Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Volkswagen περνάει μια δύσκολη περίοδο και πρέπει να πάρει μεγάλες, ριζικές αποφάσεις. Τα κέρδη μετά από φόρους κατέρρευσαν κατά 63,7% το τρίτο τρίμηνο, όταν οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 8,3%. Μέσα στους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, τα κέρδη έχουν μειωθεί κατά 30,7% και οι πωλήσεις έχουν μειωθεί κατά 4,4%. Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume πιστεύει ότι τα φαντάσματα του παρελθόντος στοιχειώνουν τον γερμανικό όμιλο αυτοκινήτων, με αποκορύφωμα τα συνεχιζόμενα εμπόδια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μιλώντας στην κυριακάτικη έκδοση της γερμανικής εφημερίδας Bild, ο Blume κατηγόρησε «διαρθρωτικά προβλήματα δεκαετιών στη VW» για την πτώση των πωλήσεων στην Ευρώπη και τα κακά αποτελέσματα στην Κίνα. Το 56χρονο στέλεχος που είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της Porsche πιστεύει ότι η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο πρέπει να μειώσει δραστικά το κόστος για να επανέλθει σε φόρμα.

«Το κόστος εργασίας μας εδώ [στη Γερμανία], για παράδειγμα, είναι συχνά υπερδιπλάσιο από το μέσο όρο των άλλων ευρωπαϊκών μας τοποθεσιών. Υπάρχει επίσης ανάγκη για δράση στο κόστος ανάπτυξης και πωλήσεων και σε άλλους τομείς κόστους σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές μας. Ο στόχος για την προσαρμογή του κόστους και της παραγωγικής ικανότητας έχει τεθεί».

Το σκάνδαλο Dieselgate άσκησε σίγουρα πίεση στην εταιρεία κοστίζοντας της περίπου 31,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Το σχέδιο του Oliver Blume για μείωση του κόστους επαναλαμβάνεται από τον Gunnar Kilian, τον υπεύθυνο της VW για το ανθρώπινο δυναμικό. Ο επικεφαλής του ανθρώπινου δυναμικού δήλωσε στη Bild ότι το εργατικό δυναμικό πρέπει να είναι «πρόθυμο να δεχτεί περικοπές», καθώς η εταιρεία πρέπει «να σηκώσει τα μανίκια και να αντιμετωπίσει την αναδιάρθρωση γρήγορα». Κατά συνέπεια, το αίτημα του συνδικάτου για αύξηση των μισθών κατά 7% απορρίφθηκε. Και όχι μόνο αυτό, αλλά το σχέδιο είναι να μειωθούν οι μισθοί κατά 10%. Ένας νέος γύρος συλλογικών διαπραγματεύσεων έχει οριστεί για τις 21 Νοεμβρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Bild αναφέρει ότι η VW έχει βάλει στην άκρη περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ (σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια) για να εφαρμόσει μέτρα για τη μείωση του κόστους με την ελπίδα ότι θα ανατρέψουν τα πράγματα. Το αν θα κλείσουν εργοστάσια μένει να το δούμε, αλλά με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα, ο όμιλος σίγουρα έχει πολύ δουλειά μπροστά του.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης