Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το μικρό EV της Volkswagen ID.3 θα μπορούσε να ολοκληρώσει σύντομα τον κύκλο του, καθώς ο ερχομός της νέας, αμιγώς ηλεκτρικής γενιάς του Golf, θα στοχεύει στο ίδιο αγοραστικό κοινό.
Ένας αξιωματούχος της εταιρείας άφησε έντονα να εννοηθεί ότι το ID.3 μπορεί να αποσυρθεί μετά από την τρέχουσα γενιά για να ανοίξει το δρόμο για την επιστροφή του ηλεκτρικού Golf.
Η ένατη γενιά του Golf έχει ήδη επιβεβαιωθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη και θα κατασκευάζεται στο Βόλφσμπουργκ πάνω στην επερχόμενη Scalable Systems πλατφόρμα του VW Group. Το περιοδικό Top Gear ρώτησε τον Kai Grünitz, επικεφαλής της τεχνικής ανάπτυξης της εταιρείας, για την τύχη του ID.3 όταν η επόμενη γενιά Golf βγει στην αγορά.
“Δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να έχουμε δύο ή τρία διαφορετικά μοντέλα που ταιριάζουν στον ίδιο πελάτη. Έχουμε αρχίσει να δουλεύουμε πάνω σε ένα πλήρως ηλεκτρικό Golf. Έχουμε συγκεκριμένες ιδέες για το πώς θα μοιάζει, αλλά θα δούμε πώς θα εξελιχθεί η αγορά”. Ο Grünitz συνέχισε αναφέροντας ότι θα υπάρχει επικάλυψη μεταξύ των δύο μοντέλων, υποδεικνύοντας ότι για ένα άγνωστο χρονικό διάστημα, η VW θα πουλάει και τα δύο EV.
Εν τω μεταξύ, το πρόσφατα παρουσιασθέν Golf Mk8.5 σηματοδοτεί το τέλος της γραμμής για το compact hatchback στην εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ο Grünitz επιβεβαίωσε ότι το facelift χρησιμεύει ως το κύκνειο άσμα για το μοντέλο εσωτερικής καύσης, το οποίο γιορτάζει την 50η επέτειό του φέτος. Ο αμιγώς ηλεκτρικός διάδοχος θα διατηρήσει το όνομα Golf, καθώς “είναι η καρδιά της μάρκας”, με περισσότερες από 37 εκατομμύρια μονάδες να έχουν παραχθεί από το 1974.
Η VW σχεδιάζει να σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη από το 2033.
Ενώ το Golf επόμενης γενιάς είναι πιθανό να αντικαταστήσει το ID.3, το σούπερ μίνι Polo θα αντικατασταθεί σίγουρα από το ID.2, ενώ να θυμίσουμε ότι η εταιρεία εργάζεται επίσης πάνω σε ένα μικρότερο ID.1, το οποίο ιδανικά, θα έχει και GTI εκδοχή για να συνεχίσει από εκεί που το μικροσκοπικό up! GTI σταμάτησε.