Το πρωτότυπο υβριδικό crossover PX-MiEV παρουσίασε η Mitsubishi Motors στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ένα crossover που συνδυάζει υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου με περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια. Το Mitsubishi PX-MiEV χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρες διαφορικών και το νέο S-AWC (Super All Wheel Control) της Mitsubishi με E-AYC (Electric-powered Active Yaw Control) για τη μεταφορά ροπής στους πίσω δεξιούς και αριστερούς τροχούς. Εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό του είναι το φιλικό cocochi-interior (είναι ένα λογοπαίγνιο για την ιαπωνική λέξη που σημαίνει «αναπαυτικός»), της Mitsubishi, που προσφέρει στους επιβάτες ένα άνετο περιβάλλον καμπίνας και μερικές από τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες ασφαλείας.

Αντοχή, Ασφάλεια, Απλότητα
Η αντοχή, η ασφάλεια και η απλότητα είναι 3 λέξεις-κλειδιά, στις οποίες βασίστηκε η εξωτερική σχεδίαση για ένα crossover επόμενης γενιάς, που διαθέτει απλή εμφάνιση χωρίς περιττά ή «σκληροτράχηλα» στοιχεία, τα οποία συναντάμε σε συμβατικά SUV. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα χρησιμοποιούν λυχνίες LED που χαρίζουν στο αυτοκίνητο μία νέα και μοντέρνα εμφάνιση, προσφέροντας καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση της ισχύος. Το αμάξωμα βάφεται σε μία νέα μεταλλική απόχρωση που γυαλίζει σαν κοχύλι. Με την εκπληκτική αισθητική τους, οι ζάντες αναδεικνύουν την απαράμιλλη νέα εμφάνιση, βελτιώνοντας την ψύξη των φρένων και τις αεροδυναμικές επιδόσεις. Η σχεδίαση του εσωτερικού θυμίζει cockpit αεροπλάνου, με ένα ταμπλό που αγκαλιάζει τους επιβάτες και καθίσματα άριστης στήριξης. Τόσο ο πίνακας των οργάνων όσο και το εσωτερικό των θυρών χρησιμοποιούν απαλά φώτα LED, τα οποία εκφράζουν την καινοτόμο φιλοσοφία και φινέτσα του αυτοκινήτου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πράσινη Υψηλή Τεχνολογία
Οι εμπρός και πίσω τροχοί του Mitsubishi Concept PX-MiEV κινούνται από δύο σύγχρονους κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, ενώ υπάρχει και ο βενζινοκινητήρας 1.6L DOHC MIVEC, ο οποίος μπορεί να κινήσει τους εμπρός τροχούς και να λειτουργήσει σαν γεννήτρια. Επιπλέον, το όχημα χρησιμοποιεί το νέο Mitsubishi Plug-in Hybrid System, στο οποίο ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος επιλέγει αυτόματα το βέλτιστο πρόγραμμα οδήγησης, για διαφορετικές συνθήκες και ανάλογα με τη φόρτιση της μπαταρίας, ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη απόδοση από τους ηλεκτροκινητήρες και τον βενζινοκινητήρα. Το Mitsubishi Concept PX-MiEV χρησιμοποιεί επίσης το MiEV OS (MiEV Operating System), που επιλέγει το βέλτιστο πρόγραμμα κίνησης μέσω ολοκληρωμένου ελέγχου των στοιχείων EV και του βενζινοκινητήρα, ενώ ελέγχει και τη βέλτιστη ηλεκτρική φόρτιση και παραγωγή ισχύος, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας που βρίσκεται υπό συνεχή παρακολούθηση. Αποτέλεσμα είναι μία απολαυστική, ασφαλής και άνετη οδήγηση, με εξοικονόμηση ενέργειας. Επιπλέον, για μέγιστη αξιοποίηση της απόδοσης της μπαταρίας, το όχημα εφοδιάζεται με ένα πρόγραμμα παροχής ισχύος, που επιτρέπει τη χρήση μέρους της ενέργειας της μπαταρίας από οικιακές συσκευές ή σαν μία πηγή ισχύος έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση π.χ. μιας φυσικής καταστροφής.

