Στην Ισπανία και συγκεκριμένα στην πόλη της Βαρκελώνης ταξίδεψε η zougla.gr για να δοκιμάσει το νέο ελαστικό της Pirelli με την ονομασία Scorpion Verde. Πρόκειται για το πρώτο οικολογικό ελαστικών σπορ επιδόσεων που απευθύνεται σε SUV και Crossover και διαθέτει νέες τεχνολογίες που το καθιστούν μοναδικό στο είδος του. Βέβαια, η λέξη μοναδικό είναι πολύ ιδιαίτερη, αλλά θα σας εξηγήσουμε παρακάτω για ποιο λόγο το χαρακτηρίζουμε με αυτό τον τρόπο.

Μυστική πίστα
Καλεσμένοι της Pirelli, ταξιδέψαμε στην ισπανική πόλη για να δοκιμάσουμε το Scorpion Verde στην πίστα Idiada. Η συγκεκριμένη δεν είναι γνωστή στο ευρύ κοινό, είναι όμως η αγαπημένη των εταιρειών, αφού σε αυτή πραγματοποιούνται δοκιμές εξέλιξης αυτοκινήτων, ελαστικών και γενικότερα προϊόντων της αυτοκίνησης. Μάλιστα, για να την επισκεφθεί κανείς, θα πρέπει να έχει ειδική άδεια, να μην κουβαλά μαζί του φωτογραφική μηχανή αλλά και κινητό με κάμερα! Αυτός ήταν και ο λόγος που μπαίνοντας στην πίστα αφήσαμε τα κινητά μας, ενώ περάσαμε από έλεγχο όπως συμβαίνει στα αεροδρόμια. Λίγο αργότερα, διαπιστώσαμε και τον λόγο για τον οποίο συνέβη αυτό, όταν από μπροστά μας πέρασε μία καμουφλαρισμένη Mercedes και η νέα McLaren!

Στην αίθουσα χωρίς… ήχο
Οι άνθρωποι της πίστας μάς ξενάγησαν στον χώρο για να μας ενημερώσουν για το νέο ελαστικό και να διαπιστώσουμε από κοντά τους λόγους που ένα ελαστικό μπορεί να ονομάζεται… οικολογικό.

Συγκεκριμένα, ενημερωθήκαμε πως για την κατασκευή του δεν χρησιμοποιούνται καρκινογόνα υλικά, επομένως η επιβάρυνση στο περιβάλλον είναι μικρότερη. Εξαιτίας της καλύτερης πρόσφυσης μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου, αλλά και οι εκπομπές ρύπων CO2. Επίσης “βγάζει” περισσότερα χιλιόμετρα, άρα υπάρχει και οικονομία στην τσέπη του καταναλωτή, και, τέλος, τα επίπεδα θορύβου είναι μειωμένα σε μεγάλο ποσοστό. Στην πίστα, μάλιστα, είχαμε τη δυνατότητα να ζήσουμε και να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι το πώς ένα ελαστικό εκπέμπει χαμηλότερα db ήχου. Συγκεκριμένα, μπήκαμε σε μία ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα (σχετική φωτογραφία) όπου στην κυριολεξία δεν… ακούς κανέναν ήχο. Δίνοντας στο αυτοκίνητο κίνηση, ακούς το θόρυβο από τα ελαστικά και αργότερα έχεις τη δυνατότητα να συγκρίνεις τα νούμερα που παίρνεις μέσω υπολογιστή με ένα άλλο ελαστικό. Σε αυτό το τεστ καταλάβαμε και το πόσο σημαντική δουλειά έχει γίνει στο Scorpion Verde.

Σε βρεγμένη πίστα
Τελειώνοντας την περιήγηση μας, είχαμε την δυνατότητα να δοκιμάσουμε το ελαστικό σε βρεγμένη πίστα και μάλιστα με διάφορα αυτοκίνητα (VW Touareg, BMW X3, Volvo XV60, Ford Kuga και Audi Q5), αλλά και σε συνθήκες δρόμου (εντός και εκτός). Μετά από αρκετούς γύρους διαπιστώσαμε ότι το νέο ελαστικό της Pirelli διατηρεί τις ικανότητές του, παρά τις όποιες αλλαγές έχουν γίνει για να φέρει το χαρακτηρισμό «green tire».  Το Scorpion Verde θα υπάρχει διαθέσιμο από την 1η Απριλίου και, όπως μας διαβεβαίωσαν οι άνθρωποι της μάρκας, δεν θα υπάρχει αύξηση στην τιμή του σε σχέση με τα Scorpion STR και Scorpion Zero που θα αντικαταστήσει.

Πρώτη τοποθέτηση για Scorion Verde
• Audi Q5
• Mercedes ML (νέα γενιά)
• VW Touareg
• Volvo XC60

Διαστάσεις Pirelli Scorpion Verde
215/65R16
215/70R16 100H
225/70R16 103H
235/60R16 100H
245/70R16 107H
235/55R17 99V
235/65R17 108V XL
235/65R17 104W
255/60R17 106V
235/55R18 100V
235/60R18 103W
255/55R18 109W XL
235/55R19 101W
255/50R19 103W
265/50R19 110W XL
255/45R20 101W
265/45R20 104Y
275/45R20 110W XL