Τo Ινστιτούτο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου-FIA Foundation, έχει εξελίξει μία νέα, εξαιρετικά ακριβή «πλατφόρμα» δοκιμών πρόσκρουσης, για χρήση από την Τεχνική Ομάδα Εργασίας της Φόρμουλα Ένα.
Οι νέες δοκιμές ασφάλειας θα μετρούν πλέον και τις δυνάμεις που αναπτύσσονται στη διάρκεια πρόσκρουσης και όχι μόνο την επιτάχυνση, παρέχοντας έτσι πιο ακριβή αποτελέσματα.
Ο νέος εξοπλισμός είναι σχεδιασμένος για να μετρά τις σοβαρές επιπτώσεις έως 100G (!) και με συχνότητα ταλάντωσης μέχρι 2000 Hertz. Κατά τον έλεγχο των τμημάτων από ανθρακονήματα που απορροφούν ενέργεια όπως πχ τμήματα στο εμπρός ή πίσω τμήμα του αμαξώματος, οι ερευνητές θα μπορούν πλέον να «βλέπουν» ακριβώς πώς οι δυνάμεις πρόσκρουσης αναπτύσσονται σε κάθε χιλιοστό του υπό δοκιμή τμήματος.
Η πλατφόρμα δοκιμής είναι 600 επί 450 χιλιοστά και αποτελείται από τέσσερα κύτταρα
Η δοκιμή ξεκίνησε με πρόσκρουσης μιας σφύρας στην πλατφόρμα από πολλές διαφορετικές θέσεις, ώστε να καταγραφεί η απόκριση του φορτίου στην πλατφόρμα. Τη στατική δοκιμή ακολούθησε δυναμική με κίνηση πάνω σε σιδηροτροχιές. Το τελικό στάδιο ήταν πλήρης δοκιμές με χρήση πλήρους κλίμακας Φόρμουλα Ένα. Οι Ferrari, BMW και Renault έχουν παράσχει στοιχεία για τις δοκιμές που ολοκληρώθηκαν μέχρι τώρα.
Στη συνέχεια, η ερευνητική ομάδα «Open Cockpit Research» θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα στην Τεχνική Ομάδα Εργασίας της F1, η οποία θα επανεξετάσει τα τεχνικά πλεονεκτήματα, το κόστος και για τους τρόπους εφαρμογής του προγράμματος. Εάν αποφασιστεί να προχωρήσει, θα αναπτυχθεί ένα νέο πρότυπο που θα καθορίζει τα όρια για την απευθείας μέτρησης των δυνάμεων πρόσκρουσης, σε αντίθεση με το σημερινό πρότυπο, το οποίο περιέχει μετρήσεις μόνο για την επιτάχυνση.