Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Σίγουρα η Bugatti δεν είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία που απευθύνεται σε πολλούς. Τα αυτοκίνητα είναι λίγα και προορίζονται για συγκεκριμένους πελάτες που αναζητούν την τελειότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ειδικοί της Bugatti μετά από δύο χρόνια προσεγμένων και δημιουργικών διαδικασιών ανακοίνωσαν ότι ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα Sur Mesure και ετοίμασαν ένα μοντέλο για λίγους. Η Chiron Suti per Sport «Golden Era» είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς τους που διήρκησε δύο ολόκληρα χρόνια. Η τελειότητα σε κάθε επίπεδο επιτεύχθηκε με τη χρήση των συνδυασμένων δεξιοτήτων και τεχνογνωσίας των τεχνιτών της Bugatti.

Αυτό το ταξίδι, όπως κάθε δημιουργία Sur Mesure, είναι ένα ταξίδι που ξεκινάει και τελειώνει μετά από συνεργασία της ομάδας Bugatti αλλά και του ιδιοκτήτη. Με τη «Χρυσή Εποχή», ο κάθε πελάτης ζητάει και κάτι διαφορετικό για τη δική του Bugatti που κάτω από το καπό της κρύβει έναν εξελιγμένο κινητήρα Bugatti W16.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια σειρά από 45 χειροποίητα σκίτσα που φωτίζουν ποιητικά τα θρυλικά ορόσημα της πλούσιας ιστορίας της Bugatti έμελλε να μετατρέψει απρόσκοπτα έναν κενό καμβά σε ένα πλήρες έργο τέχνης. Με τον πελάτη να συμμετέχει και να συμβουλεύεται η ομάδα σε κάθε βήμα της διαδικασίας.

Οι καλλιτέχνες, έμπειροι και καταξιωμένοι σχεδιαστές της Bugatti σχεδίασαν σχολαστικά με το χέρι τα 19 σκίτσα στην πλευρά του οδηγού – που απεικονίζουν τη σύγχρονη εποχή της Bugatti από το 1987, ακολουθώντας την EB110 μέχρι τη Veyron και την Chiron1 – και 26 σκίτσα στο η πλευρά του συνοδηγού , ορόσημα της Bugatti από το 1909 έως το 1956, συμπεριλαμβανομένων των εικονιδίων όπως το Type 41 Royale και το Type 57 SC Atlantic.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ξεχωριστή αυτή παραγγελία περιλαμβάνει μια σειρά από αυτόνομα έργα τέχνης που δημιουργεί ένα λαμπρό αριστούργημα που περιστρέφει τον απαράμιλλο θρύλο της Bugatti, μια περιπέτεια που έχει εκτείνεται σε πάνω από 115 χρόνια.

Για να τονιστεί η περίπλοκη δουλειά σε κάθε σκίτσο και να τονιστεί η τέχνη της «Χρυσής Εποχής», η βαφή του αμαξώματος έπρεπε να απεικονίσει αυτή τη λαμπρή γιορτή της Bugatti. Η ομάδα σχεδιασμού και οι ειδικοί στη βαφή ανέπτυξαν λοιπόν μια εντελώς νέα απόχρωση του χρυσού «Doré» και δημιούργησαν ένα λεπτό ξεθώριασμα σε μια ιδιαίτερη – πιο μεταλλική – έκδοση του «Nocturne Black», προσφέροντας στο Chiron Super Sport2 μια όμορφη ισορροπία.

Το λεπτό αυτό έργο που είναι μια δημιουργία απαλής ροής από το ένα χρώμα στο άλλο εξ ολοκλήρου με το χέρι και με το μάτι, ανατέθηκε σε γνωστούς ζωγράφους στο Molsheim.

Με τον καμβά  έτοιμο, η περίπλοκη και σχολαστική δουλειά των καλλιτεχνών ξεκίνησε για να ολοκληρωθεί το όραμα για τη «Χρυσή Εποχή». Ένα έργο που κάθε σχέδιο πρέπει να τελειώνει με ένα οπτικό στυλ που να μοιάζει με ένα μολύβι σκιαγραφημένο σε χαρτί.

Ακολουθώντας τη φιλοσοφία της Bugatti «ό,τι βλέπεις είναι αυτό που παίρνεις», αν μοιάζει με σκίτσα που έχουν σχεδιαστεί στο χέρι, τότε πρέπει να είναι ακριβώς αυτό. Η αυθεντικότητα ήταν το κλειδί σε όλη τη διαδικασία. Η δημιουργία της εμφάνισης ματ χαρτιού σε μια λεία γυαλισμένη επιφάνεια ή η διασφάλιση ότι το μελάνι κολλάει σωστά και δεν ξεθωριάζει με την πάροδο του χρόνου, θα ήταν μια τεράστια πρόκληση και κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ πριν. Και αν έγιναν λάθη, η διαδικασία θα έπρεπε να επαναληφθεί ξανά μέχρι να είναι άψογη.

Αυτή η αναζήτηση της απόλυτης τελειότητας οδήγησε τους ειδικούς σε ειδικά υλικά και περίεργα χρώματα. Ταυτόχρονα οι εξερεύνησαν τη χρήση χαλκομανιών, μεμβράνης ή περιτυλίγματος βινυλίου.

Όμως αυτές οι λύσεις αποκλείστηκαν επειδή έμοιαζαν τεχνητές και ήταν επίσης επιρρεπείς σε ξεφλούδισμα ή σήψη με την πάροδο του χρόνου.

Οι καλλιτέχνες ζωγράφοι εξερεύνησαν νέες τεχνικές για να πετύχουν το τέλειο αποτέλεσμα που ήθελαν. Δούλεψαν σε συνεργασία με την ομάδα paint για να αναπτύξουν ένα έργο τέχνης που είχε βάθος, ομορφιά και μακροζωία.

Όπως συμβαίνει με κάθε αριστούργημα που αφήνει το Atelier στο Molsheim, το αυτοκίνητο της «Χρυσής Εποχής» πρέπει να είναι από κάθε άποψη ένα αριστούργημα που πρέπει να αντέξει πολλές δεκαετίες κάτω από διαφορετικές συνθήκες σε υψηλές θερμοκρασίες, καταιγίδες ακόμη και χαλάζι.

Στόχος είναι το δημιούργημα να αντέξει στις υψηλές ταχύτητες και τις μεγάλες δυνάμεις G. Μα Bugatti που είναι ένα ξεχωριστό έργο τέχνης πρέπει να αντέξει όπως αντέχουν όλα τα έργα τέχνης.

Σε ορισμένες περιπτώσεις το χρώμα που χρησιμοποίησαν το άφησαν πάνω στο αυτοκίνητο περισσότερο από τρείς μήνες μέχρι το μελάνι να αφομοιωθεί στο μέταλλο. Η ομάδα βαφής λειάνιζε ελαφρά τα πάνελ για να δημιουργήσει απαλές ραβδώσεις και κοιλώματα στα οποία θα μπορούσε να εισχωρήσει το μελάνι καθώς σκιαγράφησαν οι σχεδιαστές. Με αυτόν τον τρόπο τα σχέδια μπορούσαν να σχεδιαστούν με το χέρι πριν εφαρμοστεί μια πεντακάθαρη στρώση στο «γυαλισμένο» Chiron Super Sport, δημιουργώντας ένα άψογο επίπεδο βάσης για τις 45 μορφές τέχνης δίνοντας μια τρισδιάστατη αίσθηση του προσκηνίου και του φόντου.

Εννοείται ότι η εξαιρετικά λεπτή τέχνη από το εξωτερικό του αυτοκινήτου μεταφέρεται και στο εσωτερικό, στην καμπίνα του υπερσπορ αυτοκινήτου. Η τέχνη εφαρμόζεται στα  δερμάτινα πάνελ των θυρών με απεικονίσεις των πιο σημαντικών μοντέλων από κάθε χρυσή εποχή της Bugatti που αντιπροσωπεύονται στο αμάξωμα του αυτοκινήτου. Αυτή η διαδικασία δεν θα ήταν καθόλου απλή ειδικά όταν τεντωνόταν το δέρμα. Οι τεχνίτες θα έπρεπε να προβλέψουν και να εξηγήσουν αυτό το τέντωμα και την καμπυλότητα, δημιουργώντας σχέδια που θα φαίνονται ατελή όταν είναι επίπεδα, αλλά τέλεια στην τελική τους θέση φωλιασμένα μέσα στην πόρτα.

Να γιατί τα αυτοκίνητα αυτών των κατηγοριών είναι πανάκριβα. Το «Golden Era» θα παραδοθεί στον ιδιοκτήτη του στο Monterey Car Week αυτή την εβδομάδα. Το πόσο θα κάνει. Άγνωστο.

Οι μόνοι που το ξέρουν είναι ο εμπορικός διευθυντής της Bugatti και ο πελάτης που πληρώνει.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης