Σφοδρή ήταν η αντίδραση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να υποστηρίξει την de facto απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, λέγοντας ότι είναι υπερβολικά φιλόδοξη και δαπανηρή και αντίκειται στην αγορά και τους πολίτες.

Η απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με βενζίνη και ντίζελ αποτελεί βασικό μέρος του μακροπρόθεσμου στόχου πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να γίνει κλιματικά ουδέτερη το 2050. Μέχρι τώρα, ο τομέας των μεταφορών σημείωνε σημαντικές καθυστερήσεις στο «πρασίνισμα» των ευρωπαϊκών πολιτικών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά από μια σημαντική ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όπου η πλειοψηφία ψήφισε υπέρ της απαγόρευσης έως το 2035 το απόγευμα της Τετάρτης (8 Ιουνίου), οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν έχασαν χρόνο για να επιτεθούν.

«Το κοινοβούλιο της ΕΕ έλαβε σήμερα μια απόφαση εναντίον των πολιτών, της αγοράς, της καινοτομίας και των σύγχρονων τεχνολογιών», δήλωσε η Hildegard Müller, πρόεδρος της γερμανικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανίας VDA, σε δήλωση που εκδόθηκε λίγες ώρες αργότερα την Τετάρτη.

Επικαλούμενος την αδύναμη υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ο Müller είπε ότι είναι πολύ νωρίς για μια τέτοια απόλυτη απαγόρευση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ένωσή της είχε προειδοποιήσει προηγουμένως ότι η ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης στη Γερμανία ήταν πολύ αργή.

«Ως εκ τούτου είναι πολύ νωρίς για έναν τέτοιο στόχο. Θα αυξήσει το κόστος για τους καταναλωτές και θα θέσει σε κίνδυνο την εμπιστοσύνη των καταναλωτών».

Η θέση της υποστηρίχθηκε από τον ομόλογο της VDA στην ΕΕ, ACEA.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Δεδομένης της αστάθειας και της αβεβαιότητας που βιώνουμε παγκοσμίως καθημερινά, οποιαδήποτε μακροπρόθεσμη ρύθμιση που ξεπερνά αυτή τη δεκαετία είναι πρόωρη σε αυτό το πρώιμο στάδιο», δήλωσε ο Oliver Zipse, πρόεδρος της ACEA και Διευθύνων Σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας BMW.

Η γερμανική ένωση οδηγών αυτοκινήτων, ADAC, εξέφρασε σε δελτίο τύπου τη «λύπη» της για την απαγόρευση και σημειώνοντας ότι «δεν θα είναι δυνατό να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι για την προστασία του κλίματος στις μεταφορές μόνο με την ηλεκτροκίνηση».

Δώρο στην Κίνα;

Στις αντιδράσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας προσχώρησε και ο ηγέτης του ιταλικού ακροδεξιού κόμματος Λέγκα, Ματέο Σαλβίνι, ο οποίος χαρακτήρισε την απόφαση ως «τρέλα», αποκαλώντας την «δώρο στην Κίνα, μια καταστροφή για εκατομμύρια Ιταλούς και Ευρωπαίους».

Ωστόσο, οι Ιταλοί κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων κατάφεραν να εξασφαλίσουν μια εξαίρεση για αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ferrari, η Bugatti και η Lamborghini που θα μπορούσαν να εξαιρεθούν από την de facto απαγόρευση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, τη λεγόμενη «εξαίρεση της Ferrari».

Για τις ενώσεις αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες είχαν ασκήσει έντονη πίεση για να αποφύγουν μια θέση απαγόρευσης στο κοινοβούλιο, η επόμενη μάχη μόλις αρχίζει, καθώς τα 27 κράτη μέλη πρέπει να καταλήξουν σε κοινή προσέγγιση στο Συμβούλιο, πριν διαπραγματευτούν με το Κοινοβούλιο.

«Το Συμβούλιο καλείται τώρα να λάβει σαφή θέση υπέρ του τεχνολογικού ανοίγματος και της αποτελεσματικής μείωσης των εκπομπών CO2 προκειμένου να επιτευχθεί ένας λειτουργικός συμβιβασμός στις τριμερείς διαπραγματεύσεις», δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της ADAC Karsten Schulze.

Παρόμοιες προθέσεις υποστήριξε η VDA.

Όσον αφορά στις διαπραγματεύσεις του Συμβουλίου, «θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε ότι θα δημιουργηθούν πρώτα οι κατάλληλες συνθήκες πλαισίου για μια τόσο μακροπρόθεσμη απόφαση: Η ρύθμιση του στόλου και η επέκταση της υποδομής φόρτισης πρέπει να εξεταστούν από κοινού», δήλωσε ο Müller.

Πηγή: EURACTIV

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης