Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Πριν δύο ημέρες αναλύαμε τα πέντε διαφορετικά επίπεδα αυτόνομης οδήγησης (μπορείτε να δείτε το άρθρο πατώντας ΕΔΩ). Από το επίπεδο 3 λοιπόν (και υπό ορισμένες συνθήκες), το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να αναλαμβάνει τα πάντα και ο οδηγός μπορεί να στρέψει πλήρως την προσοχή του αλλού.
Η Mercedes-Benz έγινε πρόσφατα η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που εγκαινίασε την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 στις ΗΠΑ. Ο οδηγός μπορεί να διαβάσει ένα βιβλίο ή να μιλήσει στο τηλέφωνο, αξίζει όμως να αναφέρουμε πως η λειτουργία αυτή είναι διαθέσιμη σε ταχύτητες μέχρι 64χλμ./ώρα και σε ορισμένους δρόμους.
Η Mercedes πολύ σωστά σκέφτηκε πως αφού πλέον προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να χαμηλώσει το κάθισμα του και να ξαπλώσει, οι κλασικοί αερόσακοι είναι άχρηστοι.
“Ας μιλήσουμε για την επόμενη δεκαετία – αν οδηγείτε σε ξαπλωμένη θέση χωρίς τιμόνι στην αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, δεν βρίσκεστε μπροστά από τον αερόσακο”, δήλωσε ο Paul Dick, διευθυντής ασφάλειας οχημάτων της Mercedes-Benz. “Πρέπει να σκεφτούμε πώς θα προστατεύσουμε τους ανθρώπους σε αυτή τη θέση”. “Ίσως δεν βγαίνουν από το τιμόνι – ίσως τους συνδυάζουμε με τη ζώνη ασφαλείας ή την κολόνα Β. Ή στα ίδια τα καθίσματα”, συμπλήρωσε ο Dick.
Οι αερόσακοι και μερικά ακόμα συστήματα ασφαλείας, είναι πράγματα που πρέπει να εξετάσει η Mercedes αν θέλει να ανέβει στο επίπεδο 4, όπου ο οδηγός δεν χρειάζεται να προσέχει, αλλά μπορεί να πάρει τον έλεγχο όταν του έρθει η διάθεση.
Το μόνο σίγουρο είναι πως το μέλλον θα αλλάξει όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την οδήγηση.