EV mode
Στις χαμηλές μέχρι μεσαίες ταχύτητες του αυτοκινήτου, η μπαταρία του Concept PX-MiEV’ παρέχει ισχύ στον εμπρός ηλεκτροκινητήρα – κίνηση μόνο μπροστά (FWD). Όταν κινείται στο χιόνι, στη βροχή ή σε δρόμους με χαμηλό συντελεστή τριβής, όπου απαιτείται μέγιστη ευστάθεια, το σύστημα αλλάζει αυτόματα σε πρόγραμμα τετρακίνησης (4WD) παρέχοντας ισχύ και στον ηλεκτροκινητήρα των πίσω τροχών, όπως επίσης και όταν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν ολίσθηση στους εμπρός τροχούς.

Σειριακό υβριδικό πρόγραμμα

Όταν η στάθμη φόρτισης της μπαταρίας πέσει σε ένα προκαθορισμένο επίπεδο, το σύστημα ενεργοποιεί το βενζινοκινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρισμού και αλλάζει αυτόματα στο series hybrid mode, χρησιμοποιώντας τον παραγόμενο ηλεκτρισμό για τη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων. Και σ’ αυτό το πρόγραμμα, το σύστημα επιλέγει την τετρακίνηση, ενεργοποιώντας τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Παράλληλο υβριδικό πρόγραμμα

Στις υψηλότερες ταχύτητες, το όχημα υποστηρίζεται από το βενζινοκινητήρα, ο οποίος λειτουργεί πιο οικονομικά από τους ηλεκτροκινητήρες στις υψηλές στροφές. Σ’ αυτό το πρόγραμμα, ο βενζινοκινητήρας βοηθά στην κίνηση των τροχών. Όταν ο οδηγός αλλάζει ξαφνικά λωρίδα ή κάνει άλλους ελιγμούς που απαιτούν μεγαλύτερη ευστάθεια, το σύστημα επιλέγει τετρακίνηση, με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα να κινεί τους πίσω τροχούς, βελτιώνοντας έτσι την ευστάθεια. Επιπλέον, στις προσπεράσεις στις υψηλότερες ταχύτητες ή άλλες καταστάσεις που απαιτούν πιο δυνατή επιτάχυνση, το σύστημα επιλέγει τη λειτουργία των εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρων για πρόσθετη ισχύ, προκειμένου να βοηθήσουν το βενζινοκινητήρα να αναπτύξει την επιθυμητή επιτάχυνση.

Πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας
Όταν το όχημα επιβραδύνει ή ρολάρει σε μία μεγάλη κατηφόρα, το σύστημα αλλάζει σε πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας (regenerative mode), στο οποίο η κινητική ενέργεια που ανακτάται από τους τροχούς αποθηκεύεται στη μπαταρία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόγραμμα φόρτισης
Όπως το i-MiEV παραγωγής, έτσι και το Mitsubishi Concept PX-MiEV έχει ένα σύστημα φόρτισης μπαταρίας 3 δρόμων, χρησιμοποιώντας μία οικιακή πρίζα 100-volt ή 200-volt ή ένα σταθμό ταχείας φόρτισης, υψηλής ισχύος. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης ένα Τηλεχειριζόμενο Πρόγραμμα Φόρτισης που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να φορτίσει τη μπαταρία ή να ενεργοποιήσει το σύστημα κλιματισμού σε προγραμματιζόμενο χρόνο ακόμα και όταν βρίσκεται μακριά από το αυτοκίνητο.

Πρόγραμμα παροχής ισχύος
Το Concept PX-MiEV είναι συμβατό με τη φιλοσοφία Έξυπνης Φόρτισης – ‘Smart Grid’, με στόχο τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικής χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας, που αυτή τη στιγμή παρουσιάζει αυξανόμενο ενδιαφέρον στον αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Όταν το Concept PX-MiEV δεν κυκλοφορεί, επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να αποθηκεύει ενέργεια τη νύχτα και στη συνέχεια να τη χρησιμοποιεί (μέσω της κανονικής πρίζας φόρτισης) για τη λειτουργία οικιακών ηλεκτρικών συσκευών κατά τη διάρκεια της ημέρας, όταν η κατανάλωση ηλεκτρισμού στο σπίτι είναι πολύ υψηλή. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν πηγή ισχύος σε περίπτωση μιας π.χ. φυσικής καταστροφής. Αν η υπόλοιπη ηλεκτρική ενέργεια στη μπαταρία πέσει κάτω από ένα προκαθορισμένο επίπεδο, ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται και λειτουργεί σαν γεννήτρια για τη διατήρηση της παροχής ισχύος σε σταθερό επίπεδο. Μία βοηθητική πρίζα 100-volt AC στο πίσω τμήμα του χώρου αποσκευών επιτρέπει επίσης τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία για τη λειτουργία κουζινών ή φωτιστικών και λοιπών συσκευών, στο κάμπινγκ ή σε άλλες δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου.

E-4WD
Το Concept PX-MiEV χρησιμοποιεί το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οχήματος S-AWC της Mitsubishi, το οποίο βασίζεται σε ένα E-4WD (Electronically-powered four-wheel drive) που ελέγχει την απόδοση των εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρων για βέλτιστη κατανομή της ροπής εμπρός/πίσω.

Το σύστημα S-AWC ελέγχει τα:
– E-AYC (Electric-powered Active Yaw Control), που με τη σειρά του ελέγχει την κατανομή της ροπής αριστερά/δεξιά στους πίσω τροχούς και το βαθμό της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση,
– ASC (Active Stability Control)
– ABS (Anti-lock Brake System).

Αντίθετα με το AYC του Lancer Evolution, το οποίο χρησιμοποιεί έναν υγρό πολύδισκο συμπλέκτη, το E-AYC χρησιμοποιεί μοτέρ διαφορικού για τον έλεγχο της κατανομής ροπής στους πίσω τροχούς. Με τη χρήση του μοτέρ διαφορικού δημιουργείται ένα πολύ αποδοτικό σύστημα άριστης απόκρισης, το οποίο συντελεί στην άριστη συμπεριφορά και ευστάθεια που χαρακτηρίζει το S-AWC.

Καθαρό, Χαλαρωτικό και Αξιόπιστο
Μερικά αυτοκίνητα παραγωγής της Mitsubishi Motors ήδη έχουν το cocochi-εσωτερικό το οποίο αγκαλιάζει τους επιβάτες σε ένα ευχάριστο και άνετο περιβάλλον καμπίνας, βασισμένο στη φιλοσοφία ‘Καθαριότητα, Ηρεμία, Ασφάλεια, Σιγουριά’.

Για το Concept PX-MiEV, το cocochi-εσωτερικό σημαίνει αρκετά νέα χαρακτηριστικά, μεταξύ των οποίων:
– Ταπετσαρία καθισμάτων που εξουδετερώνει τα αλλεργιογόνα, τις πτητικές οργανικές ενώσεις (VOC) και βακτήρια.
– Κρύσταλλα που εμποδίζουν την υπεριώδη ακτινοβολία για προστασία του δέρματος από το μαύρισμα και τη γήρανση
– Έναν αρωματικό αφυγραντήρα αρνητικών ιόντων και εμπλουτιστή οξυγόνου που βελτιώνουν την άνεση και περιορίζουν την κόπωση.

Τα χαρακτηριστικά του γνήσιου και νέου cocochi-εσωτερικό δημιουργούν μία ατμόσφαιρα στην καμπίνα που βελτιώνει την άνεση των επιβατών, συμβάλλοντας και στην ασφαλέστερη λειτουργία του οχήματος.

Θερμικά φορτία
Το Concept PX-MiEV χρησιμοποιεί παρμπρίζ με θερμοανακλαστικό κρύσταλλο (για μείωση της ποσότητας της θερμικής ενέργειας που το διαπερνά) και κρύσταλλα που εμποδίζουν την υπέρυθρη ακτινοβολία IR- (infrared ray) στα παράθυρα των θυρών. Στη βαφή του αμαξώματος εφαρμόζεται θερμοανακλαστική και θερμομονωτική τεχνολογία. Μέσα στο αυτοκίνητο, τα τέσσερα καθίσματα εξοπλίζονται με ατομικά συστήματα κλιματισμού, ενώ ρυθμίζεται και η υγρασία της καμπίνας. Η υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών που μειώνουν το φορτίο θερμότητας, επιτρέπει αποδοτικό έλεγχο κλιματισμού, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση ισχύος στο ελάχιστο, αναβαθμίζοντας έτσι το επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες.

Ασφάλεια
Το Concept PX-MiEV διαθέτει αρκετές νέες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας.
• Το σύστημα “New Multi-around Monitor” χρησιμοποιεί κάμερες τοποθετημένες σε στρατηγικά σημεία του αμαξώματος για να προσφέρει στον οδηγό μία συνδυασμένη περιμετρική εικόνα του οχήματος. Η συνδυασμένη εικόνα προβάλλεται σε ένα μόνιτορ, με απεικόνιση από ψηλά, για μεγαλύτερη ασφάλεια γύρω από το όχημα.
• Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με το Driving Safety Support System (DSSS (Level II) που αυτή την εποχή προωθείται από την Εθνική Ιαπωνική Αστυνομία – Japanese National Police Agency. Στο προηγμένο σύστημα υποστήριξης ασφάλειας οχήματος-υποδομών, ένας δέκτης στο αυτοκίνητο λαμβάνει σήματα που μεταδίδονται από οπτικούς φάρους στις άκρες των δρόμων και το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό να προσέχει περισσότερο, όταν άλλα οχήματα ή πεζοί έχουν εντοπισθεί από αισθητήρες των δρόμων και κάμερες στις διασταυρώσεις και τις διαβάσεις πεζών.
• Ένα σύστημα ασύρματης τεχνολογίας εξακριβώνει τη θέση άλλων οχημάτων και προειδοποιεί τον οδηγό όταν πλησιάζουν σε ανησυχητικό βαθμό. Το Mitsubishi Concept PX-MiEV υποστηρίζει επίσης το Advanced Safety Vehicle 4 (ASV4) project που προωθείται από την Υπηρεσία Οδικών Μεταφορών του Ιαπωνικού Υπουργείου Χωροταξίας, Υποδομών, Μεταφορών & Τουρισμού.
• Το όχημα εφοδιάζεται με Αποκλειστικό Σύστημα Επικοινωνιών Μικρής Εμβέλειας – Dedicated Short Range Communications (Αμφίδρομη ασύρματη επικοινωνία στα 5.8 GHz ειδικά σχεδιασμένη για χρήση σε αυτοκίνητο), το οποίο επιστρατεύει δυνατότητες επικοινωνίας δρόμου/οχήματος που χρησιμοποιούν τα Ηλεκτρονικά Διόδια – Electronic Toll Collection (ETC) για να προσδιορίζει τη θέση του οχήματος και κατά πόσον είναι παρκαρισμένο.

Το Concept PX-MiEV εφοδιάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση με επιλογή από τρία προγράμματα ύψους αμαξώματος – Auto, High, Low – για βελτιωμένη ευστάθεια σε κακές οδικές επιφάνειες ή σε υψηλές ταχύτητες και για ευκολότερη πρόσβαση προς και από το αυτοκίνητο.
Το πρωτότυπο χρησιμοποιεί επίσης διακόπτες τιμονιού νέας γενιάς και χρηστική διάταξη χειριστηρίων με καλή ορατότητα των διακοπτών για ασφαλέστερη και πιο ξεκούραστη οδήγηση. Μερικοί από τους διακόπτες των συστημάτων ήχου, πλοήγησης και ελέγχου κλιματισμού βρίσκονται στο τιμόνι.
Ενδεικτικές λυχνίες λειτουργίας διακοπτών στο ταμπλό διευκολύνουν τον οδηγό να ελέγχει οπτικά τις θέσεις τους.

Στο Driving Monitor System, μία κάμερα τοποθετημένη απέναντι από τον οδηγό παρακολουθεί τις κινήσεις των ματιών του για να προσδιορίσει το επίπεδο εγρήγορσής του. Αν το σύστημα ανιχνεύσει μείωση στη συγκέντρωσή του, εκδίδει όχι μόνον ακουστικές αλλά οπτικές και κραδασμικές προειδοποιήσεις καθώς και ένα χαρακτηριστικό άρωμα που τον/την αφυπνίζει.

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

Συνολικό μήκος 451 cm
Συνολικό πλάτος 183 cm
Συνολικό ύψος 165.5 cm
Μεταξόνιο 263 cm
Μετατρόχιο Εμπρός/Πίσω 157 cm / 157 cm
Επιβάτες 4
Κινητήρες (εμπρός και πίσω) Σύγχρονοι, μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύος 60 kW (εμπρός & πίσω)
Μέγιστη ροπή 200 Nm (εμπρός & πίσω)
Αυτονομία 10-15 mode EV Πάνω από 50km
Κινητήρας 1.6L DOHC MIVEC (βενζίνης)
Μέγιστη ισχύς 85 kW
Μέγιστη ροπή 125 Nm
Ισχύς γεννήτριας 70 kW
Κατανάλωση καυσίμου 10-15 Πάνω από 50 km/L
Μετάδοση E-4WD
Διάσταση ελαστικών 245/45R20

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης