Η Citroen θα έλεγε κανείς ότι με την παρουσίαση της νέας C5 έκανε κίνηση ματ, διορθώνοντας το μεγαλύτερο πρόβλημα του απερχόμενου μοντέλου της. Την εξωτερική του εμφάνιση. Το έχω πει και γράψει αμέτρητες φορές. Προσωπικά, το αυτοκίνητο το κρίνω για αυτά που κάνει και όχι για το πώς δείχνει εξωτερικά. Από μέσα το οδηγώ, άλλωστε, και όχι από έξω, κοιτάζοντάς το… Όπως και να έχει, πάντως, το καινούργιο δημιούργημα των Γάλλων είναι πραγματικό μοντέλο. Και την κάνω αυτή τη διαπίστωση, διότι σε αντιπαράθεση με την απερχόμενη C5, η σύγκριση σε επίπεδο ομορφιάς θυμίζει κόντρα των αειμνήστων Γεωργίας Βασιλειάδου (σ.σ. Αθανασίου το πραγματικό της επώνυμο) και Ρένας Βλαχοπούλου. Δεν είναι καθόλου τυχαία η παρομοίωση σας διαβεβαιώνω. Ηθοποιοί τεράστιες και οι δύο τους. Σε ομορφιά όμως σίγουρα υπερτερούσε η Κερκυραία. Έτσι συμβαίνει και τώρα. Πολύ καλή και η προηγούμενη C5, αλλά πιο άσχημη. Και αυτό, όπως φάνηκε εκ του αποτελέσματος, που δυστυχώς ή ευτυχώς κατά άλλους, κρίνει πράγματα και καταστάσεις, στοίχισε στην καριέρα της, όσον αφορά στις πωλήσεις. Νέα… φρούτα όμως τώρα. Πιο όμορφα και γενικότερα καλύτερα από τα προηγούμενα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τόσο στην έκδοση με τον κινητήρα των δύο λίτρων, όσο και σε αυτή με τον 1800άρη κινητήρα, η Γαλλίδα καταφέρνει να σε μαγέψει με την οδική της συμπεριφορά, αλλά και την άνεση που προσφέρει. Εντάξει, ο μικρότερος κινητήρας «μουγκρίζει» λίγο παραπάνω στα ζόρια, αλλά από την άλλη είναι τέρας οικονομίας σε σχέση με το φορτίο που καλείται να κουβαλήσει, όταν ο χειριστής του δεν τη «βλέπει» Σεμπαστιάν Λεμπ και την πηγαίνει τέρμα γκάζι. Ο δίλιτρος από την άλλη είναι πιο εύρωστος. Δε χαρίζει φτερά στη C5, αλλά είναι σαφώς πιο άνετος τόσο στα ζόρια όσο και στη «μαλακή» χρήση. Ο συνδυασμός και η συνεργασία των δύο τους με την ανάρτηση είναι αγαστή. Έκπληξη θα αποτελούσε το αντίθετο, αφού πρόκειται για δημιούργημα αφενός της Citroen και αφετέρου… γαλλικό. Αναφέρομαι στην «απλή» ανάρτηση, διότι την καλή υδροπνευματική δεν τη «φορούσε» η δίλιτρη έκδοση που οδήγησα. Κρίνοντας πάντως από τα πεπραγμένα της νορμάλ ανάρτησης, η υδροπνευματική θα πρέπει να κάνει… παπάδες.       

Στο εσωτερικό, το νέο τιμόνι σταθερού κέντρου με τα λειτουργικά χειριστήρια στο κέντρο του ακολουθεί το δρόμο που χάραξε η C4. Το συγκεκριμένο τιμόνι, αποκλειστικό σχέδιο της Citroen, συμβολίζει τις αξίες της μάρκας στον τομέα της καινοτομίας μέσα από την πραγματική πρόοδο της εργονομίας. Ο οδηγός έχει πρόσβαση στα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα χειριστήρια οδήγησης (περιοριστή ταχύτητας, cruise control & υπολογιστή ταξιδίου) αλλά και άνεσης (ηχοσύστημα, τηλέφωνο, έλεγχος κεντρικής οθόνης κλπ) χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνει  τα χέρια του από τη στεφάνη του τιμονιού. Όλες οι λειτουργίες είναι ορατές με μία ματιά ακόμα και τη νύχτα, χάρη στον εσωτερικό φωτισμό που διαθέτουν, ενώ όλα τα πλήκτρα είναι ευχάριστα στην αφή, αφού διαθέτουν επιφάνεια καλυμμένη με λεπτό στρώμα σιλικόνης. Το τιμόνι του νέου C5 συμβάλλει αποφασιστικά και στην ασφάλεια. Το σταθερό κέντρο επιτρέπει την τοποθέτηση του αερόσακου με τέτοιο τρόπο ώστε να ανοίγει πάντα στην σωστή γωνία και να παρέχει πάντα τη μέγιστη προστασία. Τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε μία στεφάνη δύο τμημάτων περιμετρικά του ομφαλού του τιμονιού: στην αριστερή περιοχή βρίσκεται το cruise control και ο περιοριστής ταχύτητας, ενώ στη δεξιά βρίσκονται τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος. Για ευκολότερη χρήση, η κόρνα λειτουργεί και από τις δύο πλευρές του καπακιού του αερόσακου. Όπως και η C4 έτσι και η C5 ανήκει στην κατηγορία των πιο ασφαλών αυτοκινήτων. Πέρα από όλα τα συνήθη πλέον ηλεκτρονικά καλούδια, αλλά και τα εξτρά (Σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από τις γραμμές πορείας, Αισθητήρας υπολογισμού διαθέσιμου χώρου για Parking, Νέας γενιάς σύστημα δορυφορικής πλοήγησης NaviDrive, Τηλέφωνο με σύστημα Bluetooth / hands-free, κατευθυνόμενοι προβολείς φώτων κτλ), η C5 διαθέτει περιοριστή ταχύτητας. Μέσα σε κατοικημένες περιοχές, όπου όλοι μας ξεχνιόμαστε και φεύγουμε πολύ πάνω από το όριο των 30 ή το πολύ 40 χιλιομέτρων, το σύστημα αυτό περιορίζει στην προκαθορισμένη θέση την ταχύτητά μας, προστατεύοντάς μας από πολύ άσχημες καταστάσεις. Κανείς δε νομίζω να θέλει να βιώσει τι σημαίνει αφαίρεση ζωής ενός ξεχασμένου πεζού ή ακόμα χειρότερα παιδιού που κυνηγά την μπάλα του.      

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη βάση της γκάμας του νέου C5 βρίσκεται ο 16βαλβιδος βενζινοκινητήρας των 1,8 λίτρων (1.749 cm3), ο οποίος αποδίδει 127 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 170 Nm στις 3.750 σ.α.λ, με τιμή εκκίνησης τα 21.300 ευρώ. Το 2λιτρο (1.997 cm3) 16βάλβιδο σύνολο αποδίδει μέγιστη ισχύ 143 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 200 Nm στις 4.000 σαλ. Διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVT), ώστε να επιτυγχάνει την ιδανική πλήρωση του θαλάμου καύσης σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων  ή αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων. Τιμής εκκίνησης τα 27 χιλιάρικα.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

Αν μη τι άλλο η όλη κατασκευή. Γνήσιο τέκνο της γαλλικής σχολής και δη της παγκόσμιας πρωταθλήτριας ράλι, για το «στρίβειν» ο λόγος. Όμορφη, άνετη σε χώρους, ταξιδιάρα και συνάμα οικονομική.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης