Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Δεν υπάρχει κάποιος που να μην γνωρίζει τα σχεδόν δίδυμα, Citroen Saxo και Peugeot 106. Δύο μικρά μοντέλα που λάτρεψε το ελληνικό κοινό και πλημμύρισαν τους εγχώριους δρόμους. Οι περισσότεροι γνωρίζουν πως εξοπλίζονταν με βενζινοκινητήρες από 950 μέχρι και 1.600κ.εκ. αλλά και diesel εκδόσεις, ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις, Rallye και VTS, ήταν η αγάπη των petrolheads.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μικρό βάρος, πολύ γκάζι και ελάχιστα συστήματα ασφαλείας, δημιουργούσαν μία συνταγή για όσους έψαχναν το όριο, χωρίς να βάλουν βαθιά το χέρι στη τσέπη.

Πόσοι όμως γνωρίζουν πως από το 1995 μέχρι και το 2003, τα Saxo και 106, είχαν και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο λόγος για τα Peugeot 106 Electrique και Citroen Saxo Electrique τα οποία κυκλοφόρησαν σε Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο και Ηνωμένο Βασίλειο, έχοντας ηλεκτροκινητήρα της εταιρίας Heuliez και μπαταρία Νικελίου-Καδμίου.

Οι ηλεκτρικές αυτές εκδόσεις ζύγιζαν 300 κιλά παραπάνω από τα συμβατικά, είχαν εάν 10άρι ρεζερβουάρ καυσίμου για το σύστημα θέρμανσης, ενώ κόστιζαν τα τριπλά λεφτά από τα μοντέλα με θερμικό κινητήρα.

\Ο ηλεκτροκινητήρας απέδιδε 27 άλογα και 127 Nm ροπής ενώ η μπαταρία ζύγιζε 275 κιλά και φόρτιζε σε οικιακή πρίζα σε 3 ώρες. Είχαν αυτονομία 80χλμ. κατάφερναν το 0-50χλμ./ώρα σε 8 δευτ. και η τελική τους άγγιζε τα 91χλμ./ώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τη γαλλική σελίδα της Wikipedia, παρήχθησαν συνολικά 5.500 μονάδες, ενώ ορισμένες από αυτές συμμετείχαν σε πιλοτικά προγράμματα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γαλλία.

Ένα τέτοιο Saxo είναι καταχωρημένο στο eBay και στο Mobile.de στην τιμή των 4.850 ευρώ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης