Τη φήμη του αγωνιστικού αυτοκινήτου… δρόμου επιβεβαίωσε πριν από λίγες εβδομάδες το νέο Subaru Impreza WRX STI 2011, το οποίο κατάφερε να «σπάσει» κάθε προηγούμενο ρεκόρ στην ιστορική (μεγάλη) πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Το ιαπωνικό αυτοκίνητο κάλυψε την απόσταση των 20,832 χιλιομέτρων σε 7:55 λεπτά, με οδηγό έναν γνώριμο από τους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, τον Τόμι Μάκινεν.
Ο Φινλανδός, με την τεράστια εμπειρία που διαθέτει αλλά και τους τέσσερις παγκόσμιους τίτλους που κουβαλά στην πλάτη του, κάθισε πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Impreza και έγραψε… ιστορία. Χαρακτηριστικό, μάλιστα, του εντυπωσιακού χρόνου που σημείωσε ήταν το γεγονός, ότι το συγκεκριμένο Impreza ήταν ταχύτερο από την Porsche Panamera των 500 ίππων που έχει σημειώσει χρόνο στο Νίρμπουργκρινγκ 7:56 λεπτά, έχοντας πίσω από το τιμόνι της τον – επίσης πρώην – οδηγών αγώνων στο WRC, Βάλτερ Ρερλ, αλλά και της εκρηκτικής Cadillac CTS-V των 566 ίππων που έχει «γυρίσει» την πίστα σε χρόνο 7:59.32. Το εν λόγω, πάντως, Impreza είχε κάποιες μικρές τροποποιήσεις από το αυτοκίνητο παραγωγής, όπως μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, χαμηλότερο βάρος κ.λπ.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ανώτατη τελική ταχύτητα που «έπιασε» ο Μάκινεν ήταν τα 253 χλμ./ώρα. Ρίχνοντας μία ματιά στην προϊστορία θα δούμε ότι η Subaru έχει πραγματοποιήσει και άλλες δοκιμές με παλαιότερα Impreza στη γερμανική πίστα. Το 1992, το WRX STI γύρισε σε χρόνο 8:28.93, ενώ το 1996 σε 8:10.75. Το 2002, τα χρονόμετρα «κόλλησαν» στο 8:06.59, ενώ η γενιά που κυκλοφόρησε το 2004 «έσπασε» το φράγμα των 8 λεπτών (7:59.41).
Ο γύρος που σημείωσε το Subaru Impreza μέσα από το cockpit του οδηγού
Δείτε φωτογραφίες από το γύρο του Τόμι Μάκινεν