Στο σαλόνι του Παρισιού την περασμένη εβδομάδα η BMW παρουσίασε το πρωτότυπο Χ1.

Το Χ1 θα τοποθετηθεί πρώτο στη γκάμα SUV οχημάτων της ΒΜW, αντικαθιστώντας το Χ3 που αναμένεται να μεγαλώσει σε διαστάσεις. Είναι η απάντηση στα Audi Q5,Mercedes GLK και το μοντέλο που ετοιμάζει η Lexus, το οποίο βασίζεται στο Rav4.

Βασίζεται στη σειρά 1 από όπου και θα δανείζεται τους κινητήρες. Για λόγους κόστους και οικονομίας θα διατίθεται και σε αποκλειστικά πισωκίνητη έκδοση με χαμηλότερη τιμή. Η all wheel drive έκδοση θα είναι επίσης διαθέσιμη με κινητήρες για τις δύο εκδόσεις που λογικά θα ξεκινούν από τα 1800 κυβικά και θα καταλήγουν στα 3000 με τον κινητήρα του πρόσφατου 135 των 306 ίππων.

Εξωτερικά το Χ1 δεν διατηρεί της γωνίες του Χ3, αλλά έχει νέα καμπυλωτά φωτιστικά σώματα, είναι περισσότερο προσανατολισμένο σε off road διαδρομές με τους γιγάντιους θόλους και την προστατευτική ποδιά να μαρτυρούν τις διαθέσεις του. Στο εσωτερικό το Χ1 αποκτάει τον επιλογέα ταχυτήτων του νέου Χ5, ενώ η θέση του i-drive μετακινείται πλέον στα δεξιά δίπλα στο συνοδηγό. Σχεδιαστικά προστίθενται επενδύσεις χρωμίου γύρω από τους αεραγωγούς, ενώ οι γραμμές και η διάταξη των χειριστηρίων θα είναι επίσης νέου τύπου.

Στο στάνταρ εξοπλισμό παρ όλη τη στρατηγική οικονομίας σίγουρα θα διαθέτει τα συστήματα για τα οποία είναι γνωστή η Γερμανική φίρμα, όπως ABS, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας και αερόσακους οδηγού συνοδηγού και κουρτίνα. Όπως πάντα η BMW θα έχει μια μεγάλη λίστα με επιπρόσθετα extra, τα οποία θα είναι διαθέσιμα και στα οποία θα περιλαμβάνεται το iDrive με Navigation , πλευρικοί αερόσακοι, θερμαινόμενα καθίσματα και σίγουρα σπορ πακέτο με ελεγχόμενες αναρτήσεις και ζαντολάστιχα μεγαλύτερων διαστάσεων.

Το τελικό μοντέλο παραγωγής θα παρουσιαστεί μέχρι τον Οκτώβρη του 2009, οπότε και οι πωλήσεις αναμένονται να ξεκινήσουν μέσα στο 2010 με τιμές που θα ξεκινούν λίγο πάνω από τα 30 χιλιάδες ευρώ.