Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης
Το 1964, οι εισαγωγείς της Lambretta στο Ηνωμένο Βασίλειο, Lambretta Concessionaires, αποφάσισαν να δημιουργήσουν το δικό τους αμφίβιο σκούτερ για να εμφανιστεί στην Έκθεση Μοτοσυκλετών και Ποδηλάτων του Μπράιτον το 1965.
Πήραν μια Lambretta J125 του 1964 και χρησιμοποιώντας ένα ζευγάρι πτυσσόμενες σανίδες και στις δύο πλευρές (παρόμοιες με τις σανίδες του σερφ), καθώς και ένα περιστροφικό κουπί που συνδέεται στον πίσω τροχό, πέτυχαν το αποτέλεσμα που ήθελαν και το “Amphi-Scooter” που προέκυψε τράβηξε όλα τα βλέμματα στο ντεμπούτο του στην έκθεση του Μπράιτον.
Στο βίντεο στο τέλος του άρθρου φαίνεται ο έμπορος της London Lambretta, Jack Hornsby, να επιδεικνύει τις δυνατότητες του αυθεντικού Amphi-Scooter, οδηγώντας (μαζί με την κόρη του) στον Τάμεση.
Το 2015, ένας Ιταλός ονόματι Costantino Frontalini αποφάσισε ότι ήθελε να αναδημιουργήσει το Lambretta Amphi-Scooter εγκαίρως για την 50ή επέτειο του αρχικού παρθενικού ταξιδιού του. Προμηθεύτηκε ένα J125 του 1964 για την πιστή αναπαραγωγή και χρησιμοποιώντας όση ιστορική τεκμηρίωση μπορούσε να βρει, στη συνέχεια έφτιαξε αυτό το αντίγραφο, πιστό μέχρι την πινακίδα κυκλοφορίας 52 DOY. Μετά από τουλάχιστον 700 ώρες εργασίας και κόστος άνω των 20.000 ευρώ, μπόρεσε να δοκιμάσει το τελικό προϊόν στα κοντινά νερά της λίμνης Cingoli.
Ο Frontalini, ο οποίος επίσης είναι ιδιοκτήτης και διαχειρίζεται το Διεθνές Μουσείο Sidecar με έδρα το Cingoli, έδειξε με επιτυχία τι θα μπορούσε να κάνει αυτό το Amphi-Scooter. Ωστόσο, ψάχνει ένα νέο σπίτι για αυτό. Ως αποτέλεσμα, μπορείτε αυτή τη στιγμή να το βρείτε διαθέσιμο για δημοπρασία στο διαδίκτυο στο H & H Auctions, με αρχική προσφορά 8.000 £ (9042,91 ευρώ). Η δημοπρασία ξεκίνησε στις 24 Απριλίου 2023 και λήγει στις 10 Μαΐου 2023.