Η Mitsubishi είναι μία μάρκα που είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε σε αγώνες και φυσικά να πρωταγωνιστεί σε αυτούς. Τα τελευταία χρόνια, όμως, η συμμετοχή της στο WRC αλλά και στο ράλι Ντακάρ σταμάτησε, γεμίζοντας θλίψη τα εκατομμύρια των οπαδών της μάρκας. Όμως η κίνηση αυτή δεν ήταν τυχαία, αφού οι υπεύθυνοι της Mitsubishi πήραν την απόφαση να αλλάξουν ρότα και να το γυρίσουν σε πιο εμπορικά μοντέλα που θα φέρουν κερδοφορία στη μάρκα και όχι μόνο δόξα και κύπελλα. Από αυτή τη σκέψη γεννήθηκε το 2007 και το ASX, ένα αυτοκίνητο που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους και να δούμε τις αρετές του, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ASX έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου τόσο εκτός όσο και εντός πόλης, ενώ σε όλες τις εκδόσεις διατίθεται το σύστημα Start & Stop

Κατανάλωση… σοκ
Κατ’ αρχάς θα πρέπει να κατατάξουμε το ASX και να ορίσουμε τι είδους αυτοκίνητο είναι. Οπτικά μοιάζει για 4×4 αλλά σε πιο… light μορφή. Κάπως έτσι είναι τα πράγματα, τουλάχιστον όσον αφορά στην εικόνα του αυτοκινήτου με τη διαφορά ότι το ASX έχει προνόμια που τα περισσότερα SUV δεν διαθέτουν. Το πιο τρανταχτό παράδειγμα είναι η κατανάλωση καυσίμου που ουδεμία σχέση έχει με αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας αλλά και κυβικών που είναι από 1.800 κ.εκ. και πάνω. Τόσα είναι τα κυβικά του ASX στην έκδοση diesel που αρχικά θα έρθει στην Ελλάδα, ενώ από Σεπτέμβριο θα κάνει την εμφάνισή της και η έκδοση βενζίνης με κινητήρα 1.6 λίτρων με 117 ίππους. Η έκδοση diesel που οδηγήσαμε έφτανε τα 150 άλογα και ένας απλός νους θα μπορούσε να υποθέσει ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα «καίει» αρκετή ποσότητα καυσίμου. Στην πράξη, όμως, τα φαινόμενα απατούν. Χωρίς να υπερβάλλουμε και με το κοντέρ στα 120-130 χλμ./ώρα στην εθνική οδό, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, νούμερο απλώς εντυπωσιακό και ικανό να προβληματίσει τους πάντες, ειδικά αυτή την περίοδο που η βενζίνη έχει πάρει την ανιούσα! Από την άλλη, σε οδήγηση εντός πόλης και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα. Τώρα, αν ο οδηγός θέλει να βγάλει τα… μάτια του και να θυμηθεί εικόνες από Formula 1, τότε το νούμερο αυτό ανεβαίνει, αλλά όχι πάρα πολύ, μια και δεν θα δείτε ποτέ την κατανάλωση να ξεπερνά τα 10 λίτρα στα 100 χλμ..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημαντικές βελτιώσεις στην ποιότητα έχει δεχτεί η καμπίνα των επιβατών που βασίζεται στα πρότυπα του Lancer


Εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση

Αφήνοντας στην άκρη αυτό το σημαντικό στοιχείο, περνάμε στη σχεδίαση του ASX που είναι αποδεκτή από το μεγαλύτερο μέρος του κοινού. Άλλωστε, πρόκειται για ένα προϊόν που δεν προκαλεί σχεδιαστικά και απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν ένα αυτοκίνητο συντηρητικό, μέχρι ενός σημείου, και που προσφέρει χρηστικά πράγματα. Για παράδειγμα, οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι αρκετά μεγάλοι, ενώ αυτό που μας άρεσε ήταν οι χώροι και για τα μικροαντικείμενα που είναι… άφθονοι. Εσωτερικά, το ASX βασίζεται στο Lancer αλλά με σημαντικές βελτιώσεις στην ποιότητα και το design. Τα πλαστικά έχουν γίνει πιο μαλακά, ενώ ο πίνακας οργάνων έχει αλλάξει, έχοντας καλύτερη γραμματοσειρά και περιέχει σημαντικές πληροφορίες για το ταξίδι (κατανάλωση, μέση ωριαία ταχύτητα κλπ.).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ASX κινείται εύκολα και… εκτός δρόμου

Εκτός δρόμου
Ένα αυτοκίνητο που μοιάζει SUV (ή Crossover όπως θέλουν κάποιοι να το αποκαλούν) και έχει εκδόσεις 4×4 θα πρέπει να κινείται και εκτός δρόμου. Κάτι τέτοιο μη νομίζετε πως είναι δύσκολο για το ιαπωνικό μοντέλο, το οποίο σε διαδρομές εκτός δρόμου μάς έβγαλε ασπροπρόσωπους, ακόμα και στην έκδοση 4×2. Σε αυτό βοήθησε και το ύψος του αυτοκινήτου και, όπως θα δείτε από τις φωτογραφίες που δημοσιεύσει η zougla.gr, ακόμα και το πέρασμα από ποτάμι είναι εύκολη υπόθεση. Πόσο, δε, όταν μιλάμε για την έκδοση 4×4. Εδώ να σημειώσουμε ότι η έκδοση 1.6 θα είναι διαθέσιμη μόνο με 4×2, ενώ η έκδοση diesel 1.8 με 4×2 και 4×4.

Στο διά… ταύτα
Σε γενικές γραμμές το ASX είναι ένα διαφορετικό μοντέλο από όλα αυτά που μας έχει συνηθίσει η μάρκα. Βασίζεται στις σύγχρονες ανάγκες (ψηλό, έχει χώρους και σύγχρονο ντιζάιν) και αν και 1.800 (η έκδοση diesel) είναι τόσο οικονομικό όσο ένα 1.000άρακι (χωρίς να υπερβάλλουμε), αλλά έχει δύναμη που θυμίζει αυτοκίνητα 2.000 κ.εκ. Σχεδιαστικά είναι αποδεκτό από πολύ κόσμο και δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για την κατηγορία, που «άνοιξε» πριν από λίγα χρόνια το Nissan Qashqai, προκαλώντας θετικό προβληματισμό στους υποψήφιους πελάτες.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mitsubishi ASX

 Κυβισμός (κ.εκ.)  1.590*  1.798**
 Ιπποδύναμη (Ιπ./σ.α.λ.)  117/6.000  150/4.000
 Ροπή (Nm)  154/4.000  300/2.000
 0-100 (χλμ/ώρα)  11,4  9,7
 Τελική (χλμ/ώρα)  183  200
 Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 5,6   5,5
 Μήκος (μέτρα)  4,295  4,295
 Πλάτος (μέτρα)  1,770  1,770
 Ύψος (μέτρα)  1,615  1,615
 Εκπομπές CO2  135  145
 Τέλη Κυκλοφορίας  184  184
 Τιμή (ευρώ) από  19.690  22.760

* Διαθέσιμη από τον Σεπτέμβριο
** Έκδοση 4×2

Δείτε το video με το ASX

Δείτε φωτογραφίες από το Mitsubishi ASX

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης