Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Σε μια εκτεταμένη συνέντευξη σε γερμανικό μέσο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Thomas Schäfer, μίλησε για το τι επιφυλάσσει το μέλλον του ομίλου. Αναπόφευκτα, η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα και το πώς η πολιτική μηδενικών ρύπων, σηματοδοτεί την αρχή του τέλους για αυτοκίνητα εξοπλισμένα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Για αυτόν τον σκοπό, ο επικεφαλής αποκάλυψε ότι η VW έχει σχεδόν τελειώσει με την κυκλοφορία νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα.

Αργότερα φέτος, η VW σκοπεύει να λανσάρει τις επόμενες γενιές των Passat (αποκλειστικά πλέον ως station wagon και όχι ως sedan) και Tiguan, ενώ το 2024 θα ακολουθήσει και το ανανεωμένο T-Roc.  «Το T-Roc θα είναι το τελευταίο μοντέλο μας που θα περάσει τη γραμμή παραγωγής και θα διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης».

Τι γίνεται με το Golf;
Το best seller μικρομεσαίο μοντέλο θα δεχθεί ένα δυνατό φρεσκάρισμα το 2024 για να διατηρηθεί ανταγωνιστικό μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Δεν σχεδιάζεται μια ένατη γενιά με κινητήρες βενζίνης/ντίζελ, αλλά τα κορυφαία στελέχη της VW δεν το αποκλείουν εντελώς: «Εάν ο κόσμος εξελιχθεί τελείως διαφορετικά από ό,τι αναμενόταν μέχρι το 2026 ή το 2027, τότε μπορούμε επίσης να λανσάρουμε ένα εντελώς νέο όχημα, αν και κάτι τέτοιο δεν έχει προγραμματιστεί».

Τι γίνεται με το Polo;
Ο Schafer άφησε να εννοηθεί ότι το τέλος είναι κοντά για το Polo, καθώς οι επερχόμενοι κανονισμοί εκπομπών ρύπων Euro 7 θα κάνουν το supermini πολύ ακριβό μετά την προσθήκη μιας υβριδικής διάταξης. Συνέχισε λέγοντας ότι θα καταλήξει να κοστίζει περίπου όσο το ID.2all, δηλαδή σχεδόν 25.000 ευρώ.

Ένα μικρό ηλεκτρικό crossover που κατασκευάζεται στο Wolfsburg θα λανσαριστεί το 2026 και ο υπεύθυνος της VW είπε ότι θα μπορούσε να ονομάζεται ID. Tiguan. Η εταιρεία σκοπεύει να διατηρήσει ζωντανά τα εμβληματικά ονόματα στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επομένως τα ονόματα του Golf και του Tiguan δεν θα αποσυρθούν.