Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Volvo ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που ανακοίνωσε τον Μάρτιο του 2021, την στρατηγική της για να γίνει αμιγώς ηλεκτρική μάρκα μέχρι το 2030. Ωστόσο, πριν από μερικούς μήνες, η Volvo (που ανήκει στη Geely) αναθεώρησε τον υπερβολικά αισιόδοξο στόχο της, λέγοντας ότι τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν και μετά από αυτή τη δεκαετία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πλέον, η εταιρία κάνει ένα βήμα ακόμα, λέγοντας πως το μεγάλο βενζινοκίνητο SUV της, το XC90, θα παραμείνει στη γραμμή παραγωγής για πολλά χρόνια ακόμα και μάλιστα θα λάβει και ανανεώσεις.

Μιλώντας στο περιοδικό Auto Express, αξιωματούχος της Volvo δήλωσε ότι οι Σουηδοί «θα συνεχίσουν να ανανεώνουν το XC90 για όσο διάστημα υπάρχει ζήτηση». Το μεγαλύτερο SUV της μάρκας κλείνει τα 10 του χρόνια (αναφερόμαστε πάντα στην τωρινή, δεύτερη γενιά του), έχοντας λάβει σε αυτό το διάστημα δύο facelifts. Βέβαια πλέον έρχεται και το πλήρως ηλεκτρικό EX90, το οποίο θα συνυπάρχει ειρηνικά με το βενζινοκίνητο μοντέλο. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, το XC90 δεν θα «μονομαχήσει» για τις πωλήσεις με το νέο αμιγώς EX90, επειδή τα δύο SUV προσελκύουν διαφορετικούς πελάτες.

Μάλιστα παρά το γεγονός ότι βρίσκεται τόσα χρόνια στην αγορά, το XC90 παραμένει το τρίτο σε πωλήσεις μοντέλο της εταιρείας, μετά τα φθηνότερα και μικρότερα XC60 και XC40.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πάντως είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν το XC90 θα λάβει και τρίτη γενιά. Η πρόσφατη ανανέωση του, μας λέει ότι το σημερινό μοντέλο θα παραμείνει για μερικά χρόνια ακόμα. Η Volvo λέει ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε αυτό, κάτι που μπορεί να μεταφραστεί σε ένα τρίτο facelift και όχι σε μία νέα γενιά. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο νεότερος στόχος της εταιρίας είναι τα plug-in υβριδικά και τα EV να αντιπροσωπεύουν το 90-100% των συνολικών παραδόσεων μέχρι το 2030, μια μαζική επένδυση σε ένα βενζινοκίνητο SUV φαίνεται απίθανη.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς ότι η Volvo εξακολουθεί να θέλει να τηρήσει το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035. Έχοντας ήδη τερματίσει την παραγωγή κινητήρων ντίζελ, οι οποίοι είχαν το μεγαλύτερο νόημα σε μεγάλα και βαριά οχήματα όπως το XC90, η Volvo πιστεύει ότι η βενζίνη ζει με δανεικό χρόνο, αλλά ζει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο νέος στόχος της Volvo

Ο νέος στόχος είναι τα plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν το 90-100% των ετήσιων πωλήσεων μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Η Volvo παραδέχεται ότι τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα, είναι πιθανό να παραμείνουν περισσότερο από ό,τι αρχικά είχε εκτιμηθεί.

Η σουηδική μάρκα πιστεύει ότι διάφοροι παράγοντες έχουν συμβάλει στη βραδύτερη από την προβλεπόμενη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Η ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης προχωρά πολύ αργά, ενώ παράλληλα ορισμένες χώρες έχουν μειώσει ή καταργήσει εντελώς τα κίνητρα για τα EV. Η Volvo επιρρίπτει επίσης ευθύνες για τους νέους δασμούς που εφαρμόζονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ορισμένες αγορές.

Η Volvo ελπίζει ότι τα αυτοκίνητα με καλώδιο φόρτισης (PHEVs+EVs) θα αντιπροσωπεύουν το 50-60% των παραδόσεων μέχρι το 2025, από 48% κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 26% των συνολικών παραδόσεων. Το σχέδιο της εταιρείας είναι να συνεχίσει τις επενδύσεις σε ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα στο πλαίσιο των «στρατηγικών προσαρμογών» της, ώστε να αντικατοπτρίζει καλύτερα αυτό που θέλουν οι πελάτες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης