Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Δεν είναι πλέον μυστικό πως τα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά μοντέλα, χρειάζονται τεράστιες ποσότητες νερού για να σβήσουν σε περίπτωση πυρκαγιάς. Μάλιστα επειδή η ύπαρξη μεγάλων μπαταριών ελλοχεύει τεράστιες πιθανότητες αναζωπυρώσεων, είναι συχνή τακτική να βουτάνε ολόκληρα τα οχήματα σε ειδικές λίμνες νερού.

Στην Πενσυλβάνια γύρω στις 11 το πρωί της Τρίτης, η πυροσβεστική δέχθηκε μία κλήση για ένα Tesla που καίγεται στην άκρη ενός αυτοκινητόδρομου. Η επέμβαση της ήταν άμεση, όμως οι προσπάθειες για κατάσβεση κράτησαν με τις ώρες, καθώς η πυροσβεστική υπηρεσία αναφέρει πως χρησιμοποιήθηκαν 12.000 γαλόνια νερού  (45.425 λτ.) για την οριστική κατάσβεση.

Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που συνόδευαν το αντίστοιχο post, το αυτοκίνητο καταστράφηκε ολοκληρωτικά.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις ενός εκ των επιβατών, το αυτοκίνητο χτύπησε με το κάτω μέρος του κάποιο αντικείμενο που υπήρχε στον δρόμο και μετά από λίγο γέμισε καπνούς. Ευτυχώς κανείς δεν τραυματίστηκε καθώς μέχρι να εμφανιστούν οι φλόγες, είχαν όλοι απομακρυνθεί από το σημείο.

Αρχικά δύο τάνκερ έριξαν γρήγορα 4.000 γαλόνια (15.141 λίτρα) νερό στο αυτοκίνητο, αλλά διαπίστωσαν ότι ήταν ανεπαρκή για να καταστείλουν τη φωτιά. Επιπρόσθετα βυτιοφόρα κλήθηκαν από άλλα τρία πυροσβεστικά τμήματα και χρειάστηκαν συνολικά 12.000 γαλόνια (45.425 λίτρα) νερού για την κατάσβεση της φωτιάς. Ένα νούμερο πολύ μεγαλύτερο από την κατάσβεση σε μία τυπική πυρκαγιά αυτοκινήτου, η οποία μπορεί να σβήσει με 1.893 λίτρα. «Συνολικά, τα πληρώματα χρειάστηκαν σχεδόν δύο ώρες συνεχούς εφαρμογής νερού στο όχημα, καθώς η μπαταρία άρχιζε να αναφλέγεται ξανά και να διατηρεί υψηλές θερμοκρασίες» δήλωσε το γραφείο τύπου της πυροσβεστικής.

Τα Tesla δεν είναι τα μόνα μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων που απαιτούν επιπλέον προσπάθεια για να σβήσουν εάν πιάσουν φωτιά. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου μπορούν να εισέλθουν σε κάτι που ονομάζεται θερμική διαφυγή, οδηγώντας σε μια πυρκαγιά που απαιτεί τεράστια προσπάθεια για να σβήσει. Η έρευνα έχει δείξει, ωστόσο, ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι λιγότερο πιθανό να εμπλέκονται σε περιστατικά που σχετίζονται με πυρκαγιά από ό,τι τα οχήματα εσωτερικής καύσης ή τα υβριδικά οχήματα.