Μόλις 48,07 δευτερόλεπτα χρειάστηκε μία Toyota Celica 800 ίππων, για να καλύψει τα 1,6 μίλια της πίστας του Goodwood House και να διεκδικήσει την πρώτη θέση της γενικής κατάταξης στο φετινό φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood. Το πρωτότυπο Celica οδήγησε και προετοίμασε ο δύο φορές νικητής του βρετανικού πρωταθλήματος ράλι, Jonny Milner. Ο Milner είχε χάσει στο νήμα τις προηγούμενες χρονιές και επέστρεψε το 2011 με 100 ίππους επιπλέον, για να πετύχει τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, μπροστά σε ένα τεράστιο πλήθος.
Η πίστα με υψομετρική διαφορά 100 μέτρων από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό είναι εξαιρετικά τεχνική και αποτελεί πραγματική πρόκληση, καθώς υποβάλλει σε σκληρή δοκιμασία την ικανότητα συγκέντρωσης και ταχύτητας μερικών από τους κορυφαίους οδηγούς και αναβάτες του κόσμου. Ένα μικρό λάθος στέρησε στον Milner τη νίκη στο απογευματινό σκέλος της Κυριακής που μεταδόθηκε ζωντανά από την τηλεόραση, αλλά ο χρόνος που είχε σημειώσει νωρίτερα ήταν ταχύτερος και από τα 200 αυτοκίνητα που είχαν λάβει μέρος στο τριήμερο φεστιβάλ.
Δείτε ένα από τα περάσματα του Milner (ξεκινήστε το από το 1:46)
Βασισμένο στην 6η γενιά Celica, το αυτοκίνητο του Milner έχει βάρος μόλις 1.050 κιλά. Για καλύτερη κατανομή βάρους, η θέση του οδηγού έχει μετακινηθεί προς τα πίσω κατά 12 ίντσες περίπου, ενώ το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου έχει χαμηλώσει, «ανεβάζοντας» τους θόλους των τροχών και τις πάνω βάσεις της ανάρτησης. Το επίπεδο πάτωμα και ο πίσω διαχύτης συμβάλλουν στην αεροδυναμική απόδοση. Ο κινητήρας προέρχεται από μια επιτυχημένη έκδοση Corolla WRC, αλλά τώρα, με τη βοήθεια του υπερτροφοδότη Rotrex, η μέγιστη ισχύς υπερβαίνει τα 800 άλογα. Ένα σύστημα ψεκασμού πρωτοξειδίου του αζώτου (νίτρο) μειώνει την υστέρηση τούρμπο (turbo lag) για ταχύτερη επιτάχυνση στην εκκίνηση, ενώ τα πολύ μαλακά ελαστικά slick προδιαγραφών rallycross της Michelin έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη μεταφορά της ιπποδύναμης στον δρόμο.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Toyota Celica GT4 Sprint