Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ήταν το 1983 όταν η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε την πρώτη τετρακίνητη έκδοση του μικρού της μοντέλου, φέρνοντας στον κόσμο ένα σύνολο που έμελλε να αγαπηθεί όσο λίγα. Έχοντας μικρές διαστάσεις, κίνηση και στους 4 τροχούς και όντας μανιτζέβελο όσο λίγα, πρόσφερε το απόλυτο πακέτο και έκανε πάταγο, συνεχίζοντας με την ίδια επιτυχία τέσσερις δεκαετίες.
Η Fiat για να γιορτάζει αυτά τα 40 χρόνια επιτυχίας της συγκεκριμένης μορφής του Panda, παρουσίασε την 4×40° Limited Edition. Μία ειδική έκδοση που θα περάσει τη γραμμή παραγωγής μόλις 1.983 φορές (λόγω του έτους που κατασκευάστηκε πρώτη φορά). Από το 1.983 έχουν παραδοθεί συνολικά 800.000 μονάδες τετρακίνητα Panda, με την Fiat να αναφέρει πως αυτό το νούμερο αντιπροσωπεύει το 10% των συνολικών πωλήσεων της κατηγορίας των 4×4 οχημάτων της μίνι κατηγορίας, που έχουν πουληθεί συνολικά στην ιστορία.
Η ειδική έκδοση Panda 4×40° Limited Edition βασίζεται στο Panda Cross και έρχεται βαμμένο σε ιβουάρ χρώμα, ΟΙ 15άρες ζάντες έχουν διχρωμία ιβουάρ και μαύρου, ενώ μαύρα είναι επίσης και τα καπάκια των καθρεφτών. Παράλληλα αρκετά λογότυπα 4×40° δίνουν το παρών σε διάφορα σημεία για να θυμίζουν την σπανιότητα της συγκεκριμένης επετειακής έκδοσης.
Το ίδιο χρώμα συνεχίζει και στην καμπίνα, όπου συνδυάζεται με κόκκινες διπλές ραφές και περισσότερα λογότυπα 4×40°, καθώς και το “2023” κεντημένο στα καθίσματα, στα οποία η Fiat αναφέρει ότι έχει χρησιμοποιήσει ανακυκλωμένα υφάσματα.
Όντας βασισμένη στο επίπεδο εξοπλισμού Cross, η ειδική έκδοση είναι όμορφα εξοπλισμένη με αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενους και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, μαζί με αισθητήρες φωτός και βροχής. Διαθέτετε επίσης infotainment επτά ιντσών με ραδιόφωνο DAB και υποστήριξη για Android Auto και Apple CarPlay. Το κουμπί αλλαγής ταχυτήτων και το τιμόνι είναι ντυμένα με δέρμα και υπάρχει ρύθμιση ύψους για το κάθισμα του οδηγού.
Σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύτηκε από το Reuters τον Μάρτιο του 2022, το σημερινό Panda θα παραμείνει για μερικά ακόμη χρόνια, παρά τη μεγάλη ηλικία του. Λέγεται ότι θα παραμείνει στην παραγωγή στο εργοστάσιο Pomigliano στη νότια Ιταλία μέχρι το 2026.