Τα νέα ελαστικά της Goodyear γίνονται καλύτερα όσο περνά ο καιρός. Συνήθως η Αχίλλειος πτέρνα ακόμα και των καλύτερων ελαστικών είναι η φθορά. Μετά από κάποιες δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα (που γίνονται πιο γρήγορα απ’ όσο νομίζουμε) τα ελαστικά χάνουν σταδιακά το πέλμα τους και μειώνονται οι επιδόσεις τους. Ειδικά στους βρεγμένους δρόμους, τα φθαρμένα ελαστικά μειώνουν την αποτελεσματικότητα φρεναρίσματος, διεύθυνσης και πρόσφυσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε μια προσπάθεια να βρεθεί μια λύση στο πρόβλημα αυτό, η σειρά Optigrip με την τεχνολογία SmartWear εξελίχθηκε έτσι ώστε καθώς φθείρεται το επιφανειακό πέλμα του ελαστικού, νέες γόμες και αυλακώσεις εμφανίζονται για τη διατήρηση της πρόσφυσης στο βρεγμένο και της αντίστασης στην υδρολίσθηση. Επομένως, το νέο ελαστικό διατηρεί τις επιδόσεις σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, ακόμα και όταν είναι φθαρμένο. Γιατί η πρώτη «γόμα» φυσικά προσφέρει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση, και χάρη στο ύψος του πέλματος επιτρέπει στο νερό πολύ εύκολα να φεύγει ώστε να «πατάει» καλύτερα το ελαστικό στην άσφαλτο ακόμα και με πολλή βροχή. Αυτό βεβαίως το κάνουν όλα τα καλά ελαστικά. Όμως όσο η γόμα αυτή με τον καιρό «φαγώνεται»,  αποκαλύπτεται μια καινούρια, μαλακότερη, ενώ και τα αυλάκια μεγαλώνουν ώστε να μπορεί να είναι εξ ίσου αποτελεσματικό παρά τη φθορά του! Στην πράξη, παρουσιάζει καλύτερη αντίσταση στην υδρολίσθηση στην ευθεία μετά από 20.000χλμ. σε σχέση με ολοκαίνουργια ελαστικά του ανταγωνισμού και 20% μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος σε βρεγμένους δρόμους μετά από 30.000χλμ.

Πώς λειτουργεί η τεχνολογία SmartWear

Η σχεδίαση ελαστικών είναι μία εξαιρετικά περίπλοκη εφαρμογή τεχνολογικών και Αρχών της Φυσικής. Τα ελαστικά αποτελούνται από 20 ή περισσότερα εξειδικευμένα συστατικά και περιέχουν μέχρι 25 διαφορετικά υλικά. Κάθε υλικό, από μόνο του, είναι ένα προηγμένο μίγμα διαφόρων συστατικών. Το πέλμα με τη γόμα και τη σχεδίασή του είναι ένα από τα πιο δύσκολα στάδια στη διαδικασία εξέλιξης του ελαστικού. Το πέλμα είναι επίσης το τμήμα που φθείρεται πρώτο στη διάρκεια ζωής του ελαστικού. Αυτή η διαδικασία επηρεάζει σημαντικά την απόδοση του ελαστικού κυρίως σε βρεγμένους δρόμους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η φιλοσοφία της τεχνολογίας SmartWear συνίσταται στο ότι καθώς η επιφάνεια του πέλματος φθείρεται, νέες γόμες και αυλακώσεις εμφανίζονται για να διατηρήσουν την πρόσφυση στο βρεγμένο και τα χαρακτηριστικά κατά της υδρολίσθησης σε υψηλό επίπεδο. Επομένως, το ελαστικό διατηρεί τις επιδόσεις του, ακόμα και όταν φθείρεται.

Αναλυτικότερα

Το πρώτο στρώμα της γόμας του ελαστικού, που είναι ορατό όταν το ελαστικό είναι καινούργιο και στα πρώτα στάδια της ζωής του, έχει  σχεδίαση μικροραβδώσεων με τεχνολογία τρισδιάστατου «αλλολομπλοκαρίσματος» (3D interlocking) στην εξωτερική επιφάνεια των τακουνιών του πέλματος.

Η στιβαρή κεντρική περιοχή μεταφέρει τις κινήσεις του τιμονιού απευθείας στην επιφάνεια του δρόμου, ενώ τα συμπαγή εξωτερικά πλευρικά τακούνια σταδιακά αναλαμβάνουν τη μεταφορά των δυνάμεων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ακόμα πιο ομοιόμορφη κατανομή πίεσης σε ολόκληρη την επιφάνεια επαφής και συνεπώς βελτιώνει την ευστάθεια. Η σχεδίαση αυτή προσδίδει μία ακαμψία στο ελαστικό που συμβάλλει στην καλή απόδοση στο στεγνό και επεκτείνει τη διάρκεια ζωής του ελαστικού.

Καθώς το ελαστικό συνεχίζει να φθείρεται, αποκαλύπτεται ένα δεύτερο στρώμα γόμας με μικροραβδώσεις και αυλακώσεις, που φέρουν κρυμμένα κανάλια κάτω από την επιφάνεια του πέλματος. Οι νέες αυλακώσεις διευκολύνουν την αποτελεσματική αποβολή του νερού και διατηρούν το επίπεδο πρόσφυσης στο βρεγμένο και αντίστασης στην υδρολίσθηση, σε όλη τη διάρκεια ζωής του ελαστικού.

Βεβαίως τίποτα δεν αλλάζει στη διάρκεια ζωής και την ανάγκη σωστής συντήρησης και αντικατάστασης των ελαστικών, τα οποία πρέπει να αλλάζονται ακόμα και αν έχουν κάνει ελάχιστα χιλιόμετρα αλλά έχουν περάσει οι μήνες που ορίζει ο κατασκευαστής.

Όπως πρέπει να αλλάζονται αν για οποιοδήποτε λόγο έχουμε κάνει έστω και ελάχιστα μέτρα με λίγο ή καθόλου αέρα, γιατί καταστρέφονται και αν αγνοήσουμε τους ειδικούς και βάλουμε απλώς αέρα συνεχίζοντας να τα χρησιμοποιούμε, είναι πολύ πιθανό να σκάσουν. Και αν αυτό συμβεί σε κάποια Εθνική οδό ή επαρχιακό δρόμο οι συνέπειες μπορεί να είναι ανυπολόγιστες τόσο για εμάς, όσο και για τους άλλους.

Τέλος, όταν αγοράζουμε ελαστικά πρέπει να προσέχουμε την ημερομηνία κατασκευής (γιατί ένα παλιό ελαστικό είναι άχρηστο ακόμα και αν δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ) και τον δείκτη ταχύτητας που ορίζει τη μέση και τη μέγιστη ταχύτητα για την οποία ενδείκνυται ο συγκεκριμένος τύπος ελαστικού.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης