O Sebastian Vettel αναδείχτηκε μεγάλος νικητής στη Βαλένθια και η Reb Bull Racing πανηγυρίζει μια ακόμα νίκη στο φετινό πρωτάθλημα. Στις άλλες δύο θέσεις του podium ανέβηκαν οι δύο McLaren με Hamilton και Button.

Η τελική κατάταξη του αγώνα:

Όπως κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, έτσι και σήμερα, η zougla.gr είχε τα μάτια στραμμένα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και αναμετέδωσε σε απευθείας σύνδεση ολόκληρο τον αγώνα.

Ο αγώνας σε «ρυθμούς» F1

Τερματισμός: Μετά από 57 γύρους πέφτει η καρό σημαία στο γκραν πρι της Βαλένθια. Νικητής αναδεικνύεται ο Φέτελ και ακολουθούν, Χάμιλτον και Μπάτον.

Γύρος 57: Ο Κομπαγιάσι προσπερνά και τον Μπουεμί και τερματίζει τελικά στην 7η θέση!!!!!

Γύρος 56: Ο Αλόνσο προσπαθεί να περάσει τον Μπουεμί στη μάχη για την 7η θέση αλλά χωρίς επιτυχία. Ο Κομπαγιάσι περνάει τον Αλόνσο ένα γύρο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας!!!!

Γύρος 54: Ο Κομπαγιάσι μπαίνει στα πιτς για να αλλάξει – αναγκαστικά – ελαστικά και από την 3η θέση πέφτει στην 9η. Η πρώτη τριάδα έχει ως εξής: Φέτελ, Χάμιλτον και Μπάτον.

Γύρος 52: Το πρόβλημα ήταν με τον κινητήρα (τον ενημέρωσαν ότι θα πάρει φωτιά αν δεν σταματήσει) αλλά και στο πίσω δεξί ελαστικό που είχε σχιστεί.

Γύρος 51: Ο Χούλκενμπεργκ εγκαταλείπει τον αγώνα με πρόβλημα στην Williams την ώρα που βρισκόταν στην 10η θέση. Κερδισμένος – προς το παρόν – ο Ντε Λα Ρόσα που μπαίνει στην βαθμολογούμενη δεκάδα.

Γύρος 50: Η πρώτη δεκάδα δεν έχει αλλάξει καθόλου και παραμένει όπως ήταν και στον γύρο 40.

Γύρος 44: Οι Μπάτον, Μπαρικέλο, Χούλκενμπεργκ, Ντε Λα Ρόσα, Πετρόφ, Σούτιλ, Λιούτζι και Κούμπιτσα θα ελεχθούν από τους αγωνοδίκες μετά τον αγώνα για πιθανή τους παρατυπία την ώρα που ήταν στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Γύρος 40: Η πρώτη δεκάδα δεν έχει αλλάξει εδώ και δέκα γύρους και έχει ως εξής: Φέτελ, Χάμιλτον, Κομπαγιάσι, Μπάτον, Μπαρικέλο, Κούμπιτσα, Μπουεμί, Σούτιλ, Αλόνσο και Χούλκενμπεργκ.

Γύρος 38: Ο Σουμάχερ πετυχαίνει τον ταχύτερο γύρο αλλά έχει πολύ δρόμο μπροστά του για να κερδίσει θέσεις από την 17η στην οποία βρίσκεται!

Γύρος 37: Ο Σουμάχερ και πάλι στα πιτς για αλλαγή ελαστικών. Ο Γερμανός έχει μπει τρεις φορές όταν οι υπόλοιποι το έχουν κάνει μόλις μία φορά.

Γύρος 36: Ο Χάμιλτον ρίχνει και άλλο τα χρονόμετρα και σημειώνει τον ταχύτερο γύρο. Έχει όμως πολύ δρόμο μπροστά (11,4 δευτ.) του προκειμένου να φτάσει τον Φέτελ.

