Στη σταδιακή κατάργηση των πετρελαιοκινητήρων οδεύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, λόγω των αυστηρότερων ορίων που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι κινητήρες diesel έχουν φθάσει στο όριό τους όσον αφορά στην εξέλιξη και από το 2020 θα σταματήσουν να κατασκευάζονται και να πωλούνται, ειδικά τα μικρότερης χωρητικότητας σύνολα. Ο λόγος δεν είναι οι εκπομπές ρύπων αλλά τα επίπεδα εκπομπών των Οξειδίων του Αζώτου (NΟx), τα οποία είναι πολύ δύσκολο να πιάσουν τα συγκεκριμένα μοτέρ.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Volvo, Hakan Samuelsson, οι μέρες των diesel έχουν περάσει. «Οι πετρελαιοκινητήρες πρέπει να φθάσουν στο ίδιο επίπεδο εκπομπών NOx με τους βενζίνης. Αυτό μπορεί να συμβεί, αλλά είναι πολύ μεγάλο το κόστος, γεγονός που τους κάνει απαγορευτικούς. Επίσης, τα επόμενα χρόνια τα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα θα είναι πιο φθηνά, οπότε οι κινητήρες diesel θα είναι περιττοί. Εμείς θα παρουσιάσουμε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο το 2019, ενώ μέχρι το 2025 θα διαθέτουμε αντίστοιχη έκδοση σε όλη την γκάμα μας» τόνισε ο CEO της σουηδικής φίρμας.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος