Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Όλα τα Jeep Wrangler 2024 που έχουν τη σφραγίδα “Trail Rated” έχουν αναβαθμισθεί σε νευραλγικούς τομείς ώστε να ανταποκρίνονται με μεγαλύτερη ευκολία στις εκτός δρόμου διαδρομές. Η νέα έκδοση του Jeep Wrangler 2024 θα ξεχωρίζει κυρίως στους τομείς τεχνολογίας, άνεσης και ασφάλειας. Με αυτές τις αναβαθμίσεις η Jeep τιμά τη συνταγή που έχτισε το θρύλο του ακατανίκητου Jeep 4Χ4.
Ο πήχης ανεβαίνει ακόμα περισσότερο στη σκληροτράχηλη έκδοση Rubicon που διαθέτει «πλευστό» πίσω άξονα Dana 44 HD. Η συγκεκριμένη διάταξη σημαίνει πως η πλήμνη του τροχού είναι ξεχωριστή από το ημιαξόνιο, εξασφαλίζοντας απόλυτη αξιοπιστία και αντοχή, πολύ καλά χαρακτηριστικά απόδοσης και εύκολη συντήρηση. Το βασικό όφελος του συγκεκριμένου τύπου άξονα είναι ότι δε μεταφέρονται στα ημιαξόνια φορτία που σχετίζονται με το βάρος του αυτοκινήτου, παρά μόνο οι δυνάμεις στρέψης που περιστρέφουν τον τροχό.
Οι κορυφαίες εκτός δρόμου εκδόσεις υποστηρίζονται από τεχνικά χαρακτηριστικά που εγγυώνται μοναδική αντοχή στη σκληρή χρήση ενώ διατηρούν την προσήλωση στον εταιρικό στόχο του Zero Emission Freedom.
Στο νέο Jeep Wrangler είναι ανασχεδιασμένη η θρυλική μάσκα, υπάρχουν νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, αερόσακους κεφαλής ακόμη και από το βασικό εξοπλισμό ενώ αίσθηση κάνει η οθόνη αφής 12,3” για το Uconnect.
Την ανανεωμένη εξωτερική εμφάνιση εκτός από τη νέα μάσκα τονίζουν τα πέντε ολοκαίνουργια σχέδια για τις ζάντες, η ενσωματωμένη κεραία στο παρμπρίζ καθώς οι άφθονες επιλογές για τους λάτρεις του ανοιχτού αμαξώματος. Για την οροφή υπάρχουν διαθέσιμα δύο hardtop εκ των οποίων το ένα είναι μαύρο και το άλλο βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος. Είναι επίσης διαθέσιμο το Sky One-Touch που ανοίγει ηλεκτρικά και το hardtop με Sunrider, ενώ παραμένουν βέβαια οι διαιρούμενες πόρτες που δίνουν άφθονες διαθέσιμες επιλογές σε όποιον αναζητά την ελευθερία της οδήγησης χωρίς οροφή, παρμπρίζ αλλά και πόρτες, προκειμένου να αισθάνεται ένα με τη φύση.
Αναβαθμισμένη είναι η καμπίνα σε τεχνολογία και ανέσεις, με ηλεκτρικά εμπρός καθίσματα 12 ρυθμίσεων, νέο πίνακα οργάνων, σύστημα infotainment Uconnect 5 και στάνταρ ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto. Η κεντρική κονσόλα είναι λιτή και με έντονο ανάγλυφο, σε αρμονία με την οριζόντια γραμμή του ταμπλό και τον πίνακα οργάνων που περιβάλλεται από μαλακά υλικά –ύφασμα ή πολυουρεθάνη- με εμφανείς ραφές.
Τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης εμπλουτίζονται με ανίχνευση κόπωσης οδηγού, Lane Departure Warning και αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας στο βασικό εξοπλισμό.
Όλα τα Wrangler 2024 διαθέτουν αναβαθμισμένο σύστημα hands-free με βελτιωμένη αναγνώριση της φωνής, ενώ οι εκδόσεις Sahara και Rubicon έχουν ηχοαπορροφητικό παρμπρίζ, πιο παχιά μοκέτα και επιπρόσθετο ηχομονωτικό υλικό γύρω από το παρμπρίζ και στις μεσαίες κολόνες του αμαξώματος, για χαμηλότερο επίπεδο θορύβου.
Η νέα οθόνη αφής με διαγώνιο 12,3” είναι η μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Wrangler και υποστηρίζει την λειτουργία του συστήματος πολυμέσων Uconnect 5 που συνδέεται ασύρματα με Apple CarPlay και Android Auto. Είναι πέντε φορές πιο γρήγορο από την προηγούμενη γενιά του συστήματος, ενώ χρησιμοποιεί λειτουργικό σύστημα Android και δέχεται αναβαθμίσεις over-the-air (OTA) που σε βάθος χρόνου θα διευρύνουν συνεχώς τις δυνατότητές του.
Το νέο Wrangler που θα δούμε το 2024 σύμφωνα με τους κατασκευαστές θα είναι ικανότερο από ποτέ να ανταποκριθεί σε κάθε έδαφος, χάρη στις βελτιωμένες ρυθμίσεις στην ανάρτηση.
Παράλληλα, η χρήση αλουμινίου υψηλής αντοχής στις πόρτες και τους μεντεσέδες τους, στο καπό, στα φρύδια των φτερών και στο πλαίσιο του παρμπρίζ μαζί με την πίσω πόρτα από μαγνήσιο, φροντίζουν για αξιοσημείωτη ελάττωση του βάρους που με τη σειρά της έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην μείωση της κατανάλωσης.
Στο Wrangler 2024 θα υπάρχουν περισσότερα από 85 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης. Η υποβοήθηση της οδήγησης και η συνολική ασφάλεια έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη του νέου Wrangler 2024. Γι’ αυτό και όλα τα νέα Wrangler θα έχουν στο βασικό εξοπλισμό τους αερόσακους οροφής και για πρώτη φορά οι δύο πλευρικές θέσεις του πίσω καθίσματος θα διαθέτουν ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστή δύναμης. Ιδιαίτερη σημασία έχουν και οι δομικές βελτιώσεις που εξασφαλίζουν καλύτερη συμπεριφορά και απορρόφηση δυνάμεων στις πλευρικές συγκρούσεις.
Σε ό,τι να κάνει με τα συστήματα ADAS και την υποβοήθηση του οδηγού, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης και ενεργό cruise control που φρενάρει το αυτοκίνητο μέχρι τη στάση, επιτήρηση τυφλού σημείου που αναγνωρίζει και διασταυρούμενο όχημα κατά την όπισθεν, το νέο σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού Drowsy Driver Alert, Lane Departure Warning και αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας.
Με το πιο εξελιγμένο σύστημα κίνησης που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Jeep, το Wrangler 4xe Plug-In Hybrid αποδίδει 380 PS (280 kW) και 637 Nm, πετυχαίνοντας έως 51 km αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης σε αστικό πεδίο (στοιχείο προς τελική έγκριση). Για το Wrangler 2024 μάλιστα, η μπαταρία (Li-NMC) των 17 kWh μπορεί να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές όπως smartphone και tablet, μέσω του Jeep 4xe Power Box που περιλαμβάνει τέσσερις πρίζες 230 V.
Τρία προφίλ
Το σύστημα κίνησης διαθέτει τρία προφίλ λειτουργίας, χάρη στα οποία καλύπτει με την ίδια ευκολία τόσο τις καθημερινές μετακινήσεις όσο και την πιο απαιτητική εξερεύνηση στη φύση.
- Hybrid: Είναι η προεπιλογή που συνδυάζει αυτόματα τον θερμικό κινητήρα με τους ηλεκτρικούς. Όσο η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη η κίνηση είναι ηλεκτρική και ο θερμικός κινητήρας εμπλέκεται όταν η φόρτιση πέσει κάτω από ένα προκαθορισμένο σημείο.
- Electric: Το σύστημα λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά και μόνο όταν η μπαταρία εκφορτιστεί ή οδηγός ζητήσει περισσότερη ισχύ από αυτή που μπορεί να δώσει ο ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται ο κινητήρας βενζίνης.
- eSave: Δίνει προτεραιότητα στον κινητήρα βενζίνης προκειμένου η ενέργεια της μπαταρίας να καταναλωθεί όταν χρειάζεται. Για παράδειγμα σε εκτός δρόμου οδήγηση ή σε αστικές περιοχές όπου οι θερμικοί κινητήρες είναι απαγορευμένοι. Υπάρχει επιλογή μεταξύ διατήρησης ενέργειας ή φόρτισης της μπαταρίας από το μενού του Uconnect.