Με βάση τον ετήσιο απολογισμό του έργου του δικτύου της ΟΒΕΛΠΑ σε ολόκληρη τη χώρα, και το 2008 σε καθημερινή βάση εξυπηρετήθηκαν περισσότεροι από 600 οδηγοί από τις υπηρεσίες της ΟΒΕΛΠΑ. Επίσης, συνολικά άλλοι 8.000 οδηγοί στη διάρκεια του 2008 εξυπηρετήθηκαν από το δίκτυο της ΟΒΕΛΠΑ στην Ελλάδα.     

Σημαντικά είναι επίσης και τη χρονιά του 2008 τα στοιχεία για τις βλάβες και αιτίες ακινητοποίησης που παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα, από την ανάλυση των στοιχείων της ΟΒΕΛΠΑ, με βάση τις κλήσεις που καταγράφηκαν για παροχή οδικής βοήθειας,  σε ολόκληρη τη χώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από την ανάλυση-επεξεργασία των στοιχείων παροχής οδικής βοήθειας στους οδηγούς των  μεγαλύτερων αστικών κέντρων της χώρας (περιοχή Αττικής – Θεσσαλονίκης) προκύπτουν οι παρακάτω αιτίες (που οφείλονται είτε στο όχημα / είτε στον οδηγό) και ακινητοποιούν τα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να απαιτείται η επέμβαση της Οδικής Βοήθειας της ΕΛΠΑ. Παρά το ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και πιο αξιόπιστα, η ελλιπής συντήρηση ή η άγνοια του οδηγού τα «καθηλώνει».

ΟΙ ΒΛΑΒΕΣ-ΑΙΤΙΕΣ  ΠΟΥ «ΚΑΘΗΛΩΣΑΝ» ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟ 2008

(ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΟΒΕΛΠΑ ΓΙΑ  ΑΘΗΝΑ & ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

1. Ηλεκτρικό σύστημα, μπαταρία, σύστημα ανάφλεξης, μίζα, σύστημα φόρτισης, εναλλάκτης κ.α 42 %, 2. Ατύχημα στο δρόμο – ακινητοποίηση και επαναφορά 10%, 3. Βλάβες κινητήρα (διάφορες) 10%, 4. Σύστημα μετάδοσης κίνησης (συμπλέκτης /δίσκος / κιβώτιο ταχυτήτων κ.α) 8%, 5. Κλατάρισμα ελαστικού /ελαστικών 9%, 6. Βλάβες στο σύστημα τροφοδοσίας /αντλία καυσίμου 8%, 7. Βλάβες στο σύστημα ψύξης 7%, 8. Βλάβες στο εμπρόσθιο σύστημα (τιμόνι, ανάρτηση κ.α) 1,5%, 9. Βλάβες στο σύστημα φρένων     0,8% και 10. Έλλειψη καυσίμου (βενζίνης- ντίζελ) 0,7%.

Το ένα στα δέκα (1/10) αυτοκίνητα ακινητοποιήθηκε συνεπεία ατυχήματος. 

Πρέπει να σημειωθεί ότι: Από τις πιο συνηθισμένες αιτίες ακινητοποίησης των αυτοκινήτων το 2008 που δεν οφείλονται σε βλάβη του οχήματος αλλά σε υπαιτιότητα του οδηγού, εκτός από την απώλεια των κλειδιών (2 περιπτώσεις καθημερινά) και την… έλλειψη βενζίνης (2-3 αυτοκίνητα καθημερινά), είναι:

Η ακινητοποίηση αυτοκινήτου στην άμμο κάποιας παραλίας το καλοκαίρι ή σε κάποια χιονισμένη διαδρομή το χειμώνα, καθώς ο οδηγός από άγνοια κυρίως υπερέβη τις δυνατότητες του αυτοκινήτου ακόμη και… εκτός δρόμου!

Από τις πιο «περίεργες» αιτίες ακινητοποίησης το 2008, είναι αυτή όπου μετά από δυνατή βροχόπτωση, ποντίκια που βγήκαν από υπόνομο… έφαγαν (!) ορισμένα… καλώδια του αυτοκινήτου το οποίο  ήταν ακριβώς από πάνω, με αποτέλεσμα να χρειαστεί η μεταφορά του σε συνεργείο για αποκατάσταση.

Επίσης, οδηγός που άκουγε «θορύβους από το χώρο του κινητήρα ενώ δεν είχε… βάλει   μπροστά», κάλεσε τους τεχνικούς της ΟΒΕΛΠΑ, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι μια… γάτα είχε… σφηνώσει μεταξύ κινητήρα- αλτερνέιτορ και προσπαθούσε να βγει…

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της ΟΒΕΛΠΑ:

• Σε ποσοστό μεγαλύτερο από 50%, οι βλάβες που συμβαίνουν σε κάθε αυτοκίνητο μπορούν να προληφθούν με τον τακτικό έλεγχο και την προγραμματισμένη συντήρηση του αυτοκινήτου στο συνεργείο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης