Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Αστυνομικός επίτροπος στο Ηνωμένο Βασίλειο δηλώνει πως οι αστυνομικοί της χώρας, από τότε που εφοδιάστηκε ο στόλος με ηλεκτρικά περιπολικά, δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους.
Το Gloucestershire Constabulary έχει τον μεγαλύτερο στόλο ηλεκτρικών οχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου με τουλάχιστον το 21 τοις εκατό των 435 οχημάτων του να είναι EV, αποτελούμενο από 66 Nissan Leafs και εννέα φορτηγά Nissan NV200.
«Πολλοί αστυνομικοί σε περιπολία, ψάχνουν να φορτίσουν και τελικά ξεμένουν από μπαταρία στη μέση του δρόμου. Αναγκάζονται να συνεχίσουν τη δουλειά τους με άλλο όχημα εν μέσω υπηρεσίας χωρίς να γνωρίζουν πόση αυτονομία πραγματικά διαθέτουν. Η χρήση των ηλεκτρικών στον δικό μας κλάδο, φαίνεται πως δεν είναι για την ώρα μία επιλογή στην οποία μπορούμε να βασιστούμε».
Η αλήθεια είναι πως ένα περιπολικό όχημα δεν πραγματοποιεί χιλιόμετρα με τον ίδιο «normal» τρόπο που πραγματοποιεί ένα ηλεκτρικό ιδιωτικής χρήσης. Καταδιώξεις, επείγουσες κλήσεις σε τροχαία και συνοδείες, πάντα με χρήση φάρου, φώτων, σειρήνας, καταναλώνουν αλόγιστα την αποθηκευμένη ενέργεια, με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι αστυνομικοί να υπολογίσουν την αυτονομία που απομένει.
Η βρετανική κυβέρνηση θα απαγορεύσει την πώληση νέων πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων έως το 2030, πράγμα που σημαίνει ότι οι αστυνομικές δυνάμεις σε όλη τη χώρα, έχουν 7 χρόνια να μάθουν να συνυπάρχουν με τα ηλεκτρικά οχήματα, και να βασιστούν αποκλειστικά σε αυτά. Μάλιστα, 10 αστυνομικά τμήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν διαθέτουν μέχρι στιγμής κανένα EV όχημα, καθώς δεν υπάρχει αξιόλογο δίκτυο φορτιστών κοντά τους, στο οποίο να μπορούν να βασιστούν.
Είναι πιθανό να δούμε κάποια μεγαλύτερη προθεσμία στην μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση όσον αφορά κρατικά οχήματα σε υπηρεσίες άμεσης δράσης;