Η Lancia Delta αντιπροσωπεύει τέλεια την αντίληψη της «πολυτέλειας κόντρα στην κρίση», αφού συνδυάζει τις σημερινές απαιτήσεις για πολυτέλεια στην αυτοκίνηση με τη λογική του downsizing, εξασφαλίζοντας έτσι υψηλή ποιότητα και επιδόσεις, κορυφαίους χώρους, χαμηλό κόστος κτήσης, μειωμένες εξωτερικές διαστάσεις και χαμηλή κατανάλωση. Χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά το Μάρτιο η Delta έγινε ο ηγέτης της κατηγορίας της στην Ιταλία και εξακολουθεί να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς σε ολόκληρη την Ευρώπη. Με στόχο την αύξηση αυτών των καλών αποτελεσμάτων, η Lancia παρουσιάζει σήμερα ένα νέο κινητήρα και σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες που καθιστούν το αυτοκίνητο σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.
Σημαντικές καινοτομίες για τη νέα Delta του 2009
Η κύρια καινοτομία αντιπροσωπεύεται από τον κινητήρα 1.8 Di Turbo των 200 ίππων, τον πιο δυνατό κινητήρα της γκάμας.
Πρόκειται για έναν καινοτόμο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού που επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο ότι το DNA της Lancia είναι άρρηκτα δεμένο με τον σπορ αυτοκινητιστικό χαρακτήρα ενώ παράλληλα τηρεί τη δέσμευση της εταιρείας για προστασία του περιβάλλοντος μέσω μειωμένων εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου.
Όλα αυτά επιτυγχάνονται με την ενίσχυση της ευελιξίας και της οδηγικής ευχαρίστησης που κάνουν αυτό το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει. Ο νέος κινητήρας παράγεται από την FPT -Fiat Powertrain Technologies- και συνδυάζεται με ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 200 ίππων (147 kw) στις 5.000 στροφές και μέγιστη ροπή 320 Nm (32,6 Kgm) στις 1.400 στροφές. Με αυτές τις προδιαγραφές η Lancia Delta επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα και επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα. Την ίδια δε στιγμή, το αυτοκίνητο επιτυγχάνει μικρή κατανάλωση καυσίμου (7,8 λίτρα ανά 100 χλμ.), μειωμένες εκπομπές CO2 (185 g/km) και πληρεί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 5.
Η τεχνολογία Scavenging
Οι κορυφαίες επιδόσεις αυτού του κινητήρα είναι αποτέλεσμα της εφαρμογής της τεχνολογίας Σάρωσης (Scavenging), η οποία μεγιστοποιεί τη ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές και εγγυάται στον οδηγό την άμεση απόκριση σε οποιαδήποτε απαίτησή του. Η Σάρωση επιτυγχάνεται με το συνεχή έλεγχο και βελτιστοποίηση κάθε στιγμιαίας παραμέτρου λειτουργίας του κινητήρα, μεγιστοποιώντας κάθε στιγμή την απόδοσή του. Το αποτέλεσμα είναι αξιοθαύμαστο: η μέγιστη ροπή του κινητήρα όχι μόνο αποδίδεται στις 1.400 στροφές, αλλά είναι και αυξημένη κατά 70% συγκριτικά με τους απλούς turbo κινητήρες, ενώ παράλληλα ο χρόνος απόκρισης είναι ο μισός, πλησιάζοντας τους χρόνους ατμοσφαιρικών κινητήρων. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η ροπή του νέου κινητήρα 1.8 των 200 ίππων είναι άμεσα συγκρινόμενη με αυτή ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα V6 διπλάσιας χωρητικότητας. Η τεχνολογία και η τεχνογνωσία της Lancia και της Fiat Powertrain Technologies δίνουν για άλλη μια φορά τις απαντήσεις στα σύγχρονα ζητήματα οδηγώντας τις εξελίξεις.
Εξελιγμένες τεχνολογικές εφαρμογές
Εκτός από το νέο κινητήρα 1.8, η Delta παρουσιάζει για το 2009 μερικές επιπλέον καινοτόμες εφαρμογές που κάνουν την οδήγησή της μια άνετη και ξεχωριστή εμπειρία.
Πρώτα από όλα, είναι πλέον διαθέσιμη για όλες τις εκδόσεις η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση με μεταβλητό σύστημα απόσβεσης των αμορτισέρ (Reactive Suspension System), σύστημα το οποίο μειώνει τις δονήσεις και τις κλίσεις του αμαξώματος και εγγυάται μέγιστα επίπεδα ασφάλειας, άνεσης και οδηγικής απόλαυσης. Τo RSS για την ελληνική αγορά θα διατίθεται στο standard εξοπλισμό των εκδόσεων με τον κινητήρα 1.8 προσφέροντας στην Delta ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας της.
Έπειτα υπάρχει το ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Sportronic με 6 σχέσεις και χειριστήρια στο τιμόνι (μέχρι στιγμής διαθέσιμο μόνο με τον κινητήρα 1.8), που δίνει στη Delta το διττό χαρακτήρα του άνετου αλλά και σπορ αυτοκινήτου.
Άλλη μια τεχνολογική καινοτομία της Delta είναι το ημιαυτόματο σύστημα παρκαρίσματος με την ονομασία “Easy Parking”. Ήδη διαθέσιμο από το 2008, το σύστημα αυτό αναγνωρίζει και υπολογίζει τον πιθανό χώρο στάθμευσης αφήνοντας ως μοναδική απαιτούμενη κίνηση από τον οδηγό το χειρισμό των πεντάλ γκαζιού-φρένου, κάνοντας έτσι μια χρονοβόρα και μερικές φορές κουραστική διαδικασία συναρπαστικά εύκολη.
Όλες αυτές οι τεχνολογικές καινοτομίες -μαζί με τους προβολείς αερίου xenon με κατευθυνόμενη δέσμη φωτός (Adaptive Xenon Light) και το εξελιγμένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης Instant Nav (που βρήκε εφαρμογή για πρώτη φορά στη Delta)- έγιναν πραγματικότητα χάρη στη συνεργασία της Lancia με την Magneti Marelli. Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι η συνεργασία των Fiat Group Automobiles, Magneti Marelli και Microsoft συνετέλεσε στη γέννηση του Blue&Me™, του πλέον καινοτομικού συστήματος τηλεματικής, που στη Delta διατίθεται σε 2 μορφές (απλή και με πλοήγηση με τη μορφή πικτογραμμάτων – Blue & Me Nav™).
Sportronic: το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Ο συνδυασμός του κινητήρα 1.8 Di TurboJet των 200 ίππων με το κιβώτιο αυτόματης μετάδοσης 6 σχέσεων μεγιστοποιεί την ευελιξία και τις άμεσες αντιδράσεις του αυτοκινήτου, κάνοντας το χρόνο που απαιτείται για τις αλλαγές σχέσεων στη Lancia Delta πολύ μικρό και ικανοποιώντας έτσι το αίτημα του απαιτητικού οδηγού της τόσο για άνετη όσο και για σπορ οδήγηση.
Παράλληλα το εξελιγμένο λογισμικό διαχείρισης του κιβωτίου εκτιμά τις διαφορετικές οδηγικές συνθήκες και προσαρμόζεται αυτόματα στο εκάστοτε οδηγικό στυλ συνυπολογίζοντας παραμέτρους όπως η υποβοήθηση κατά την πέδηση, η κλίση του οδοστρώματος, οι στροφές ή η προτίμηση του οδηγού για σπορ ή άνετη οδήγηση. Πιο συγκεκριμένα, ο οδηγός έχει την ευχέρεια να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, όπως “Winter”, “Normal” και “Sport”, αλλά και της χειροκίνητης λειτουργίας (TIP). Τα χειριστήρια του κιβωτίου Sportronic που βρίσκονται ενσωματωμένα στο τιμόνι προσδίδουν στη Delta μια πραγματική σπορ χροιά, αντάξια τόσο του νέου κινητήρα όσο και του ονόματός της.
Η Lancia Delta 1.8 200 hp θα είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά εντός του προσεχούς καλοκαιριού και σε πολύ ανταγωνιστική τιμή.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Lancia Delta 1.8 Di Turbo 200 HP E5 (Sportronic)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 200 HP 1.8 Di Turbo Jet E5
Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη: 4, σε σειρά
Διάμετρος x διαδρομή (mm): 83X80.5
Χωρητικότητα (κ.εκ.): 1742
Λόγος συμπίεσης: 9,5 -0,5 /+0,0
Μέγιστη ισχύς: 147 KW ή 200 ίπποι από τις 5.000 έως τις 5.500 στροφές
Μέγιστη ροπή: 320 Nm από τις 1.400 ως τις 3.750 στροφές
Προδιαγραφές εκπομπών ρύπων: EU 5
Σύστημα διανομής: οδοντωτός ιμάντας, εκκεντροφόρος επικεφαλής με διπλό μεταβλητό χρονισμό δύο φάσεων
Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου: άμεσος ψεκασμός βενζίνης με υπερσυμπιεστή
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Εμπρός
Κιβώτιο, αριθμός σχέσεων: αυτόματο Sportronic, 6 + όπισθεν
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Κρεμαγιέρα DualdriveTM με ηλεκτρική υποβοήθηση
Διάμετρος στροφής(m):
– 10.6 (ζάντες αλουμινίου 17″)
– 11.2 (ζάντες αλουμινίου 18″)
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μπαταρία 60 ΑΗ
ΦΡΕΝΑ (δίσκοι) με ABS
Εμπρός (διάμετρος mm): Δίσκοι 330×28
Πίσω (διάμετρος mm): Δίσκοι 278×12
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Ανεξάρτητη τύπου McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ διπλής δράσης με αντιστρεπτική δοκό
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ διπλής δράσης με αντιστρεπτική δοκό
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες αλουμινίου:
– Ζάντες αλουμινίου 17’’ με ελαστικά 225/45 R17 94W
– Ζάντες αλουμινίου 18’’ με ελαστικά 225/40 R18 92W
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μεταξόνιο (mm): 2.700
Μετατρόχιο (mm):
Εμπρός: 1.538
Πίσω: 1.531
Μήκος/Πλάτος (mm): 4.520/1.797
Ύψος (mm): 1.499
Χώρος αποσκευών VDA (λίτρα):
– standard με ρεζέρβα ανάγκης 380-465 (αναλόγως θέσης συρόμενων πίσω καθισμάτων)
– 760 (με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα)
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΒΑΡΗ
Δοχείο καυσίμων (λίτρα): 58
Βάρος άδειο DIN (κιλά): 1.430
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ./ώρα): 230
Επιτάχυνση (δευτερόλεπτα) 0-100 χλμ./ώρα: 7,4 (2 άτομα και 20kg φορτίο)
Κατανάλωση Dir. CE 1999/100 (λίτρα/100 χλμ.):
– Κύκλος πόλης: 11,1
– Κύκλος εκτός πόλης: 5,9
– Συνδυασμένος κύκλος: 7,8
Εκπομπές CO2, συνδυασμένος κύκλος (γρ./χλμ.): 185