Του Λουκά Παπαλάμπρου
To best seller SUV της Ευρώπης αναβαθμίστηκε ριζικά, απέκτησε τις πιο προηγμένες τεχνολογίες ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας, σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης και έκδοση plug-in hybrid και είναι έτοιμο να συνεχίσει ακόμα πιο δυναμικά την εμπορική του πορεία στην αγορά.
Ξεκινώντας από τα βασικά, το Tiguan φέρει νέα μάσκα με προβολείς LED, ψηλότερο καπό, καινούριους προφυλακτήρες, πλουσιότερη γκάμα χρωμάτων για το εξωτερικό αμάξωμα και νέου σχεδιασμού ζάντες διαστάσεων από 17 έως 21 ίντσες. Στο πίσω τμήμα το όνομα του μοντέλου έχει τοποθετηθεί σε εμφανή κεντρική θέση κάτω από το σήμα Volkswagen.
Εντύπωση κάνουν τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας IQ.LIGHT-LED matrix, τα οποία θεωρούνται από τα καλύτερα στον κόσμο, προσφέροντας εξαιρετική ορατότητα στον οδηγό σε όλες τις συνθήκες.
Στο εσωτερικό, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι στάνταρ, όπως και το σύστημα πολυμέσων MIB3, που ενσωματώνεται στην οθόνη 8 ή 10,25 ιντσών. Νέο είναι το τιμόνι με τα φωτιζόμενα πλήκτρα αφής, τα χειριστήρια αφής για τον κλιματισμό, οι επενδύσεις της καμπίνας και τα διακοσμητικά.
Οι φωτεινές θύρες USB-C βρίσκονται κάτω από τη μονάδα κλιματισμού. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, προσφέρονται δεκάδες υπηρεσίες και συστήματα, από φωνητικό έλεγχο έως streaming, Apple Music και App-Connect Wireless.
Όσον αφορά στις γραμμές εξοπλισμού, το μοντέλο λανσάρεται σε τέσσερις εκδόσεις (Tiguan, Life, Elegance, R-Line), περιλαμβάνοντας πλειάδα τεχνολογιών. Ξεχωρίζουν το αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών, το προσαρμοζόμενο Cruise Control, η εξελιγμένη υποβοηθούμενη οδήγηση Travel Assist που ενεργοποιείται από το τιμόνι και το νέας γενιάς Lane Assist, το οποίο είναι σε θέση να ανιχνεύει με μεγαλύτερη ακρίβεια δρόμους και όρια λωρίδων, όπως επιφάνειες με γρασίδι.
Στους κινητήρες, εκτός από τους γνωστούς βενζίνης TSI και πετρελαίου TDI EVO -οι τελευταίοι φέρουν μετατροπέα SCR και φίλτρο AdBlue καλύπτοντας τις αυστηρότερες προδιαγραφές-, υπάρχουν δύο νέες και εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εκδοχές.
Η σημαντικότερη προσθήκη είναι η plug-in hybrid έκδοση -ονομάζεται Tiguan eHybrid- απόδοσης 245 ίππων, η οποία μπορεί να διανύσει αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια μια απόσταση 50 χιλιομέτρων, καλύπτοντας πλήρως τις καθημερινές ανάγκες των οδηγών μέσα στην πόλη.
Επίσης η έκδοση R φέρει ένα ολοκαίνουριο μοτέρ απόδοσης 320 ίππων, που συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης και «Torque Vectoring» για έλεγχο της κατανομής ροπής. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του επτά προγράμματα (Comfort, Sport, Race, Individual, Offroad, Snow και Offroad Individual), προσαρμόζοντας ανάλογα το οδόστρωμα και τις συνθήκες τα συστήματα δυναμικής σταθεροποίησης του οχήματος.
Το Tiguan MY2020 αναμένεται στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Θυμίζουμε ότι οι τιμές της τωρινής γενιάς του μοντέλου ξεκινούν στη χώρα μας από 25.790 ευρώ.