Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota, και νυν πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Akio Toyoda, έχει υποβάλει αίτημα στα ανώτερα κλιμάκια για την αναβίωση της Toyota Celica. Ο 67χρονος επιχειρηματίας σε πρόσφατη συνέντευξη του σε event, φάνηκε να υπαινίσσεται ότι η επιστροφή του σπορ αυτοκινήτου είναι όντως πιθανή: “Δεν το λέω μόνο επειδή βρισκόμαστε σε μια εκδήλωση ράλι, αλλά ο Kankkunen (ο οποίος προσκλήθηκε στην επίδειξη) είναι ο κύριος Celica. Ήταν πρωταθλητής τέσσερις φορές με τη Celica. Τώρα μπορείτε όλοι να σκεφτείτε γιατί χρησιμοποιώ τόσο πολύ τον Kankkunen. Δείτε αν μπορείτε να μαντέψετε!”
Ο Akio Toyoda δεν είναι το πρώτο σημαντικό πρόσωπο στην εταιρεία που ενδιαφέρεται για την ιδέα της επαναφοράς του θρυλικού μοντέλου. Νωρίτερα φέτος, επίσης κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης ράλι, ο πρόεδρος της Toyota Tsuneji Sato δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης ότι θα ήθελε πολύ να δει την 8η γενιά του μοντέλου να γίνεται πράξη.
Το νέο κιβώτιο που θα αλλάξει τα δεδομένα
Στο πλαίσιο συνέντευξης, ο πρόεδρος της εταιρείας εξήρε το επερχόμενο 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Γνωστό με την επίσημη ονομασία του ως “Direct Automatic Transmission”, το νέο DAT “θα αλλάξει τα δεδομένα στα αυτόματα”. Ωστόσο, είναι πιθανό να μην κυκλοφορήσει σύντομα, καθώς ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota δήλωσε ότι “παραμένουν πολλά εμπόδια”.
Ο πρώην επικεφαλής συνέχισε λέγοντας: “Θέλω πραγματικά να γίνει αυτό και πολλοί άνθρωποι να οδηγήσουν τα σπορ αυτοκίνητα μας. Για παράδειγμα, όσοι οδηγούν μόνο αυτόματα θα μπορούσαν να βιώσουν τους διαφορετικούς ήχους και την αίσθηση του κατεβάσματος και του ανεβάσματος”. Ανέφερε αστειευόμενος ότι το DAT σημαίνει επίσης “Dat’s Akio Toyoda!”.
Ο Akio Toyoda λέει ότι χάνει πολύτιμο χρόνο κάθε φορά που αλλάζει ταχύτητες στο αγωνιστικό αυτοκίνητο GR Yaris με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά αυτό δεν θα συνέβαινε με μια έκδοση με αυτόματο κιβώτιο. Με το DAT, “δεν χάνεται χρόνος κατά την αλλαγή ταχυτήτων” και μπορεί να επικεντρωθεί στην επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το τιμόνι.