Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ήταν πριν ένα χρόνο όταν η BMW ξεκίνησε να χρεώνει μηνιαία συνδρομή για να «ξεκλειδώσει» την επιλογή των θερμαινόμενων καθισμάτων της. Αυτό συνέβη παρά το γεγονός ότι τα οχήματα ήταν ήδη εξοπλισμένα με όλο τoν εξοπλισμό για τη θέρμανση των καθισμάτων. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, οι ιδιοκτήτες δεν ήταν ευχαριστημένοι που, παρόλο που τα νέα τους οχήματα διέθεταν θερμαινόμενα καθίσματα, θα έπρεπε να πληρώσουν συνδρομή για να τα ξεκλειδώσουν.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Pieter Nota, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να μην προσφέρει πλέον συνδρομή για την ενεργοποίηση των θερμαινόμενων καθισμάτων ενός οχήματος μετά την έξοδό του από το εργοστάσιο.

Ο Nota δήλωσε στο Autocar ότι “η αποδοχή των χρηστών δεν είναι τόσο υψηλή” για την υπηρεσία, προσθέτοντας ότι οι πελάτες αισθάνονται ότι πληρώνουν διπλά. Η εταιρεία δεν καταργεί εντελώς τις συνδρομές, αλλά εστιάζει σε προϊόντα που σχετίζονται με το λογισμικό και τις υπηρεσίες. Οι πελάτες της BMW είναι πιο ανοιχτοί στο να εγγραφούν σε αυτές τις προσφορές μετά την αγορά του οχήματος και η εταιρεία βλέπει τις δυνατότητες.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να δυσκολευτούν να πείσουν τους καταναλωτές να εγγραφούν σε ορισμένες λειτουργίες-συνδρομές. Μια μελέτη της Cox Automotive διαπίστωσε ότι μόνο το 21% των 2.000 αγοραστών αυτοκινήτων στην αγορά που ερωτήθηκαν γνώριζαν τις συνδρομητικές υπηρεσίες εντός του οχήματος. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες – 53% – δήλωσαν ότι οι συνδρομές αποτελούν πλεονέκτημα εάν μειώνουν την αρχική τιμή του οχήματος. Σχεδόν το 70 τοις εκατό δήλωσαν ότι θα αγόραζαν αλλού αν μια μάρκα προσέφερε ορισμένα χαρακτηριστικά μόνο μέσω μηνιαίας συνδρομής.

Οι υπηρεσίες συνδρομής που κάποτε προορίζονταν για τη μουσική, τις ταινίες και τις εφαρμογές smartphone έχουν περάσει στο αυτοκίνητο και θα είναι ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να περιηγούνται σε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Η προσθήκη χαρακτηριστικών μετά την αγορά ενός οχήματος είναι ελκυστική, μόνο όταν οι καταναλωτές θεωρούν ότι προσθέτει αξία.