Του Περικλή Χαλάτση
Οι πρώτες εντυπώσεις οδηγώντας το Microlino, είναι θετικές. Σχεδιαστικά δεν περνάει απαρατήρητο. Όλοι σταματούν να το χαζέψουν. Δικαιολογημένα, αφού ξεχωρίζει. Οι νεαροί και νεαρές ζητούν να μάθουν περισσότερα στοιχεία για το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ενώ αρκετοί μας ζήτησαν να το ανοίξουμε και να εισέλθουν στο εσωτερικό. Κάποιοι άλλοι μας ζήτησαν να μεσολαβήσουμε με την Kosmoride που εκπροσωπεύει τα Microlino στη χώρα μας για να τα οδηγήσουν. Βέβαια ο ενθουσιασμός σταμάταγε όταν σε ρώταγαν για την τιμή.
Ας δούμε το Microlino αναλυτικά. Αρχικά θα πρέπει να διευκρινίσουμε δεν είναι αυτοκίνητο αλλά ένα ηλεκτρικό όχημα σε σχήμα αυτοκινήτου που έχει άδεια τρικύκλου. Είναι το πρώτο όχημα αυτής της κατηγορίας με αυτοφερόμενο πλαίσιο, κατασκευασμένο από ελαφρύ αμάξωμα αλουμινίου. Η μοναδική πόρτα που έχει είναι ενισχυμένη με χάλυβα και έχει ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς.
Υπάρχουν τρεις τύποι Microlino (Urban, Dolce, Competizione) σε έξι διαφορετικές εκδόσεις ανάλογα με την ισχύ της μπαταρίας και με έξι διαφορετικές τιμές που ξεκινούν από 19.900 ευρύ (με την κρατική επιδότηση 15.900 ευρώ) έως 24.800 ευρώ (με την κρατική επιδότηση 20.800 ευρώ). Παρακάτω θα δείτε αναλυτικά τις εκδόσεις και τις τιμές.
Οι τύποι των μπαταριών που χρησιμοποιούνται για το Microlino είναι τρείς.
Α. 6 kWh με χρόνο φόρτισης 4 ώρες
Β. 10,5 kWh με χρόνο φόρτισης 3 ώρες
Γ. 14 kWh με χρόνο φόρτισης 4 ώρες
Το Microlino που δοκιμάσαμε είναι το ηλεκτρικό όχημα κατηγορίας L7e με τις μπαταρίες των 10.5 Kwh (τιμή απόκτησης με την κρατική επιδότηση 19.400 ευρώ). Για να το οδηγήσεις- διαθέτει και sportmode για απολαυστική οδήγηση- πρέπει να έχεις δίπλωμα κατηγορίας Β. Οι διαστάσεις του είναι: μήκος 2.519 εκ, πλάτος 1.473 εκ και ύψος 1.501 εκ. ενώ το βάρος του είναι μόλις 513 κιλά. Έχει μέγιστη ταχύτητα 90 χλμ./ώρα (εμείς δεν ξεπεράσαμε τα 55 χλμ γιατί δεν συναντήσαμε άδειο δρόμο για πολλά χιλιόμετρα) και η αυτονομία του αγγίζει τα 175 χλμ. Θα εκπλαγείτε με το πορτμπαγκάζ. Ο χώρος του είναι τεράστιος και φθάνει τα 230 λίτρα.
Σχεδιαστικά το Microlino σε κερδίζει αλλά και σε μπερδεύει με τις ρόδες που οι μπροστινές έχουν άλλη διάμετρο από τις πίσω. Μάλιστα νομίζεις (όπως και στα Smart) ότι τα ελαστικά έχουν και άλλες διαστάσεις. Όμως σε μπερδεύει ο σχεδιασμός και υπάρχει σα να λέμε «οπτική απάτη». Οι διαστάσεις των ελαστικών, μπροστά- πίσω είναι ίδιες (145/70 R 13).
Μη ψάχνετε για πόρτες δεξιά και αριστερά. Δεν υπάρχουν. Για να εισέλθεις ανοίγεις μόνο τη μία και μοναδική που βρίσκεται μπροστά από το όχημα. Ανοίγει διάπλατα και μπαίνεις όρθιος. Πρώτα μπαίνει ο οδηγός και μετά ο συνοδηγός. Δεν υπάρχουν δύο θέσεις αλλά μια μεγάλη με ένα μικρό ύψωμα στο μέσο για να ξεχωρίζουν.
Πράγματι πρόκειται για μια έξυπνη κατασκευή με προσεγμένο εξωτερικό. Απευθύνεται κυρίως σε νεαρές ηλικίες (με οδηγούς – συνοδηγούς χωρίς περιττά κιλά).
Ένας ευτραφής 50αρης θα δυσκολευτεί να μπει όρθιος και να κάνει στροφή στο εσωτερικό για να καθίσει στη θέση του οδηγού. Για τον συνοδηγό τα πράγματα είναι πιο απλά αφού μπροστά του δεν έχει το τιμόνι και μπορεί να καθίσει πιο εύκολα. Η μπροστινή πόρτα εισόδου κλείνει εύκολα τραβώντας ένα λουρί ενώ για να ανοίξει αρκεί το πάτημα ενός κουμπιού.
Όταν είστε έξω από το Microlino, μπορείτε να ανοίξετε την μπροστινή πόρτα από ένα κουμπί που βρίσκεται κάτω από τον καθρέφτη του συνοδηγού.
Το Microlino είναι ένα microcar. Δηλαδή ένα όχημα μικροκινητικότητας. Πρέπει να είσαι απόλυτα συνειδητοποιημένος για το τι ακριβώς οδηγείς και να μην έχεις τις ίδιες απαιτήσεις με ένα Ι.Χ αυτοκίνητο.
Με το Microlino Competizione που δοκιμάσαμε κινηθήκαμε στο κέντρο της Αθήνας, φτάσαμε και μέχρι Κηφισιά χωρίς να ενοχλήσουμε τους άλλους οδηγούς αφού το μποτιλιάρισμα ξεπερνούσε στην εθνική οδό τα 5 χιλιόμετρα. Η κατανάλωσή μας ήταν σχεδόν μηδενική.
Στο τέλος της ημέρας με το οικιακό ρεύμα και το απλό καλώδιο για τριφασικό ρεύμα που σου παρέχει η εταιρεία χρειάστηκαν μόνο 2 ώρες για να γεμίσουμε την μπαταρία. Όταν είναι άδεια χρειάζεται περίπου τρείς ώρες σε οικιακή πρίζα.
Μην ψάξετε να βρείτε air condition για το καλοκαίρι. Δεν υπάρχει. Μπορείτε όμως να ανοίξετε την οροφή για να χαίρεστε τον ήλιο και να κάνετε ηλιοθεραπεία.
Αν όταν οδηγείτε, θέλετε να ακούτε μουσική, η καλύτερη λύση είναι το τηλέφωνο σας. Ραδιόφωνο δεν υπάρχει. Αποθηκεύστε τα τραγούδια που σας αρέσουν και το πρόβλημα λύθηκε. Υπάρχουν δύο θύρες για να συνδέσετε το κινητό σας ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο USB.
Στο Microlino υπάρχει μια πολύ καλή βάση για το τηλέφωνο που χρησιμεύει ακόμη και ως navigator.
Δεν υπάρχει κεντρικός καθρέφτης. Το παρατηρητήριο για το τι συμβαίνει πίσω σου βασίζεται αποκλειστικά στους δύο εξωτερικούς καθρέφτες.
Το τιμόνι δεν έχει ηλεκτρική υποβοήθηση. Είναι κάπως βαρύ ωστόσο δεν προβληματίζει. Αυτό όμως που μας προβλημάτισε ήταν στο φρενάρισμα στην κατηφόρα. Για να μην κάνουμε λάθος εκτίμηση επαναλάβαμε σε διαφορετικά σημεία να φρενάρουμε προοδευτικά σε κατηφορικό δρόμο. Το Microlino «πέταξε» ουρά. Όπως καταλαβαίνετε, έχοντας το βάρος μπροστά, το πίσω είναι ελαφρύ. Το γεγονός ότι οι ρόδες είναι πιο στενές σε διάμετρο σε σχέση με τις μπροστινές και σε συνδυασμό με τον κατηφορικό δρόμο το πίσω μέρος στο φρενάρισμα δεν στέκεται στην ευθεία.
Οι τιμές
Μπορείτε να κάνετε χρήση του ευέλικτου προγράμματος μίσθωσης για 24, 36 ή 48 μήνες σε συνεργασία με την Volkswagen Financial Services.
Η διαδικασία παραγγελίας γίνεται online μέσω του επίσημου site της Microlino,
(https://microlino-car.com/el/) επιλέγοντας την αγορά της Ελλάδος.
Οι παραδόσεις των Microlino και τα Test Drives πραγματοποιούνται μέσω του επίσημου δικτύου Kosmoride (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Πάτρα-Ιωάννινα-Λάρισα).