Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης

H πρώτη Honda Transalp, παρουσιάστηκε το 1986 με τον προηγμένο και αξιόπιστο V-2 υγρόψυκτο 583 κ. εκ. κινητήρα και συνέχισε, με τακτικές ανανεώσεις, να παράγεται μέχρι το 2008 με τον κινητήρα να έχει ανέβει στα 680 κ. εκ. Από τότε η γκάμα adventure μοντέλων της Honda έχει δεχθεί αρκετές αλλαγές και μέχρι σήμερα περιλάμβανε δυο μοντέλα το πολύ καλό CB500X, κατηγορίας διπλώματος Α2, και τη μεγάλη adventure Africa Twin 1100. Με την παρουσίαση, τα τελευταία χρόνια, αρκετών νέων μεσαίων adventure και την εμπορική αναγέννηση της κατηγορίας η Honda αποφάσισε να προχωρήσει στην εξέλιξη μιας νέας Transalp αλλά αυτή τη φορά με ένα δικύλινδρο παράλληλο κινητήρα, όπως άλλωστε έκανε και με τη νέα Africa Twin.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα XL750 Transalp αντλεί έμπνευση από την πρώτη θρυλική έκδοση που ήταν μια μοτοσυκλέτα πασπαρτού, κυκλοφορούσε κάθε ημέρα μέσα στην πόλη, σε ταξίδευε μέχρι το Βόρειο Ακρωτήρι και σε κατέβαζε από τον κατσικόδρομο στην ερημική παραλία.

Ο εντελώς νέος δικύλινδρος παράλληλος τετραβάλβιδος 755 κ. εκ. κινητήρας (ίδιος με αυτόν της νέας CB750 Hornet) έχει απόδοση  90,5 ίππων (67,5 kW) στις 9.500 σ.α.λ. και ροπή 75 Nm. H κυλινδροκεφαλή είναι τεχνολογίας Unicam, προέρχεται από τις αγωνιστικές CRF και χρησιμοποιεί αυλούς εισαγωγής κάθετης ροής για καλύτερη κατανομή και καύση του μίγματος. Ο στρόφαλος είναι, όπως σε σχεδόν όλους τους σύγχρονους δικύλινδρους παράλληλους κινητήρες, χρονισμένος στις 270° για να προσφέρει χαρακτηριστικά απόδοσης και ήχο παρόμοια με αυτά ενός V2 κινητήρα. H κατανάλωση καυσίμου (WMTC) έχει υπολογισθεί στα 23 χιλιόμετρα ανά λίτρο που σημαίνει αυτονομία πάνω από 380 χιλιόμετρα! Τέλος το κιβώτιο ταχυτήτων έχει 6 σχέσεις και ο υποβοηθούμενος συμπλέκτης είναι μονόδρομος (slipper). 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που συνεργάζονται με το σύστημα Throttle By Wire (TBW) περιλαμβάνουν 5 προγράμματα οδήγησης, τα 4 (Standard, Sport, Rain και Gravel) με προκαθορισμένους συνδυασμούς επέμβασης στο ABS, το Honda Selectable Torque Control (HSTC) και το Wheelie Control. Η 5η λειτουργία User “Χρήστης” επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέξει τον συνδυασμό που προτιμά

Η έγχρωμη οθόνη 5-ιντσών είναι TFT έχει τέσσερις διαφορετικούς τρόπους προβολής των δεδομένων, χειριστήρια στους διακόπτες στο τιμόνι  και πρόσθετη δυνατότητα φωνητικής λειτουργίας με το Honda Smartphone Voice Control system (HSVCs)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ανοικτό ατσάλινο πλαίσιο είναι ελαφρύ (ελαφρύτερο από του CB500X) και παράλληλα άκαμπτο χάρη στην προσεκτική επιλογή πάχους τοιχωμάτων και διαμέτρου των σωλήνων του συντελώντας θετικά στο συνολικό βάρος που έχει κρατηθεί στα 208 κιλά γεμάτη. Οι ρυθμιζόμενες, προφόρτιση ελατηρίου, αναρτήσεις είναι της Showa με μπροστά ανεστραμμένο (USD) τηλεσκοπικό πιρούνι SFF-CATM (Separate Function Fork-Cartridge) διαμέτρου 43 χιλ. και πίσω μονό αμορτισέρ με μοχλικό Pro-Link και  προσφέρουν διαδρομή τροχών 200 και 190 χιλιοστά αντίστοιχα.

Οι ακτινικές δαγκάνες δύο εμβόλων εμπρός συνεργάζονται με wave δίσκους διαμέτρου 310 χιλ  και παρέχουν αποτελεσματική ισχύ ακινητοποίησης. Οι τροχοί είναι με ακτίνες σε διαστάσεις 21 και 18 ενώ τα ελαστικά Metzeler Karoo Street ή Dunlop Mixtour. με σαμπρέλα είναι διαστάσεων 90/90-21 και 150/70-18 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Την πρακτικότητα άλλα και την ασφάλεια της νέας Transalp ενισχύουν η σέλα στα 850 χιλ. η θύρα USB, η στάνταρ πίσω σχάρα τα full LED φώτα και το σύστημα Emergency Stop Signal (ESS).

Η 23YM XL750 Transalp θα είναι διαθέσιμη σε τρεις χρωματικές επιλογές, Mat Iridium Grey Metallic, Mat Ballistic Black και φυσικά στο κλασικό Ross White Tricolor που αποτίει φόρο τιμής στην αρχική XL600V Transalp.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης