Σύμφωνα με τις στατιστικές ο κίνδυνος τροχαίων οχημάτων είναι εξαπλάσιος το χειμώνα και οι πιθανότητες ασφαλείας μπορεί να εξαρτώνται…
Newsroom
12.12.2009 | 12:47
UPD:12.12.2009, 12:54
Σύμφωνα με τις στατιστικές ο κίνδυνος τροχαίων οχημάτων είναι εξαπλάσιος το χειμώνα και οι πιθανότητες ασφαλείας μπορεί να εξαρτώνται από τέσσερις λωρίδες ελαστικού. Γι’ αυτό, η Opel συνιστά αλλαγή σε χειμερινά ελαστικά ή έλεγχο των παλαιών χειμερινών ελαστικών.
Επειδή η επιφάνεια επαφής του ελαστικού προσδιορίζει την ευστάθεια του οχήματος, η τοποθέτηση χειμερινών ελαστικών όταν ταξιδεύετε το χειμώνα είναι επιβεβλημένη και όχι μόνο για το χιόνι. Λόγω ειδικού προφίλ βαθιές πλευρικές αυλακώσεις πέλματος, συμπαγή πλευρικά «τακούνια» και πυκνές μικροσχισμές τα χειμερινά ελαστικά είναι απολύτως απαραίτητα για ασφαλή οδήγηση σε ψυχρές, κακές καιρικές συνθήκες.
Τα θερινά ελαστικά έχουν την τάση να σκληραίνουν ή να γυαλίζουν, μόλις οι θερμοκρασίες πέφτουν. Η γόμα των χειμερινών ελαστικών παραμένει εύκαμπτη, ακόμα και σε θερμοκρασίες κάτω του μηδενός. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να επιτυγχάνουν σημαντικά μεγαλύτερη πρόσφυση σε στεγνά οδοστρώματα, με αποτέλεσμα βελτιωμένο έλεγχο του οχήματος και μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος. Στο σύνολό τους, οι πολυάριθμες μικροσχισμές δημιουργούν ακμές πρόσφυσης που «γαντζώνονται» στο χιόνι, τη λάσπη ή τον πάγο που καλύπτει την επιφάνεια του δρόμου. Επιπλέον, συστήματα όπως το ABS ή το ESPPlus που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του νέου Astra, μπορούν να λειτουργήσουν μόνον εφόσον τα ελαστικά μεταφέρουν την ισχύ επιβράδυνσης από το αυτοκίνητο στο δρόμο.
Η χρήση χειμερινών ελαστικών είναι υποχρεωτική σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες. Ελαστικά με την ένδειξη M+S (Mud and Snow) στο πλευρικό τοίχωμα και το σύμβολο της νιφάδας χιονιού θεωρούνται κατάλληλα. Αυτές οι ενδείξεις επιβεβαιώνουν ότι το ελαστικό έχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε χειμερινές συνθήκες. Καθώς τα ελαστικά υπόκεινται σε φθορές, λειτουργούν άριστα μόνον εντός συγκεκριμένων ορίων φθοράς και ηλικίας. Τα καινούργια χειμερινά ελαστικά έχουν βάθος πέλματος περίπου 8 mm, ενώ το ελάχιστο επιτρεπόμενο είναι 1,6 mm μόνο. Για λόγους ασφαλείας, τα χειμερινά ελαστικά πρέπει να έχουν υπόλοιπο βάθος πέλματος τουλάχιστον 4 mm.
Μία καλή μέθοδος είναι ο έλεγχος με ένα νόμισμα του ενός ευρώ. Αν το μπρούτζινο άκρο του νομίσματος εξαφανίζεται ανάμεσα στα τακούνια το ελαστικό είναι εντάξει. Η ηλικία κάθε ελαστικού μπορεί να προσδιοριστεί από την ημ/νία παραγωγής, μία υποχρεωτική τετραψήφια ένδειξη στο πλευρικό τοίχωμα – το «2104», για παράδειγμα, σημαίνει 21η εβδομάδα του έτους 2004. Οι ιδιοκτήτες Opel μπορούν να εξοπλίσουν άριστα τα αυτοκίνητά τους για το χειμώνα, κάνοντας οικονομία με ελαστικά που μπορούν να εφοδιαστούν στο Επίσημο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών Opel.