Σχόλιο: Ο ρυθμός του αγώνα έχει σταθεροποιηθεί και το ενδιαφέρον για την κατάκτηση της πρώτης θέση έχει μειωθεί αισθητά έπειτα από την ποινή στον Χάμιλτον. Ο Φέτελ οδηγεί την κούρσα και δύσκολα θα χάσει την πρώτη θέση αν δεν αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει αυτή τη στιγμή η μάχη για την 5η θέση μεταξύ Μπαρικέλο και Κούμπιτσα.

Γύρος 30: Η πρώτη δεκάδα έχει ως εξής: Φέτελ, Χάμιλτον, Κομπαγιάσι, Μπάτον, Μπαρικέλο, Κούμπιτσα, Μπουεμί, Σούτιλ, Αλόνσο και Χούλκενμπεργκ

Γύρος 27: Ο Χάμιλτον εκτίει την ποινή διέλευσης από τα πιτς και συνεχίζει από την 3η θέση, έχοντας μπροστά του, τους Φέτελ και Κομπαγιάσι.

Γύρος 26: Ένα… μπουκάλι από μπίρα βρίσκεται στην πίστα!!!

Γύρος 25: Ο Χάμιλτον δέχεται ποινή διέλευσης από τα πιτς διότι προσπέρασε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Δεν του κόστισε όμως τελικά όσο θα περίμενε κανείς, αφού βγήκε 2ος στην πίστα. Οι άνθρωποι της Ferrari είναι έξαλλοι με την όλη εξέλιξη και την αντιμετώπιση του Χάμιλτον από τους αγωνοδίκες.

Γύρος 24: Οι τελικές ταχύτητες των μονοθεσίων έχουν αγγίζει τα 313 χλμ./ώρα. Ταχύτερος όλων ο Αλγκουερσαρί με την λόγω ταχύτητα ενώ Μπουεμί και Χάμιλτον έχουν “πιάσει” τα 312 χλμ./ώρα.

Γύρος 21: Οι μοναδικοί πιλότοι που δεν έχουν επισκεφτεί τα πιτς για αλλαγή ελαστικών είναι οι Κομπαγιάσι, Ντι Γκράσι και Γκλοκ. Κερδισμένος όμως είναι ο Κομπαγιάσι με BMW Sauber που βρίσκεται στην 3η θέση (ξεκίνησε 18ος).

Γύρος 19: Φέτελ και Χάμιλτον δείχνουν ότι βρίσκονται σε διαφορετικό αγώνα από τους υπόλοιπους πιλότους με τη διαφορά του Γερμανού από τον 3ο Κομπαγιάσι να βρίσκεται στα 9 δευτερόλεπτα.

Γύρος 16: Η πρώτη δεκάδα έχει ως εξής: Φέτελ, Χάμιλτον, Κομπαγιάσι, Μπάτον, Μπαρικέλο, Κούμπιτσα, Μπουεμί, Σούτιλ, Αλόνσο και Χούλκενμπεργκ.

Γύρος 15: Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχωρεί από την πίστα και ο αγώνας ξεκινά και πάλι από την αρχή. O Φέτελ παραλίγο να κάνει λάθος και να παραχωρήσει τη θέση του στον Χάμιλτον. Τελικά διατηρεί την πρωτιά.

Γύρος 14: Ο Σουμάχερ μπαίνει για δεύτερη φορά στα πιτς και βρίσκεται στην 21η θέση. Ο Γερμανός ελπίζει ότι η κίνηση αυτή θα τον βοηθήσει για τη συνέχεια όταν οι υπόλοιποι θα επισκέπτονται τα πιτς για αλλαγή ελαστικών.

Σχόλιο: Κοιτάζοντας το ατύχημα που είχαν οι δύο πιλότοι διαπιστώνει κανείς τα εξής: Ο μεν Κοβαλάινεν φρενάρισε πολύ πριν τη στροφή, ο δε Ουέμπερ δεν είχε το μυαλό του στην πίστα. Να σημειώσουμε ότι, ο Κοβαλάινεν δεν ήταν υποχρεωμένος να αφήσει τον Αυστραλό να περάσει αφού εκείνη την ώρα οι δυο τους μάχονταν για την 18η θέση.

Δείτε το τρομακτικό ατύχημα του Webber:

Γύρος 12: Το αυτοκίνητο ασφαλείας είναι στην πίστα.

Γύρος 11: Οι περισσότεροι πιλότοι μπαίνουν στα πιτς για να αλλάξουν ελαστικά. Την ίδια ώρα ο Ουέμπερ μεταφέρεται προληπτικά στο ιατρικό κέντρο της πίστας.

Γύρος 10: Τρομακτικό ατύχημα έχει ο Ουέμπερ με τη Red Bull έπειτα από τη σύγκρουση που είχε με τον Κοβαλάινεν.

Γύρος 8: Ο Ουέμπερ μπαίνει στα πιτς και καθυστερεί. Ο Αυστραλός βγαίνει στην πίστα και συνεχίζει από την 19η θέση

Γύρος 3: Η πρώτη δεκάδα: Φέτελ, Χάμιλτον, Αλόνσο, Μάσα, Κούμπιτσα, Μπάτον, Μπαρικέλο, Χούλκενμπεργκ, Ουέμπερ και Μπουεμί.

Γύρος 1: Ο Ουέμπερ χάνει και άλλες θέσεις και πλέον βρίσκεται στην 9η. Άτυχος και ο Πετρόφ ο οποίος από 10ος πέφτει στην 15η θέση.

Εκκίνηση: Τα κόκκινα φώτα σβήνουν και τα μονοθέσια εκκινούν τον 9ο αγώνα της χρονιάς στη Βαλένθια. Ο Φέτελ κρατά με δυσκολία την 1η θέση έπειτα από την εκπληκτική εκκίνηση του Χάμιλτον που προσπερνά τον Ουέμπερ. Ακολουθεί ο Αλόνσο που ανεβαίνει και αυτός μια θέση ενώ ο Ουέμπερ πέφτει στην 5η θέση. Κερδισμένος και ο Μάσα ο οποίος από 5ος βρίσκεται 4ος.

Τι έγινε στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου

Στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, ο Sebastian Vettel πήρε την pole position και δίπλα του θα έχει στη γραμμή εκκίνησης σήμερα τον ομόσταυλό του, Mark Webber. Οι δυο τους έχουν πολλά να «λύσουν» μεταξύ τους και η πρώτη στροφή του αγώνα αναμένεται με πολλή αγωνία.

Η τελική κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών στη Βαλένθια ήταν η εξής:

Η πίστα

Η πίστα στη Βαλένθια έχει σχεδιαστεί μέσα στον ιστό της παραλιακής πόλης και θυμίζει περισσότερο από κάθε άλλη εκείνη του Μονακό. Τουλάχιστον όσον αφορά στο τοπίο, αφού η χάραξή της πλησιάζει περισσότερο εκείνη της πίστας του Μόντρεαλ στον Καναδά, όπου διεξήχθη ο προηγούμενος αγώνας.

Στα παρακάτω σχεδιαγράμματα μπορείτε να δείτε τη χάραξη της πίστας. Στις επιμέρους ενδείξεις βλέπετε ενδεικτικές τιμές για τη σχέση στο κιβώτιο σε κάθε σημείο, την ταχύτητα των μονοθεσίων, καθώς και την πίεση (g) που δέχεται ο οδηγός. Τρία είναι τα σημεία-κλειδιά για μια καλή επίδοση στην Βαλένθια. Η στροφή «10», όπου η έξοδος της στροφής πρέπει να γίνει με το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα για να εκμεταλλευτεί ο οδηγός τη μεγάλη ευθεία που ακολουθεί. Η στροφή «12», η οποία έχει γωνία 90 μοιρών και βολεύει για προσπεράσεις και η στροφή «17», όπου επίσης μετά από μεγάλη ευθεία, οι οδηγοί μπορούν να ρισκάρουν προσπέρασμα στην εσωτερική γραμμή, φρενάροντας αργά.