Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Το ολοκαίνουργιο KONA, που είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των B-SUV, έφθασε στην Ελλάδα και είναι άμεσα διαθέσιμο. Η δεύτερη γενιά του KONA προσφέρει προηγμένα συστήματα μετάδοσης κίνησης και οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στις εκδόσεις EV (βασική ή μεγάλης αυτονομίας), τις πλήρως υβριδικές (HEV), αυτές με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) καθώς και τις σπορ εκδόσεις N Line.

Η ηλεκτρική έκδοση είναι μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των B-SUV με μπροστινό πορτμπαγκάζ (frunk), ενεργά πτερύγια αέρα, εσωτερικές και εξωτερικές παροχές ρεύματος (Vehicle-to-Load ή V2L), Head-up Display (HUD), λειτουργία οδήγησης i-PEDAL, έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ηλεκτρονικό ενεργό σχεδιασμό ήχου (e-ASD) και Eco Package.

Ας το δούμε αναλυτικά.

Το ολοκαίνουριο KONA με την στιβαρή, δυναμική σχεδίαση και τις αναβαθμισμένες διαστάσεις του, διατηρεί τον εμβληματικό του χαρακτήρα, υποστηρίζοντας το lifestyle όλων των ηλικιών, ενώ προσφέρει νέες τεχνολογίες και χαρακτηριστικά ευκολίας που παρέχουν μια ασφαλή, συνδεδεμένη και άνετη εμπειρία. Μεταξύ των αναβαθμίσεων είναι η διπλή οθόνη 12,3 ιντσών, ένα Digital Key 2 Touch, πλήρεις ενημερώσεις Over-the-Air (OTA) και το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).

 

Η αυτονομία του νέου KONA Electric φθάνει στα 490 χλμ σύμφωνα με το WLTP. Διαθέτει ειδικά σχεδιαστικά EV χαρακτηριστικά, όπως το μπροστινό πορτμπαγκάζ (frunk), ενεργά πτερύγια αέρα, εσωτερικές και εξωτερικές παροχές ρεύματος (Vehicle-to-Load ή V2L), Head-up Display (HUD), λειτουργία οδήγησης i-PEDAL, έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ηλεκτρονικό ενεργό σχεδιασμό ήχου (e-ASD) και Eco Package.

Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά KONA, το νέο μοντέλο έχει αναλογίες με αυξημένες διαστάσεις. Με βάση την έκδοση EV, το μήκος του αμαξώματος πλέον φτάνει τα 4.355 χιλιοστά, 175 χλστ. μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά του 2017, με μεταξόνιο στα 2.660 χλστ., το οποίο είναι αυξημένο κατά 60 χλστ. Το πλάτος του είναι στα 1.825 χλστ., το οποίο είναι 25 χλστ. μεγαλύτερο και το ύψος κατά 20 χλστ. ψηλότερο φτάνοντας συνολικά τα 1.575 χλστ..

Τα αποδοτικά συστήματα μετάδοσης 2WD διασφαλίζουν υψηλές αυτονομίες που φτάνουν έως τα 514 χιλιόμετρα στην έκδοση Long Range με την μπαταρία 65,4 kWh με ηλεκτροκινητήρα 160 kW.

Η βασική έκδοση Standard Range έχει μπαταρία 48,4 kWh με ηλεκτρικό μοτέρ 114,6 kW ενώ διαθέτει το προηγμένο πακέτο υποβοήθησης του οδηγού SmartSense (ADAS) και τα συστήματα ασφαλείας SmartSense της Hyundai. Η αυτόνομη οδήγηση είναι επιπέδου 2, διαθέτει υποβοήθηση αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), οθόνη προβολής τυφλού σημείου (BVM), το σύστημα απομακρυσμένης έξυπνης υποβοήθησης στάθμευσης (RSPA) και  παρακολούθησης κατάστασης οδηγού (DSM).

Για το ολοκαίνουριο KONA, η Hyundai Motor, παρέλειψε κάθε τι που έχει σχέση με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ξεκίνησε από το ηλεκτροκίνητο (EV) KONA. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ένα φουτουριστικό αμάξωμα που τονίζει το καθαρό σχήμα ενός SUV με πιο στιβαρή και δυναμική εμφάνιση.

Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27, το νέο KONA υπερέχει στην αεροδυναμική απόδοση και προσδίδει περισσότερο στιλ με το παραμετρικό μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων και την πίσω λωρίδα Pixelated Seamless Horizon Lamp. Oι εκδόσεις N Line διαθέτουν μαύρους καθρέπτες, πίσω αεροτομή και προαιρετικά μαύρη οροφή, πιο επιθετικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, διπλές εξατμίσεις και τονισμένα σπόιλερ.

Χάρη στις αναβαθμισμένες διαστάσεις του μοντέλου και τη καινοτόμο αρχιτεκτονική που προέρχεται από το ΚΟΝΑ EV, η Hyundai Motor κατάφερε να σχεδιάσει έναν μεγαλύτερο «χώρο διαβίωσης».

Το οδηγοκεντρικό ταμπλό τονίζεται από ένα αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα του νέου KONA. Ως μέρος της νέας διάταξης του νέου ηλεκτροκίνητου KONA, ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, γεγονός που επιτρέπει περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κονσόλα.

Τα μπροστινά καθίσματα παρέχουν βελτιωμένη άνεση στην κατανομή της πίεσης του σώματος βοηθώντας στην ανακούφιση της κόπωσης μετά την οδήγηση. Το Curveless Bench Seat στη πίσω σειρά καθισμάτων μεγιστοποιεί την πρακτικότητα και διαθέτει μοχλό δύο σταδίων για εύκολη ανάκληση.

Ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως και 466 λίτρα (με βάση το πρότυπο VDA) με βελτιωμένη ευκολία φόρτωσης. Η φόρτωση, από αποσκευές έως σακούλες με ψώνια, γίνεται ευκολότερη από ποτέ χάρη στη βολική προσαρμόσιμη έξυπνη ηλεκτροκίνητη πόρτα του χώρου αποσκευών.

Το HUD εμφανίζει απαραίτητες πληροφορίες σε μια περιοχή προβολής 12 ιντσών στο παρμπρίζ. Το e-ASD δημιουργεί έναν εικονικό ήχο που κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμη πιο ελκυστικά για τον οδηγό. Ένας βέλτιστος ήχος προστίθεται στην καμπίνα, λαμβάνοντας υπόψη μεταβλητές, όπως η ταχύτητα οδήγησης, η ροπή, η κατάσταση του κινητήρα και η επιτάχυνση. Οι οδηγοί μπορούν να ελέγξουν και να προσαρμόσουν την ένταση του ήχου.

Ταυτόχρονα, η λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) μπορεί να τροφοδοτήσει οποιαδήποτε συσκευή ή να φορτίσει ηλεκτρικό εξοπλισμό, με εσωτερικές και εξωτερικές πρίζες. Στο εσωτερικό, οι συσκευές μπορούν να συνδεθούν σε μια τυπική πρίζα στην πίσω κεντρική κονσόλα. Εξωτερικά, οι συσκευές και οι οικιακές συσκευές μπορούν να συνδεθούν χρησιμοποιώντας έναν προσαρμογέα V2L.

Το νέο i-PEDAL μέσω της λειτουργίας του επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν ή να επιβραδύνουν χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού. Το έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας προσαρμόζει αυτόματα την ένταση πέδησης.

Προηγμένες τεχνολογίες, συνδεσιμότητα και Over-the-Air ενημερώσεις

Το ολοκαίνουργο KONA ανεβάζει τη συνδεσιμότητα σε επόμενο επίπεδο με συνεχείς ενημερώσεις λογισμικού Over-the-Air (OTA), επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων να εξοικονομήσουν κόστος και να συντηρήσουν τα αυτοκίνητά τους με το πιο πρόσφατο λογισμικό.

Το KONA μπορεί να κλειδωθεί, να ξεκλειδωθεί και να εκκινήσει μέσω του Digital Key 2 Touch, χρησιμοποιώντας επικοινωνία κοντινού πεδίου (NFC) σε έξυπνα τηλέφωνα ή έξυπνα ρολόγια, γεγονός που εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

Το σύστημα ήχου Bose Premium και το subwoofer οκτώ ηχείων έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Bose για να προσφέρει μια πλούσια και καθηλωτική εμπειρία ψυχαγωγίας. Τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες έχουν πρόσβαση σε δύο θύρες USB-C, καθώς και σε ακόμη δύο φορτιστές USB-C στο πίσω μέρος του οχήματος.

Το KONA δεύτερης γενιάς είναι εξοπλισμένο με το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS – που δεν είναι διαθέσιμα στα περισσότερα B-SUV της κατηγορίας- εξασφαλίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης.

Το Driver Status Monitor (DSM) χρησιμοποιεί την εσωτερική κάμερα για να αναλύσει το πρόσωπο του οδηγού και, σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας, να τον ειδοποιήσει ή να παρέμβει, εάν είναι απαραίτητο. Το Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης (RSPA) βοηθά από απόσταση τους οδηγούς να εισέρχονται και να εξέρχονται από τις θέσεις στάθμευσης. Με το πάτημα του κουμπιού smart key το αυτοκίνητο μετακινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.

Όταν ο οδηγός αποφασίσει να κάνει μια αλλαγή λωρίδας, το Blind-spot View Monitor (BVM) μπορεί να τον προειδοποιήσει για πιθανό κίνδυνο σύγκρουσης με άλλα οχήματα στην τυφλή γωνία.

Το KONA Electric προσφέρει πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης 2.0 (FCA 2.0), υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου (BCA), έξυπνη υποβοήθηση ορίου ταχύτητας (ISLA), προειδοποίηση προσοχής οδηγού (DAW) και υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων (HBA) κ.α.

Ας δούμε τις τιμές του ηλεκτρικού Kona στην Ελλάδα