Το κορυφαίο από πλευράς επιδόσεων μοντέλο της Honda, το Civic Type-R, διατίθεται σε μία νέα έκδοση, την Type-R Championship, η οποία θα περιλαμβάνει Διαφορικό Περιορισμένης Ολίσθησης (Limited Slip Differential), προσφέροντας ακόμη πιο έντονες συγκινήσεις στους λάτρεις της σπορ οδήγησης. Η Honda σε μετρήσεις που έχει πραγματοποιήσει στην Ιαπωνική πίστα Tsukaba, ανακοίνωσε ότι η νέα έκδοση ήταν 1,44 δευτερόλεπτα ταχύτερη ανά γύρο από το στάνταρ μοντέλο.

Η Special edition έκδοση του Type-R θα ξεχωρίζει από την απόχρωση Championship White, η οποία ξυπνά μνήμες από το πρώτο μονοθέσιο F1 της Honda το 1963. Αυτή η θρυλική απόχρωση δεν έχει προσφερθεί ποτέ μέχρι τώρα με μοντέλο Civic στην Ευρώπη και πλαισιώνεται από λευκές ζάντες 18’’ στο κορυφαίο Type-R. Για να κάνει αντίθεση με το λευκό αμάξωμα, τα αυτοκίνητα της ειδικής έκδοσης θα έχουν σκούρο χρωμιωμένο φινίρισμα στα εμβλήματα, στις λαβές θυρών, στο πορτάκι του ρεζερβουάρ και στη μάσκα. Το νέο κορυφαίο μοντέλο της σειράς Type-R θα εφοδιάζεται με το γνωστό 2-λιτρο κινητήρα i-VTEC χωρίς αλλαγές, που αποδίδει 201PS στις 8.000rpm.
Το Honda Type-R Championship είναι διαθέσιμο στην τιμή των 33,150 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 2.0 DOHC i-VTEC του Type-R με τεχνολογία μεταβλητού εκκεντροφόρου εισαγωγής VTC έχει υποστεί εκτενή αναβάθμιση. Χαρακτηρίζεται από καλύτερη απόκριση και, χάρη στην ηλεκτρονική πεταλούδα του γκαζιού και του αντικραδασμικού άξονα, είναι πιο αθόρυβος στη λειτουργία του.

Ο κινητήρας προσφέρει υψηλά αποθέματα ροπής. Η αλλαγή στο χρονισμό μεγαλύτερης διάρκειας του αναβαθμισμένου κινητήρα καλύπτει το εύρος στροφών από τις 5,400 έως τις 8,000 σ.α.λ. όπου και εμφανίζεται η μέγιστη ισχύς των 201 HP. Ο οδηγός ενημερώνεται για την αλλαγή του χρονισμού μέσω μιας ένδειξης i-VTEC δεξιά του ψηφιακού ταχύμετρου. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h ολοκληρώνεται σε 6.6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 235 km/h.
Σπορ 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με LSD στο Type-R Championship
Το εξατάχυτο κιβώτιο συνδυάζεται άριστα με τον κινητήρα DOHC i-VTEC του Type-R. Συγχρονιζέ υψηλής απόδοσης και ειδικό σύστημα επιλογέα επιτρέπουν εξαιρετικά γρήγορες και ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων.
Το κιβώτιο συνδυάζεται με έναν συμπλέκτη υψηλής απόδοσης. Ο συμπλέκτης χρησιμοποιεί ελαφρύ βολάν που χαρακτηρίζεται από ταχεία απόκριση. Επιπλέον, το κιβώτιο έχει συγχρονιζέ τριπλού κώνου, στην πρώτη και δεύτερη ταχύτητα καθώς και συγχρονιζέ με άνθρακα στις υπόλοιπες σχέσεις (3η έως 6η) για ταχύτατες αλλαγές. Η λαβή του κοντού επιλογέα φέρει φινίρισμα από αλουμίνιο, ενώ σε συνδυασμό με τις κοντές διαδρομές του και την πολύ μικρή δύναμη εμπλοκής, συμβάλλει σε μία έξοχη αίσθηση της διαδικασίας, με πλεονεκτήματα και στη διάταξη χώρων.
Ειδικά για την έκδοση Type-R Championship το κιβώτιο είναι εξοπλισμένο με μπλοκέ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD), προσφέροντας υψηλότερα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας σε ακραίες οδηγικές συνθήκες. Το LSD λαμβάνοντας υπόψη του, το επίπεδο πρόσφυσης των εμπρός τροχών ανακατανέμει την ισχύ του κινητήρα στον τροχό με την μεγαλύτερη πρόσφυση συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην απόλυτη ευχαρίστηση της σπορ οδήγησης.

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ TYPE-R
Το αξιόπιστο κράτημα του πλαισίου με γόνατα MacPherson/ημιάκαμπτο άξονα του 5-θυρου Civic αποτέλεσε την ιδανική βάση για τις πιο σπορ απαιτήσεις των πιο σύγχρονων εκδόσεων Civic.
Ο σπορ χαρακτήρας του Type-R αντανακλάται και στην ανάρτηση, με μοναδικά χαρακτηριστικά ελατηρίων, αποσβεστήρων και σινεμπλόκ, καθώς και μειωμένο ύψος αμαξώματος κατά 15 mm. Επιπλέον, χρησιμοποιεί την ήδη άκαμπτη δομή αμαξώματος του Civic και την ενισχύει επιπρόσθετα στην περιοχή του εμπρός πατώματος, γύρω από τις πάνω βάσεις της ανάρτησης και στο τμήμα μπροστά από τον κινητήρα, προσφέροντας ένα άκαμπτο πλαίσιο για ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΠΑΘΗΤΙΚΉ ΑΣΦΆΛΕΙΑ
Το Honda Civic Type-R Championship όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας Civic επαναξιολογήθηκαν πρόσφατα από τον Ευρωπαϊκό οργανισμό Euro N-CAP και βαθμολογήθηκαν άριστα με 5 αστέρια, επιτυγχάνοντας ένα συνολικό ποσοστό 77% στην ασφάλεια των επιβατών σε μετωπικές, πλευρικές, πάνω σε κολόνες και οπίσθιες συγκρούσεις, στην προστασία των παιδιών, στην προστασία των πεζών και τη διαθεσιμότητα βοηθημάτων του οδηγού.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης