Για μια ακόμη χρονιά, οι λίστες των οργανωτών του αγώνα-θρύλου με την ονομασία «Monte-Carlo Rally», έχουν καταγεγραμμένο ένα πλήρωμα με την ελληνική σημαία δίπλα, αυτό των Nikolaos Pavlidis/Αllan Harryman. Πρεμιέρα λοιπόν για το εντυπωσιακό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και λίγες ημέρες απομένουν μέχρι την 23η Ιανουαρίου, οπότε στο Μόντε Κάρλο του Μονακό θα διεξαχθεί ένας από τους εντυπωσιακότερους αγώνες στον χώρο του μηχανοκίνητου αυτοκινήτου: το δημοφιλές “Μόντε”, όπως το ονομάζουν οι φαν και οι οδηγοί, ήτοι το 88ο Monte-Carlo Rally, στο οποίο θα συμμετάσχει ο αντιπρόεδρος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης (ΑΟΘ), Νικόλας Παυλίδης.
“Είμαστε έτοιμοι, Δευτέρα 20 Ιανουαρίου αρχίζουμε τα δοκιμαστικά ενώ Πέμπτη 23/1 ξεκινάει ο αγώνας. Το Monte-Carlo Rally είναι η αυλαία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (ΠΠΡ), ο πιο εμβληματικός αγώνας του ΠΠΡ, αλλά και ο πιο απρόβλεπτος”, ήταν ο τρόπος με τον οποίο ο κ.Παυλίδης περιέγραψε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9FM” τα βήματα που θα τον οδηγήσουν να τρέξει, και μάλιστα να είναι ο μόνος Έλληνας που θα το κάνει, στις περίπλοκες διαδρομές του εναρκτήριου αγώνα του ΠΠΡ της χρονιάς.
Ξεκίνημα λοιπόν με ελληνική συμμετοχή στην πρεμιέρα του WRC (σ.σ FIA World Rally Championship), με τον έμπειρο Έλληνα οδηγό αγώνων να έχει το όνομα του τοποθετημένο στον πίνακα συμμετεχόντων του εναρκτήριου αγώνα της χρονιάς ενώ μέσα στις 88 ξεχωρίζουν φυσικά και όλες οι εργοστασιακές συμμετοχές, αφού στο «Μόντε» δίνουν το παρών όλα τα μεγάλα αστέρια της αγωνιστικής οδήγησης Ράλι. Στο ‘Μόντε’ του 2020 θα συμμετέχουν π.χ., οι παγκόσμιοι πρωταθλητές Ott Tanak-Martin Jarveoja, αλλά και ο δημοφιλέστατος Γάλλος Sebastien Loeb, με το αγωνιστικό του ταίρι Daniel Elena, αλλά για τους Ελληνες όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στο όχημα και τις επιδόσεις του νυν αντιπροέδρου του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης. “Ο αγώνας είναι αγαπητός και διάσημος, γιατί ξεκινάει από το Μονακό και για τέσσερις ημέρες ανεβαίνει στις Άλπεις. Κάνει μια διαδρομή προς τα βόρεια απρόβλεπτη, γιατί ο καιρός αλλάζει συνεχώς. Χιονίζει, αλλού έχει πάγους, αλλού καθαρή άσφαλτο, λάσπη, νερό στο οδόστρωμα, υπάρχουν πολλές εναλλαγές, γενικά είναι μια διαδρομή απρόβλεπτη για τα πληρώματα των αυτοκινήτων” εξηγεί ο πολύπειρος Έλληνας οδηγός που μάλιστα έχει συμμετάσχει ειδικά στον συγκεκριμένο αγώνα αρκετές φορές.
Τι χρειάζεται για να συμμετέχει ένας Έλληνας στο Monte-Carlo Rally
Ο Νίκος Παυλίδης μαζί με τον Αllan Harryman θα τρέξουν με ένα Peugeot 208 R2, που προετοιμάζεται από γαλλική εταιρεία και η φετινή θα είναι μάλιστα η 4η συμμετοχή του οδηγού από τη Θεσσαλονίκη: «Για να συμμετέχεις και να τρέξεις, ουσιαστικά θα πρέπει να έχεις αυτό το όνειρο, δεν είναι κάτι διαφορετικό από άλλους αγώνες στην ουσία, η διαδικασία είναι η ίδια σε σύγκριση με άλλους αγώνες του ΠΠΡ, είναι όμως ένας πιο δύσκολος αγώνας, αφού έχει πολύ στρατηγική, είναι ένας μαραθώνιος ουσιαστικά», εξηγεί ο κ. Παυλίδης. «Θέλει να έχεις αυτή την οδηγική παιδεία, να πας να συμμετέχεις στον συγκεκριμένο αγώνα με στρατηγική, να μην ξεκινήσεις από το πρώτο χιλιόμετρο να πηγαίνεις στο όριο, πρέπει να βλέπεις τους αντιπάλους, να βλέπεις τον δρόμο και να προχωράς σιγά-σιγά» τονίζει ο Έλληνας οδηγός, όταν θα του ζητηθεί να περιγράψει πώς ένα ελληνικό πλήρωμα θα μπορέσει να τα βάλει με ομάδες και οδηγούς με κορυφαίους προϋπολογισμούς στον συγκεκριμένο αγώνα με τα διαρκώς εναλλασσόμενα επίπεδα πρόσφυσης ελαστικών και τις σημαντικές απαιτήσεις στα μηχανικά μέρη.
Ερωτηθείς για τον φετινό στόχο δε, ο Βορειοελλαδίτης οδηγός τονίζει πως υπάρχει ήδη το πλάνο για κάτι καλύτερο από όσα έγιναν τις προηγούμενες χρονιές. «Υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες στο Παγκόσμιο και κάθε κατηγορία έχει περίπου 25 αυτοκίνητα, η καλύτερη δική μου επίδοση ήταν η έβδομη θέση στα 25 οχήματα, κάτι που έγινε πρόπερσι, πέρυσι είχαμε κάποιες ατυχίες με τα ελαστικά και το μοτέρ και βγήκαμε ένατοι. Φέτος θα ήθελα να πάω λίγο πάνω από την έβδομη θέση» αναφέρει ο κ. Παυλίδης, που προσθέτει πως στην ομάδα με την οποία θα τρέξει, μαζί με τον συνοδηγό του Αllan Harryman, είναι και ο πρωταθλητής Γαλλίας: “Όπως και το 2019 είμαστε σε μια ομάδα με ανθρώπους, με τεράστια εμπειρία για τον συγκεκριμένο αγώνα και πάρα πολύ μεγάλη οργάνωση. Μιλάμε για ομάδα με 20 μηχανικούς και τέσσερις μηχανολόγους για το σύνολο των πέντε αυτοκινήτων που υποστηρίζει, με πέντε-έξι άτομα να υποστηρίζουν έτσι κάθε ένα από τα αυτοκίνητα”.
Για τους Νίκο Παυλίδη και Αllan Harryman η αντίστροφη μέτρηση για την άφιξη τους στη ράμπα εκκίνησης έχει ξεκινήσει την ώρα που διαβάζονται αυτές οι γραμμές: «Μετά την άφιξη στο Μονακό σειρά έχουν Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη τα επίσημα δοκιμαστικά, Τετάρτη βράδυ είναι το «shakedown», μια δοκιμαστική ειδική διαδρομή για να δοκιμάσουμε όλοι τα αυτοκίνητά μας και Πέμπτη βράδυ ξεκινάει ο αγώνας με την Παρασκευή και το Σάββατο να είμαστε στις ειδικές διαδρομές μέχρι και την Κυριακή όταν τελειώνει και η τελευταία ειδική”, είναι ο προγραμματισμός των αγωνιστικών διαδρομών στις πανέμορφες Άλπεις. «Ηδη, είμαστε εκεί με το μυαλό! Έχουμε αρχίσει και μπαίνουμε στο κλίμα…» θα αναφωνήσει, λίγο πριν ξεκινήσει να βλέπει δράση μέσα το αγωνιστικό του Peugeot, ο έμπειρος οδηγός από τη Βόρεια Ελλάδα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