Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης

Όχι, το θέμα δεν έχει να κάνει με την αποσιώπηση γεγονότων άλλα, με τον περιορισμό του θορύβου που παράγουν οι εμβολοφόροι κινητήρες και την τεχνολογία που χρειάζεται για να παραμένει σε νόμιμα, ή έστω ανεκτά επίπεδα, χωρίς να στραγγαλιστεί η απόδοση τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αφορμή για το θέμα αποτέλεσε το άρθρο του MCN για την εξάτμιση της νέας Yamaha GYTR R1, μιας μοτοσυκλέτας που δημιουργήθηκε για χρήση μόνο μέσα σε πίστα. Η “αγωνιστική” αυτή έκδοση της Yamaha R1 είναι εφοδιασμένη με ένα νέο σύστημα εξάτμισης που κατασκευάζει η Akrapovic και υπόσχεται μικρότερο βάρος και επίπεδο θορύβου κάτω από τα 101dB.

H νέα εξάτμιση της GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) αναπτύχθηκε με στόχο την κάλυψη των προδιαγραφών θορύβου σε πίστες που έχουν “χαμηλά” όρια και εφαρμόζουν, κατά γράμμα, τον κανονισμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Όλα ξεκίνησαν από την προσωπική μου εμπλοκή σαν αγωνιζόμενος μιας και έχουμε τεράστιο πρόβλημα στην Ολλανδία με τους κανονισμούς θορύβου», είπε ο ειδικός προϊόντων GYTR, ο Rob Juwett στο MCN και συνέχισε λέγοντας «Είχα βαρεθεί να μου βγάζουν μαύρη σημαία ή προειδοποίηση για θόρυβο. Επικοινώνησα με τον Akrapovic, με τον οποίο έχουμε μακρόχρονη συνεργασία και του είπα – Χρειαζόμαστε κάτι για τους αναβάτες που οδηγούν μέσα σε πίστα, προτεραιότητα δεν είναι να δείχνει όμορφο άλλα να μην κάνει πολύ θόρυβο, δεν με νοιάζει πώς θα φαίνεται».

Η εξέλιξη αυτής της εξάτμισης που έπρεπε να είναι ελαφρύτερη, να μην επηρεάζει αρνητικά την απόδοση και να κρατάει τη στάθμη θορύβου σε νόμιμα όρια, για χρήση σε πίστα, κράτησε περισσότερο από ένα χρόνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα χρόνο με δοκιμές σε διάφορα πρωτότυπα, άλλα με μεγάλους σε μήκος σιγαστήρες, άλλα με κοντούς σιγαστήρες, άλλα με διαφορετικούς σωλήνες, διαφράγματα εξάτμισης και πολλά άλλα.

Παρά το γεγονός ότι η σλοβένικη εταιρεία έχει τεράστια εμπειρία και είναι πρωτοπόρος στο συγκεκριμένο τομέα στην εξέλιξη συμμετείχε και η Yamaha.

Mid Muffler System (πηγή MCN)

Το τελικό αποτέλεσμα είναι το σύστημα Mid Muffler System (σύστημα εξαγωγής με ενδιάμεσο σιγαστήρα).

Το Mid Muffler έχει βάρος μόλις 3,8 κιλά, 5 κιλά λιγότερα από το στάνταρ σύστημα για χρήση στο δρόμο.

Σε συνδυασμό με την πολλαπλή εξαγωγής τιτανίου της R1, η Yamaha αναφέρει ότι το επίπεδο θορύβου παραμένει κάτω από τα 101 dB ή 97,4 dB στατικά σε εσωτερικούς χώρους στις 5500 rpm.

Τo αποτέλεσμα της χρήσης του Mid Muffler, σε μια μοτοσυκλέτα που φοράει τελικό για χρήση σε trackday, είναι: Καμία απώλεια σε δύναμή, αντίθετα συνήθως υπάρχει ένα μικρό κέρδος, σημαντικά χαμηλότερη στάθμη θορύβου και άριστη αισθητική. Το Mid Muffler τοποθετείται ανάμεσα στην πολλαπλή εξαγωγής και το τελικό της εξάτμισης (κάτω και πίσω από τον κινητήρα) με αποτέλεσμα να μην αλλάζει την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας.

Μπορεί σήμερα στην Ελλάδα να μην έχουμε, στην πράξη, πρόβλημα με το θόρυβο των εξατμίσεων μέσα στην πίστα αφού συνήθως οι νόμοι και οι κανονισμοί δεν εφαρμόζονται άλλα, ευτυχώς τα πράγματα αλλάζουν…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης