Στο έλεος του Θεού βρίσκονται οι πεζοί που μετακινούνται εντός πόλης, όπως έδειξε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, μια στις πέντε διαβάσεις πεζών 18 ευρωπαϊκών πόλεων απέτυχε στη φετινή αξιολόγηση των δοκιμών ασφαλείας του προγράμματος EuroTest- Αξιολόγηση Διαβάσεων Πεζών- (ΕPCA). Το αποτέλεσμα είναι το χειρότερο της σειράς δοκιμών που άρχισαν το 2008, υπογραμμίζοντας την επείγουσα ανάγκη για εφαρμογή μέτρων βελτίωσης της κατάστασης, με βελτίωση της προσβασιμότητας, καλύτερη εναρμόνιση στους κανονισμούς που διέπουν τα έργα υποδομής (σηματοδότηση, σήμανση κα) και βελτίωση της συμπεριφοράς οδηγών-πεζών στις διαβάσεις αλλά και ευρύτερη εφαρμογή τεχνολογιών.
Σε 270 διαβάσεις
Η έρευνα EPCA πραγματοποιήθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά (Ιούνιος- Οκτώβριος 2010) σε 270 διαβάσεις πεζών 18 πόλεων 13 ευρωπαϊκών χωρών, σε τρεις διαφορετικές περιοχές κάθε πόλης (121 κεντρικές, 113 ημικεντρικές και 36 περιφερειακές). Στα πιο εμφανή προβλήματα συγκαταλέγονται η απουσία διαχωριστικών νησίδων ασφαλείας σε ιδιαίτερα μεγάλες διασταυρώσεις, η κακή διαχείριση των σηματοδοτών της κυκλοφορίας – όπως πολύ μικρός χρόνος φάσης «πράσινου» για τους πεζούς – αλλά και μεγάλος αριθμός πιθανών σημείων επικινδυνότητας για τους πεζούς και τα οχήματα. Ο παράγων της ορατότητας -ιδίως τις νυκτερινές ώρες, χρειάζεται ακόμα σημαντική βελτίωση (ένα στα πέντε σημεία διέλευσης αξιολογήθηκε αρνητικά από την άποψη αυτή). Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η προσβασιμότητα στις διαβάσεις πεζών είναι δύσκολη ειδικά για χρήστες με ειδικές ανάγκες (όσων κινούνται σε αναπηρικές καρέκλες ή/και για άτομα με προβλήματα όρασης / ακοής).
Πάνω από 2.000 νεκροί
Το τραγικό είναι ότι οι σχεδόν 2.000 πεζοί -από τους 8.000 που χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους σε ατυχήματα, χάνονται κοντά σε διάβαση πεζών – που έχουν οριστεί ως «ασφαλή σημεία» για να διασχίζουν τον δρόμο, γεγονός που θα πρέπει να προβληματίσει τους πάντες. Το EuroTest αποδεικνύει στη φετινή επιθεώρηση ότι χρόνο με τον χρόνο μετά την πρώτη δοκιμή του 2008, ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός διαβάσεων που ελέγχθηκαν απέτυχαν στις δοκιμές. Μία στις οκτώ το 2008, μία στις έξι το 2009 και μία στις πέντε το 2010. Επιπλέον, οι διαβάσεις πεζών στις απομακρυσμένες περιοχές είναι 10% πιο επικίνδυνες από αυτές που βρίσκονται στα κέντρα των πόλεων.
Δείτε το σοκαριστικό video όπου ένα αυτοκίνητο χτυπάει τους ανυποψίαστους περαστικούς