Η Audi χωρίς περιστροφές και τυμπανοκρουσίες δημιούργησε ένα όχημα που στοχεύει κατευθείαν κορυφή της κατηγορίας του. Το Q5 φτιάχτηκε με τη γνωστή συνταγή Audi με τους Γερμανούς να έχουν δώσει αυτή τη φορά μεγάλη σημασία στη λεπτομέρεια, αφού δεν αντικατέστησαν ένα υπάρχον μοντέλο, αλλά κατασκεύασαν ένα χαρισματικό όχημα που στρογγυλοκάθισε στην κορυφή της κατηγορίας. Το οδηγήσαμε λίγο στην πρώτη μας γνωριμία, οπότε επιφυλασσόμεθα για περαιτέρω ανάλυση μετά το κλασικό εξονυχιστικό τεστ εβδομάδας. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν πάντως έντονες και συνοψίζονται στα εξής: «Τρελό» στο μάτι, «βεντούζα» στην άσφαλτο, «οδοστρωτήρας» στα εκτός δρόμου (πάντα σε λογικά πλαίσια, αφού δεν είναι και Wrangler και δεν προορίζεται για αποκλειστική εκτός δρόμου χρήση), χαρίζει κύρος και άνεση στις μετακινήσεις του τυχερού ιδιοκτήτη του. Ξεκινάμε από το… μάτι.
Παρά το μεγάλο του μήκος, 4,63 μέτρα, αλλά και πλάτος 1,88 μέτρα, το Q5 είναι μόλις 1,65 σε ύψος, γεγονός που τονίζει τη σπορ εμφάνισή του και βοηθά συνάμα επιπλέον στην επίτευξη του πολύ εκπληκτικού για την κατηγορία, αεροδυναμικού συντελεστή 0,33. Η μεγάλη μάσκα και τα φώτα xenon και LED εμπρός, η καμπυλωτή οροφή, το στιβαρό πίσω μέρος με τη μικρή αεροτομή στην οροφή και οι μεγάλοι τροχοί κάνουν το Q5 επιθετικό.
Η χαρακτηριστική μάσκα στο εμπρός μέρος φιλοξενεί το λογότυπο, ενώ την παράσταση κλέβουν τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα. Παρατηρώντας το από πίσω, οι ομοιότητες με το μεγαλύτερο αδερφάκι του, το Q7, είναι ακόμα πιο έντονες.
Το νέο SUV της Audi εξασφαλίζει εξαιρετικούς χώρους για πέντε επιβάτες αλλά και 540 λίτρα πορτμπαγκάζ για τις αποσκευές.
Επιπλέον, η κλίση των πίσω καθισμάτων μπορεί να ρυθμιστεί, αυξάνοντας την πρακτικότητα και την ευελιξία διαμόρφωσης της καμπίνας. Επίσης, σε περίπτωση που η πίσω σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 1.560 λίτρα χωρητικότητας, ενώ το εσωτερικό βρίθει και από άλλες έξυπνες και πρακτικές λύσεις, όπως η ποτηροθήκη με δυνατότητα ρύθμισης της θερμοκρασίας.
Το Q5 εφοδιάζεται με τρεις κινητήρες, δύο εκ των οποίων είναι πετρελαίου και ένας βενζίνης. Ξεκινώντας από τους diesel, έχουμε το δύλιτρο τετρακύλινδρο common rail των 170 ίππων και των 35,6 kgm ροπής με το εξατάχυτο κιβώτιο και τον τρίλιτρο V6 με το νέο, επτατάχυτο S tronic, που έχει ιπποδύναμη 240 αλόγων, ροπή 56 kgm και χαρίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δεύτερα και τελική 225 χλμ./ώρα. Πολύ καλή σε επιδόσεις είναι και η έκδοση με το βενζινοκίνητο δύλιτρο κινητήρα TFSI, ο οποίος, επίσης με τη χρήση του επτατάχυτου S tronic, επιτυγχάνει μέσω των 211 αλόγων, της ροπής των 35,6 kgm και της τετρακίνησης quattro, επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 7,2 δεύτερα και τελική ταχύτητα που υπερβαίνει τα 220 χλμ./ώρα. Οι δύο πρώτες εκατοντάδες έρχονται πριν το σκεφτείς, αλλά το βασικότερο πριν καλά καλά το καταλάβεις. Από εκεί και μετά ανεβάζει και πάνω από τα 220 χιλιόμετρα αλλά χρειάζεται δρόμο. Στην ευθεία της Θήβας, λόγου χάρη, φλερτάρει με το… αυτόφωρο.
Το Q5 είναι εξοπλισμένο με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro και σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η ροπή μοιράζεται σε ποσοστό 40:60 εμπρός-πίσω.
Όταν οι συνθήκες το επιβάλλουν, η ροπή μπορεί να φτάσει σε ποσοστό μέχρι 65% στον εμπρός άξονα και έως 85% στον πίσω. Επίσης, το ESP έχει αναβαθμιστεί και συνυπολογίζει νέες παραμέτρους, όπως αυτές που λαμβάνει από τους αισθητήρες, που «διαβάζουν» αν υπάρχει φορτίο (max. 100 kg) στις σχάρες οροφής και επεμβαίνει νωρίτερα, όταν χρειαστεί, αφού το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου είναι πλέον ψηλότερο.
Συνολικά, το Audi Q5 είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση, που σκοπό έχει να ικανοποιήσει όσους αρέσκονται να ξεφεύγουν με εξορμήσεις εκτός δρόμου, χωρίς όμως να χάνουν τίποτε από τη δυναμική οδική συμπεριφορά ενός σπορ σεντάν. Σε αυτό το πακέτο συνυπολογίστε την ανώτερη ποιότητα, αισθητική και κύρος που προσδίδει το σήμα με τους τέσσερις συνδεδεμένους κρίκους και έχετε την πλήρη εικόνα ενός αυτοκινήτου καταδικασμένου, βάσει των τωρινών δεδομένων, να κάνει… πάρτι στην κατηγορία.
Για την κτήση του το σκεπτικό της Audi δεν άλλαξε, καθώς ο καθένας το «φορτώνει» ανάλογα με τα γούστα του αλλά και την… τσέπη του. Ξεκινά από τις 43.400 ευρώ, με καλή προίκα (βασικό εξοπλισμό καλύτερο από αυτόν που παίρνει ο αντίστοιχος κάτοικος Γερμανίας) και καταλήγει εκεί που θα επιλέξει ο τυχερός ιδιοκτήτης του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
2.0 TFSI
Ισχύς: 211 ίπποι
Ροπή: 350 Nm (1.500-4.200)
0-100 km/h: 7,2 sec
Τελική ταχύτητα: 222 km/h
Μέση κατανάλωση: 7,1 λίτρα/100 km
2.0 TDI
Ισχύς: 170 ίπποι
Ροπή: 350 Nm (1.750-2.500)
0-100 km/h: 9,5 sec
Τελική ταχύτητα: 204 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,6 λίτρα/100 km
3.0 V6 TDI
Ισχύς: 240 ίπποι
Ροπή: 500 Nm (1.500-3.000)
0-100 km/h: 6,5 sec
Τελική ταχύτητα: 224 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,4 λίτρα/100 km.