Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
Κατά τη διαδικασία ανάπτυξης ενός νέου αυτοκινήτου, οι μηχανικοί δίνουν ιδιαίτερη βάση σε έναν πολύ σημαντικό παράγοντα, αυτόν της αεροδυναμικής, δηλαδή της ροής αέριου ρευστού γύρω από ένα αντικείμενο.
Στόχος τους είναι να μελετήσουν τον τρόπο με τον οποίο ο αέρας κινείται γύρω από τις επιφάνειες του αμαξώματος και να μειώσουν την αντίστασή του, προς όφελος της κατανάλωσης καυσίμου, της οδικής συμπεριφοράς και των θορύβων που παράγονται κατά την κίνηση στις υψηλές ταχύτητες.
Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε προηγμένα τούνελ, όπως αυτό που διαθέτει η Seat. Τα οχήματα τοποθετούνται σε μία σήραγγα, όπου τεράστιοι ανεμιστήρες διοχετεύουν αέρα προς πάσα κατεύθυνση. Η ταχύτητα των ανέμων μπορεί να φθάσει έως τα 300 χλμ./ώρα, με αισθητήρες να καταγράφουν όλα τα δεδομένα.
Όπως αναφέρει ο Stefan Auri, αρχιμηχανικός της Seat στην αεροδυναμική σήραγγα, κατά τις δοκιμές σε πλήρη ισχύ, κανείς δεν μπορεί να εισέλθει, καθώς η δύναμη του αέρα είναι τόσο ισχυρή που θα τον εκτόξευε κυριολεκτικά.
Στον ελεγχόμενο αυτό χώρο δημιουργείται ένας τυφώνας γύρω από το αυτοκίνητο. Τα δεδομένα αντίστασης καταγράφονται σε έναν υπερ-υπολογιστή, τον MareNostrum 4. Στη συνέχεια, οι μηχανικοί αναλύουν κάθε λεπτομέρεια με απόλυτη ακρίβεια.
«Εδώ κάθε χιλιοστό μετράει. Δεν πρέπει να μειώσουμε μόνο την κατανάλωση, αλλά να αυξήσουμε την ασφάλεια, την άνεση και τη σταθερότητα του οχήματος», λέει ο Auri.
Η μελέτη της αεροδυναμικής είναι πολύ σημαντική για τα αυτοκίνητα παραγωγής, όπως το Leon και άκρως απαραίτητη για τα αγωνιστικά, όπως το CUPRA Leon Competición που βλέπουμε στις εικόνες και στο video.
Τα race car πρέπει να έχουν λιγότερη αντίσταση στον αέρα και περισσότερη πρόσφυση όταν στρίβουν, καθώς εκτός όλων των άλλων πρέπει να ανταγωνιστούν και τον άνεμο σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 235 χλμ./ώρα, υποστηρίζει ο επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης της Cupra Racing, Xavi Serra.