LANCIA MUSA 1,4L Στυλ και πρακτικότητα

Ποιος είπε ότι η πρακτικότητα και το στυλ δεν μπορούν να συνάδουν με το μικρό μέγεθος. Η Lancia πάντα έχει τον τρόπο να δίνει στα δημιουργήματά της ένα ξεχωριστό αέρα. Να αποπνέουν λάμψη και πολυτέλεια, ακόμα και όταν δεν έχουν ανάλογο… όγκο. Τρανό παράδειγμα η Musa. Δε δύναμαι να γνωρίζω, αν ο σχεδιαστής της γνώριζε την αρχαία ελληνική ιστορία ή είχε στο μυαλό του μια από τις επτά μούσες, αλλά αυτό που μπορώ να καταθέσω ενώπιον σας είναι ότι η… δική του μούσα του χάρισε έμπνευση. Μεγάλη έμπνευση.

Μπορεί να στηρίζεται στο Idea της Fiat αλλά ή όποια ομοιότητα μένει στα χαρτιά. Στα τεχνικά μέρη. Διότι, για το μάτι η Musa είναι… χάρμα οφθαλμών. Εξωτερικά, το στυλ της την κάνει να ξεχωρίζει από όλα τα άλλα αυτοκίνητα. Κοινότυπο, αλλά θα το πω. Για την ακρίβεια θα το γράψω. Είναι Lancia και το δείχνει περήφανα. Έχει αυτό το κάτι άλλο. Αυτό το κάτι που έψαχνε και η… Γαρμπή. Το κάτι που θέλει ο καταναλωτής που ζητά, μικρές διαστάσεις με άπλετους χώρους, αλλά συνάμα δεν μπορεί να συμβιβαστεί με κάτι που δεν θα του φτιάχνει τη διάθεση οπτικά. Με κάτι που θα είναι άχρωμο και απλώς θα μεταφέρει ανθρώπους και πράγματα από το σημείο αφετηρίας στον τόπο προορισμού. Η Musa είναι αυτοκίνητο που μπαίνεις μέσα και σου αλλάζει η διάθεση. Δηλαδή, για να ακριβολογώ στη φτιάχνει πριν ακόμα ανοίξεις την πόρτα. Δεν ξέρω, αλλά από τη πρώτη φορά που είδα διχρωμία σε αυτοκίνητο (και πάλι της Lancia ήταν το Autobianchi του ’85 με τον κωδικό Smash) κάτι σκίρτησε μέσα μου. Δεν περίμενα να μου αρέσει, ψιλο-γκαγκουριά το φανταζόμουν ότι θα ήταν, αλλά μου έκανε πολύ. Έτσι και τώρα, το διπλό χρώμα ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα της όλης κατασκευής. Αλλάζεις πλευρά και νομίζεις ότι είναι άλλο αυτοκίνητο. Ο τρόπος δε, που παίζει πάνω του ο ήλιος συγκαταλέγεται στα θετικά της επιλογής στη διχρωμία. Όπως και να έχει πάντως, αφού στο δρόμο πέτυχα και μονόχρωμες… συνθέσεις, η Musa είναι ένα πολύ πρακτικό όχημα. Η πρακτικότητά γίνεται άμεσα αντιληπτή. Φτάνει να ανοίξει κάποιος την πόρτα και θα το κατανοήσει απόλυτα. Οι χώροι του εσωτερικού σε κάνουν να βγεις τάχιστα έξω για να… κατανοήσεις, ότι δε μπήκες σε λάθος τετράτροχο. Σου δημιουργεί την εντύπωση ότι βρίσκεσαι μέσα σε πολύ μεγαλύτερη κατασκευή. Σε αυτό το τομέα, άλλωστε, οι ιταλοί έχουν… πτυχίο. Η εκμαίευση χώρων ήταν… παλαιόθεν ένα από τα μεγάλα τους φόρτε. Σιγά μην ξέχναγαν την τέχνη, τώρα, που πλέον, οι κατασκευές τους έχουν και την ανάλογη ποιότητα. Τόσο υλικών όσο και συναρμογής. Παρά τα σχεδόν 15 χιλιάδες χιλιόμετρα που είχε γράψει στο κοντέρ της «τσικ» δεν ακουγόταν στο εσωτερικό. Μόνο ο αέρας να θροΐζει από την ηλιοροφή. Το μπροστά της μέρος που ανοίγει, διότι υπάρχει και το πίσω που αφήνει τη θέα ελεύθερη, αλλά δε μετακινείται.  

             

Για τη… διακόσμηση του εσωτερικού θα ήταν ιεροσυλία να μιλήσω. Με μια φράση. Το Μιλάνο συνάντησε το μέλλον. Ο τρόπος του δένουν τα κεντρικά τοποθετημένα όργανα με τη «ρετρό» αναφορά με το ηχοσύστημα και το κλιματιστικό είναι για σεμινάριο. Τα δερμάτινα καθίσματα είναι άνετα και εργονομικά, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, κάτι που συμβαίνει και με το χώρο που απολαμβάνουν. Στα πολύ θετικά της προσόντα περνά και το γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα πέφτουν δημιουργώντας 1.420!!! λίτρα χώρου αποσκευών. Οδικά η Musa είναι στημένη γύρω από τον άξονα άνεση, με αποτέλεσμα η ανάρτηση να «σβήνει» τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Άμεσα γίνεται αντιληπτό ότι οι κλίσεις στις στροφές είναι μεγάλες. Από την άλλη όμως, αφενός καταφέρνει και κινείται «σφεντόνα» όταν ζοριστεί, ελέω και του «κοντού» των σχέσεων του 6τάχυτου κιβωτίου και αφετέρου έχει το χάρισμα να επιβάλλει το… δικό της ρυθμό στον εκάστοτε χειριστή. Δε σου βγαίνει να ζορίζεις καταστάσεις, θέλεις να σε «πηγαίνει».

Ένα άλλο μεγάλο προσόν του Musa είναι οι πολλές μικροθήκες που έχει διάσπαρτες στο εσωτερικό της. Πολύ πρακτικές, διότι, ότι και να έχεις πάνω σου υπάρχει μέρος να το εναποθέσεις. Το κόστος κτήσης της έκδοσης Platino plus φτάνει τα 19.050 ευρώ.       

 ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

 Το γεγονός ότι μπορεί κάποιος να «κακομάθει» τον εαυτό του ακόμα και όταν χρειάζεται ένα μικρό πολυμορφικό. Η εκμετάλλευση των χώρων, οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι, τα υλικά κατασκευής και συναρμογής, αλλά και ο τρόπος που κινείται «ισοπεδώνοντας» όλες τις κακοτεχνίες του δρόμου.

Ξεχειλίζει από στυλ κάτω από όλες τις οπτικές γωνίες. Το εσωτερικό είναι μπροστά από την εποχή του.

Οι 95 ίπποι που αποδίδει ο κινητήρας έχουν αγαστή συνεργασία με το «κοντό» 6τάχυτο κιβώτιο με αποτέλεσμα να καταφέρνουν να κινούν αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα. Ομαλή λειτουργία και τράβηγμα σε όλο το φάσμα των στροφών. 

 

 

Η άνεση και η χλιδή που αποδίδουν τα καθίσματα τόσο στους πίσω επιβαίνοντες όσο και στους εμπρός καθήμενους είναι απαράμιλλη.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

 

LANCIA MUSA 1,4L 

 

ΚΥΒΙΣΜΟΣ        1.368cc

ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ               4-16

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 95/5.700

ΡΟΠΗ        13,0Kgm/4. 500

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ          175km

0-100 km/h 11,5sec

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ         Ανεξάρτητη τύπου Μακ Φέρσον, αντιστρεπτική δοκός

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ      Ημιάκαμπτος άξονας με αντιστρεπτική δοκό  

ΜΕΤΑΔΟΣΗ      Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ  6 σχέσεων

ΦΡΕΝΑ      Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, ταμπούρα πίσω

ΒΑΡΟΣ      1.155 Κg

ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ   3.985mm / 1.698mm / 1.688mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ              2.508

ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ       320Lit.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,6 Lit/100km