS και πληροφοριών οδήγησης οχήματος. Τέλος, έχουμε LED φωτισμό παντού, από τον διπλό προβολέα μπροστά, μέχρι το φωτάκι της ουράς.