Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Είναι γνωστό πως η Ε.Ε. έχει ήδη ψηφίσει νόμο για την πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035. Από εκείνη την χρόνια και έπειτα, θα επιτρέπεται η χρήση βενζίνης και diesel στα ήδη υπάρχοντα αυτοκίνητα αλλά κάθε τι νέο που θα πωλείται θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

Επίσης γνωστό είναι όμως ότι εδώ και μερικά χρόνια το Ηνωμένο Βασίλειο έχει χωρίσει τους δρόμους του με την Ε.Ε. και ορίζει τους δικούς του κανόνες, όσο αυτό είναι εφικτό. Σε μία κίνηση υπερβολικής αισιοδοξίας, το Η.Β. είχε ανακοινώσει πως θα απαγορεύσει τους θερμικούς κινητήρες 5 χρόνια νωρίτερα από την Ε.Ε., δηλαδή από το 2030.

Ο στόχος για το 2030 εισήχθη αρχικά τον Νοέμβριο του 2020, αποτελώντας κρίσιμη πτυχή του οράματος του τότε πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον για μια “πράσινη επανάσταση”. Η τωρινή βρετανική κυβέρνηση φαίνεται να εξετάζει το ενδεχόμενο απομάκρυνσης από αυτό το φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα με έναν εκπρόσωπο να τονίζει ότι η προσέγγιση της κυβέρνησης θα δώσει προτεραιότητα στον ρεαλισμό, ώστε να διασφαλιστεί ότι το κόστος δεν θα επιβαρύνει τις σκληρά εργαζόμενες οικογένειες του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ο χειρισμός των κλιματικών πολιτικών από τον Σούνακ έχει ως νέα φιλοσοφία μία “αναλογική προσέγγιση” στην κλιματική αλλαγή, η οποία επιδιώκει να εξισορροπήσει τις φιλοδοξίες για μηδενική κατανάλωση με την ανάγκη να διατηρηθεί το κόστος για τους καταναλωτές υπό έλεγχο. Ο Σούνακ υπερασπίστηκε το ρεκόρ της Βρετανίας όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, υποστηρίζοντας την υπεροχή της έναντι άλλων μεγάλων κρατών.