Εντελώς νέο, το NV200 επανατοποθετεί την προσέγγιση της Nissan στην αγορά των LCV, θέτοντας νέα δεδομένα στην εκμετάλλευση του χώρου φόρτωσης και συνδυάζοντας εξαιρετικά συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις.

Αυτές οι συμπαγείς διαστάσεις – 4.4m μήκος, 1.86m ύψος και 1.69m πλάτος – συνδυασμένες με ευέλικτα δυναμικά χαρακτηριστικά στον δρόμο και έναν μικρό κύκλο στροφής, το κάνουν ιδανικό για την κίνηση στην πόλη.

Κατασκευασμένο πάνω στο ευμετάβλητο πάτωμα B-platform της Nissan, το NV200 έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ευέλικτο στο αστικό περιβάλλον, με μια εποπτική θέση οδήγησης και καλή ορατότητα. Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές του διαστάσεις, η έξυπνη εκμετάλλευση του χώρου φόρτωσης παρέχει έναν ωφέλιμο χώρο με 2m μήκος, ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει ταυτόχρονα δύο παλέτες ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Χάρη στο χαμηλό κατώφλι, διαθέτει συνολικό χώρο φόρτωσης 4,2 m3 , περίπου κατά 25% μεγαλύτερο από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό, ποσοστό που ισοδυναμεί με επιπλέον 1 m3.

Σχεδιασμένο στην Ιαπωνία, δίνοντας έμφαση στην κορυφαία για την κατηγορία ποιότητα κατασκευής, σε συνδυασμό με την συνδρομή του τμήματος έρευνας και εξέλιξης (R&D) και του σχεδιαστικού τμήματος της Nissan, το NV200 είναι μια παγκόσμια πρόταση. Στην Ευρώπη τοποθετείται σαν ένα καινοτόμο μοντέλο το οποίο εισβάλλει δυναμικά ανάμεσα σε δύο κατηγορίες.

Είναι διαθέσιμο σαν ένα ελαφρύ επαγγελματικό όχημα (LCV-Light Commercial Vehicle) και σαν επιβατικό όχημα, το οποίο προσφέρει σχεδόν ισάξιους χώρους με μεγαλύτερα επαγγελματικά οχήματα, σε ένα μέγεθος που ισοδυναμεί με τα μικρά επαγγελματικά δύο όγκων.

Η έκδοση Evalia του NV200 διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων, με εξαιρετικά μεγάλο χώρο για τα πόδια και τα γόνατα, ενώ ακόμα και σε 7θέσια διάταξη, υπάρχει χώρος για δύο μεγάλες βαλίτσες στον χώρο αποσκευών. Ρίχνοντας την τελευταία σειρά καθισμάτων αυτομάτως δημιουργείται χώρος για πέντε βαλίτσες ίδιου όγκου. Μια πιο επιβατική οικογενειακή έκδοση θα ακολουθήσει μέσα στο 2010.

Υιοθετεί πρακτικές λεπτομέρειες συμπεριλαμβανομένου και των δύο πρακτικών πλαϊνών συρόμενων θυρών, ενώ στην έκδοση νan διαθέτει πίσω δύο πόρτες, που ανοίγουν σε αντίθετη κατεύθυνση στο πλάι. Η έκδοση Evalia εξοπλίζεται με πίσω πόρτα, στα πρότυπα των station αμαξωμάτων.

Η αρχική παραγωγή που θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη, θα προέλθει από το εργοστάσιο της Nissan στο Shatai της Ιαπωνίας, με την παραγωγή να μεταφέρετε στο εργοστάσιο της Βαρκελώνης στα τέλη του 2009.

Την κίνηση δίνουν είτε ο 1.6 λίτρων βενζινοκινητήρας με απόδοση 81kW/153Nm, είτε ο 1.5 λίτρων πετρελαιοκινητήρας με απόδοση 63kW/200Nm. Ένας πιο δυνατός πετρελαιοκινητήρας θα τοποθετηθεί στην γκάμα μελλοντικά.

Μεγιστοποίηση χώρου φόρτωσης

Με κίνηση στους εμπρός τροχούς και την υιοθέτηση μιας εξαιρετικά συμπαγούς σχεδίασης πίσω ανάρτησης, το πλάτος μεταξύ των πίσω θόλων είναι μεγαλύτερο, ενώ τα 520mm που χωρίζουν το πάτωμα από το έδαφος, προσφέρουν το χαμηλότερο κατώφλι στην κατηγορία, στοιχείο ιδιαιτέρως σημαντικό στην φόρτωση. Σαν αποτέλεσμα το NV200 μπορεί να φιλοξενήσει ταυτόχρονα δύο Ευρωπαϊκών προδιαγραφών παλέτες.

Με ύψος 1.84m το NV200 δεν είναι υψηλότερο από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό, αλλά το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, βοηθά στην δημιουργία 4.1m3 ωφέλιμου χώρου, περίπου 25% μεγαλύτερο από τον ανταγωνισμό. Το μέγιστό ωφέλιμο βάρος φτάνει τα 771kg.

Παρόλο που είναι στενότερο από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό (1.7m αντί 1.8m), η εξαιρετική σχεδίαση εξασφαλίζει μια άνετη καμπίνα επιβατών, στο πλαίσιο του υπόλοιπου ανταγωνισμού, ενώ διατηρεί το πλεονέκτημα στο αστικό περιβάλλον, όπου μπορεί να ελιχθεί σε στενούς δρόμους και περάσματα με μεγαλύτερη ευκολία.

Ευρύχωρο εσωτερικό

Ένας μεγάλος χώρος φόρτωσης είναι σε κάθε περίπτωση ζωτικό χαρακτηριστικό για ένα επαγγελματικό όχημα (van), αλλά οι πλούσιο χώροι στο εσωτερικό του NV200, μεταφράζονται σε επαρκής χώρους για επιβάτες, στις εκδόσεις Combi και στην αμιγώς επιβατική έκδοση (Evalia).

Συνολικά και οι δύο εκδόσεις μοιράζονται τα ίδια χαρακτηριστικά, με την επιβατική (Evalia) να διαθέτει πιο πολλά στοιχεία πολυτέλειας, όπως τα χρωμιομένα στοιχεία του πίνακα οργάνων και των χερουλιών στις πόρτες, διαφορετικές επενδύσεις στα καθίσματα, επενδυμένους με ύφασμα θόλους και καλυμμένες όλες τις μεταλλικές επιφάνειες στο πίσω μέρος της καμπίνας.

Ασυνήθιστο για την κατηγορία του και οι δύο παραπάνω εκδόσεις είναι διαθέσιμες με τρεις σειρές καθισμάτων στην βασική έκδοση: τρία άτομα φιλοξενεί η μεσαία σειρά καθισμάτων και δύο η τρίτη σειρά. Σε κάθε κάθισμα ρυθμίζεται η κλίση της πλάτης, για μεγαλύτερη άνεση, ενώ και οι εφτά θέσεις διαθέτουν ζώνες ασφαλείας τριών σημείων.

Ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια και τα γόνατα των επιβατών είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, ενώ ακόμα και σε 7θέσια διάταξη, υπάρχει χώρος για δύο μεγάλες βαλίτσες στον χώρο αποσκευών… στοιχείο που δεν διαθέτουν πολλά 7θέσια MPVs. Ρίχνοντας την τελευταία σειρά καθισμάτων αυτομάτως δημιουργείται χώρος για πέντε βαλίτσες ίδιου όγκου.

Προσαρμοζόμενο εσωτερικό

Σε αντίθεση με κάποιους κατασκευαστές που τοποθετούν αφαιρούμενα καθίσματα-τα οποία είναι βαριά στις μετακινήσεις και χρειάζονται αποθηκευτικό χώρο όταν δεν χρησιμοποιούνται-τα καθίσματα στο NV200 παραμένουν σε κάθε διαμόρφωση μέσα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η μεσαία σειρά καθισμάτων είναι διαιρούμενη 60/40 αυξάνοντας την ευχρηστία και η όλη διάταξη αναδιπλώνεται και μετακινείται προς τα εμπρός δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο πίσω από τα εμπρός καθίσματα, ενώ οι δύο πίσω θέσεις της τρίτης σειράς αναδιπλώνονται ανεξάρτητα στο πλάι του αυτοκινήτου.

Αναδιπλώνοντας και τις δύο σειρές καθισμάτων, ο διαθέσιμος χώρος που δημιουργείται μπορεί να φιλοξενήσει τρία ποδήλατα mountain. Παρόλο που και άλλα MPV μπορούν να χωρέσουν τρία ποδήλατα (mountain), στο NV200 δεν υπάρχει ανάγκη να αφαιρεθεί ο εμπρός τροχός τους.

Στα περισσότερα χαρακτηριστικά οι έκδοση Combi και η επιβατική Evalia είναι παρόμοιες. Εξωτερικά το NV200 υιοθετεί χαρακτηριστικά των υπαρχόντων επιβατικών και επαγγελματικών μοντέλων της Nissan, συνδυασμένα με δικά του ξεχωριστά στοιχεία.

Αλλά το NV200 διαθέτει δικά του ξεχωριστά στοιχεία σχεδίασης, όπως η ανατρεπτική γραμμή των παραθύρων και η συμπληρωματική εικόνα της στις δύο πλαϊνές συρόμενες πόρτες. Το NV200 διαθέτει ξεχωριστά και εκκεντρικά σε σχεδίαση εμπρός φωτιστικά σώματα και διακριτικά στρογγυλεμένα φώτα στο πίσω μέρος.

Σε όλη τη διάρκεια της δημιουργίας του NV200, έμφαση δόθηκε στην εξασφάλιση υψηλής ποιότητας, με καθαρές γραμμές, χωρίς κενά στην σχεδίαση, ικανοποιώντας τις προσδοκίες του αγοραστικού κοινού.
Η έκδοση van διαθέτει μεταλλικές ζάντες και μαύρους προφυλακτήρες, ενώ οι δύο επιβατικές εκδόσεις προσφέρονται με βαμμένους προφυλακτήρες και ζάντες με τάσια. Οι ζάντες αλουμινίου ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, ενώ η επιβατική έκδοση Evalia διαθέτει βαμμένα χερούλια θυρών και καθρέπτες, καθώς και χρωμιωμένη εμπρός γρίλια.

Παρόλο που η έκδοση van μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με πίσω πλαϊνά παράθυρα, διαφέρει από τις επιβατικές εκδόσεις στο πίσω μέρος, αφού εξοπλίζεται με δύο πόρτες που ανοίγουν στο πλάι προς αντίθετη κατεύθυνση. Οι δύο 7θέσιες επιβατικές εκδόσεις (Evalia) εξοπλίζονται με μια πόρτα με παράθυρο για το χώρο αποσκευών, που ανοίγει προς τα επάνω – επιπλέον η έκδοση Combi μπορεί να εξοπλιστεί με αντίθετα ανοιγόμενες στο πλάι πόρτες – ενώ τα παράθυρα στις δύο συρόμενες πλαϊνές πόρτες διαθέτουν μια επιπλέον σχισμή για επιπρόσθετο εξαερισμό.

Πάτωμα και αναρτήσεις

Φτιαγμένο πάνω στην εξελιγμένη έκδοση του πατώματος B-platform της Nissan, στο οποίο βασίζονται τα Note και Micra, το NV200 έχει μια πλήρως ανεξάρτητη δομικά εμπρός ανάρτηση, η οποία εδράζεται σε ένα ξεχωριστό υποπλαίσιο και έναν συμπαγή αλλά ελαφρύ πίσω άκαμπτο άξονα, με ημιελλειπτικά φύλλα σούστας. Με αντιστρεπτικές ράβδους εμπρός-πίσω και αυτορυθμιζόμενα σε απόσβεση αμορτισέρ εμπρός, η οδηγική συμπεριφορά του NV200 πλησιάζει περισσότερο ένα επιβατικό όχημα, παρά ένα παραδοσιακό van. Το NV200 προσφέρει εξαιρετική ευστάθεια και άνεση στο δρόμο.

Η κίνηση προέρχεται από δύο επιλογές διαθέσιμων κινητήρων, ενός βενζίνης και ενός πετρελαίου. Η βενζινοκίνητη έκδοση κινείται από τον φημισμένο κινητήρα της Nissan 1.6 λίτρων HR16, που εξοπλίζει τα Micra, Note και Qashqai. Με κυβισμό 1.598cc, o 16βάλβιδος κινητήρας αποδίδει 79kW(108 PS) και 153 Nm ροπής και συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi (K9K) που τοποθετείται επίσης στα Note και Micra, προέρχεται από την συνεργασία με την Renault, διαθέτει 8βαλβίδες και κυβισμό 1461cc. Παράγει 200 Nm ροπής και 63kW (86PS), προσφέροντας εξαιρετική απόδοση, ραφιναρισμένη λειτουργία και οικονομία καυσίμου. Συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Γερά δομικά χαρακτηριστικά

Η οδική συμπεριφορά του NV200 ενισχύεται από την εποπτική θέση οδήγησης και το άκαμπτο πλαίσιο, το οποίο είναι σχεδιασμένο με σκοπό να είναι ανθεκτικό στην στρέψη και την παραμόρφωση, παραμένοντας όσο το δυνατόν ελαφρύτερο. Ο αεροδυναμικός θόρυβος, οι επιδόσεις και η οικονομία καυσίμου είναι βασικά στοιχεία της σχεδίασης του NV200, τα οποία αντικατοπτρίζονται στο συντελεστή οπισθέλκουσας Cd, ο οποίος είναι από τους χαμηλότερους στην κατηγορία.

Για τη δημιουργία μεγαλύτερου χώρου στην καμπίνα επιβατών, ο επιλογέας ταχυτήτων δεν εδράζεται στο πάτωμα, αλλά έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του δίχρωμου ταμπλό. Πάνω από τον επιλογέα το ταμπλό φιλοξενεί τα χειριστήρια του συστήματος θέρμανσης-αερισμού και μια θέση για πηγή ηχοσυστήματος 2DIN. Αεραγωγοί για το σύστημα θέρμανσης-αερισμού βρίσκονται και στις τρεις σειρές καθισμάτων. Οι πίσω επιβάτες μπορούν προαιρετικά να έχουν ξεχωριστές ρυθμίσεις.

Πλούσιος εξοπλισμός

Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται μόνο ένα όργανο – το ταχύμετρο – ενώ το ψηφιακό οδόμετρο είναι μια από τις ενδείξεις της περιεκτικής ψηφιακής οθόνης που βρίσκεται στον κεντρικό πίνακα οργάνων. Παρέχει μια σειρά από ζωτικές πληροφορίες, περιλαμβάνοντας ρολόι, υπολογιστή ταξιδίου, μερικό και ολικό χιλιομετρητή και μια ψηφιακή ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, η οποία βοηθά στην οικονομική οδήγηση. Ο υπολογιστής μπορεί να προγραμματιστεί ώστε να δείχνει τα διαστήματα service, προειδοποιήσεις ορίων ταχύτητας και αλλαγής της θέσης των ελαστικών.

Η ψηφιακή οθόνη μεγαλώνει στο διπλό μέγεθος, με την προαιρετική κάμερα οπισθοπορείας, στοιχείο εξοπλισμού πρωτοφανές για ένα van αυτής της κατηγορίας.

Η καμπίνα του NV200 είναι γεμάτη από χώρους για μικροαντικείμενα, θήκες και ποτηροθήκες. Υπάρχει επίσης ένας κρυφός αποθηκευτικός χώρος, ο οποίος μπορεί να χωρέσει κάμερα, κινητά τηλέφωνα οι σημαντικά έγγραφα και βρίσκεται στο πάνω μέρος μπροστά από τον συνοδηγό.

Εκτός από την κάμερα οπισθοπορείας, αλλά στοιχεία στάνταρ ή προαιρετικού εξοπλισμού από τα αμιγώς επιβατικά μοντέλα είναι το αυτόματο σύστημα εισόδου (Intelligent key) της Nissan, τα ηλεκτρικά παράθυρα και το ESP. O στάνταρ εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS), με ενίσχυση πέδησης (ΒΑ) και ηλεκτρονικό κατανεμητή φρεναρίσματος (EBD). Οι αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού ανήκουν επίσης στον βασικό εξοπλισμό, με τους πλευρικούς να είναι προαιρετικά διαθέσιμοι.

Η προστασία των πεζών έχει επίσης προβλεφτεί με ένα ειδικό στην απορρόφηση της σύγκρουσης υλικό στο καπό, το οποίο καπό είναι σχεδιασμένο ώστε να απορροφά την ενέργεια.

Χαμηλό κόστος χρήσης

Το κόστος χρήσης έχει σχεδιαστεί να είναι ανάμεσα στα χαμηλότερα της κατηγορίας, χάρη στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, την αποδοτικότητα των κινητήριων συνόλων, τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την ασφάλεια που προσφέρουν τα δομικά στοιχεία του αμαξώματος, τα οποία ελαχιστοποιούν τις ζημιές κάποιας σύγκρουσης σε σημαντικά μηχανικά μέρη κάτω από το καπό, όπως το ψυγείο της μηχανής.