Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Στα περισσότερα αυτοκίνητα, ο διακόπτης για το κλειδί είναι στη δεξιά μεριά του τιμονιού. Εάν όμως μπείτε σε ένα μοντέλο της Porsche, τότε θα ψάχνετε μάταια δεξιά καθώς είναι στην αριστερή μεριά και υπάρχει απόλυτη λογική πίσω από αυτό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καταρχάς να πούμε πως πλέον δεν έχουν όλες οι Porsche τη μίζα αριστερά, καθώς λόγω της εξέλιξης και για χάρη της ομοιομορφίας, αρκετά νέα μοντέλα έχουν το διακόπτη (μπουτόν-κλειδί-κάρτα), εκκίνησης στα δεξιά. Γιατί όμως όλα τα παλαιότερα μοντέλα της Porsche και μερικά σημερινά πάνε κόντρα στο ρεύμα και κρατούν τον διακόπτη εκκίνησης στην αριστερή πλευρά;

Πίσω από την επιλογή αυτή, κρύβεται το αγωνιστικό παρελθόν της Porsche αλλά και η κοντινή σχέση των μοντέλων παραγωγής της με τα αγωνιστικά. Όταν η Porsche συμμετείχε στον αγώνα αντοχής Le Mans έψαχνε τρόπους να κερδίζει χρόνο και να προσφέρει προβάδισμα στους οδηγούς της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκείνη την εποχή κατά την εκκίνηση, τα μοντέλα ήταν τοποθετημένα δεξιά από την ευθεία εκκίνησης και οι οδηγοί τους βρίσκοντας έξω από αυτά, σε συγκεκριμένη απόσταση (απέναντι τους).

Όταν ο αλυτάρχης έδινε το σήμα, οι οδηγοί έτρεχαν προς τα αγωνιστικά και έπρεπε να βάλουν μπροστά και τότε να ξεκινήσουν τον αγώνα, με το χρονόμετρο ήδη να τρέχει.

Για να κερδίσουν ακόμα και 1 δευτ. οι οδηγοί της Porsche και να έχουν πλεονέκτημα έναντι των άλλων οδηγών,  η εταιρεία τοποθετούσε το διακόπτη της μίζας στα αριστερά, ώστε ο οδηγός μπαίνοντας, με το αριστερό χέρι να εκκινεί το αμάξι και με το δεξί κατευθείαν να βάλει τη σχέση στο κιβώτιο και να φύγει.

Μία πανέξυπνη τακτική που προς τιμήν της, συνεχίζουν μερικά σημερινά μοντέλα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης