Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Lotus αποκάλυψε τη νέα της ναυαρχίδα και δικαίως συγκέντρωσε επάνω της όλα τα φλας. Ο λόγος για ένα επιβλητικό και αμιγώς ηλεκτρικό τετράθυρο σεντάν το οποίο αποδεικνύει πως η ηλεκτροκίνηση μπορεί να καλύψει κάθε απαίτηση των οδηγών.
Η νέα Emeya έρχεται να κοντραριστεί στα ίσια με τα Tesla Model S και Porsche Taycan Turbo, έχοντας στη φαρέτρα της απίστευτη ιπποδύναμη, άκρως αεροδυναμικό σχήμα και τρομερές τεχνολογίες.
Η νέα Lotus διαθέτει μια ενεργή μάσκα στο μπροστινό μέρος, που είδαμε για πρώτη φορά στην Eletre, για να μειώνει την αντίσταση και να βελτιώσει την απόδοση όταν είναι κλειστή ενώ να ψύχει την μπαταρία και τα φρένα όταν είναι ανοιχτή. Υπάρχει επίσης μια ενεργή μπροστινή αεροτομή, ένας ενεργός διαχύτης και μια ενεργή πίσω αεροτομή για τη μεγιστοποίηση της δύναμης καθόδου σε περίπτωση οδήγησης στην πίστα.
Τα βιώσιμα υλικά βρίσκονται στο επίκεντρο του εσωτερικού της Emeya. Η Lotus είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που χρησιμοποιεί έναν νέο τύπο νήματος. Για την ταπετσαρία της καμπίνας, η μάρκα χρησιμοποιεί νήματα που προέρχονται από βαμβακερά απόβλητα των βιομηχανιών μόδας και ένδυσης. Δεν είναι μόνο μια μορφή βιώσιμης πολυτέλειας, αλλά και εξοικονόμηση βάρους σε σύγκριση με το δέρμα.
Φυσικά υπάρχουν περισσότερα στο εσωτερικό από τα βιώσιμα υλικά όπως το σύστημα ήχου surround 3D της KEF με ακύρωση εξωτερικού θορύβου, ενώ για τον οδηγό, υπάρχει μια head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας 55 ιντσών για γρήγορη πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες. Το μοντέλο διαθέτει επίσης ψηφιακούς καθρέφτες και LiDar όπως η Eletre.
Η Emeya βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με την Eletre, την ειδικά σχεδιασμένη Electric Premium Architecture (EPA) που προέρχεται από την Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely. Αναμένεται να έχει αυτονομία 600χλμ. διαθέτοντας μια μπαταρία 102 kWh, ελαφρώς μικρότερη από τη μπαταρία 112 kWh του SUV Eletre.
Τα στοιχεία επιδόσεων κινούνται στην περιοχή των hypercar. Με 918 ίππους και 989 Nm. ροπής, το sedan μπορεί να εκσφενδονιστεί από τα 0-100χλμ. ανά ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα του τετρακίνητου EV περιορίζεται στα 250χλμ./ώρα. Η ισχύς διοχετεύεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός κιβωτίου δύο ταχυτήτων και η Lotus ισχυρίζεται ότι το σύστημα πέδησης είναι “αγωνιστικής ποιότητας”. Όσον αφορά την τεχνολογία του πλαισίου, η ρυθμιζόμενη ανάρτηση μπορεί να αναλύσει τον δρόμο μπροστά της 1.000 φορές ανά δευτερόλεπτο.
Πιστεύετε ότι τελείωσε η κυριαρχία του Tesla Model S;