Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μπορεί να υπάρχουν ακόμα αρκετοί λόγοι ώστε να μην επιλέξει κάποιος ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το αρχικό μεγάλο κόστος, το μικρό και ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης, η μικρή αυτονομία μερικών μοντέλων, είναι μερικοί από αυτούς. Μία νέα έρευνα όμως έρχεται να αποδείξει πως στα παραπάνω δεν χρειάζεται να προστεθεί το άγχος για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συχνά ακούμε σε συζητήσεις να λένε «Ναι αλλά εάν σε 10 χρόνια χρειαστεί να αλλάξω μπαταρία, θα είναι σα να πληρώνω δεύτερο αυτοκίνητο». Όλοι έχουμε βιώσει πτώση στην απόδοση των μπαταριών των κινητών μας μετά από μερικούς μήνες χρήσης και τα EV χρησιμοποιούν παρόμοια τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου.

Αλλά οι ερευνητές πίσω από μια νέα μελέτη για το Recurrent Auto προτείνουν ότι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας μπορεί να μην είναι τόσο μεγάλη ανησυχία τελικά. Διαπίστωσαν ότι στα 15.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μόνο το 1,5 τοις εκατό των μπαταριών έχει αντικατασταθεί.

Η ομάδα επισημαίνει επίσης ότι οι περισσότερες αντικαταστάσεις μπαταριών γίνονται όταν το αυτοκίνητο εξακολουθεί να καλύπτεται από εγγύηση. Ενώ μια κανονική εγγύηση αυτοκινήτου κατασκευαστή μπορεί να διαρκέσει μόνο για τρία ή πέντε χρόνια, η εγγύηση για μια μπαταρία EV είναι συνήθως οκτώ χρόνια και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν πολλά περισσότερα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το άλλο σημαντικό βήμα είναι ότι η υποβάθμιση της μπαταρίας δεν είναι γραμμική. Ένα EV μπορεί να υποστεί αισθητή πτώση στην ηλεκτρική αυτονομία στα πρώτα 30.000χλμ, αλλά σταθεροποιείται μετά από αυτό και μπορεί να παραμείνει σχεδόν το ίδιο για αρκετά χρόνια.

Βέβαια η εταιρεία παραδέχεται ότι η μικρή ηλικία των ηλεκτρικών (30 τοις εκατό των ηλεκτρικών οχημάτων στο δρόμο το 2023 ήταν κάτω των έξι ετών) σημαίνει ότι δεν  έχουμε πλήρη εικόνα σχετικά με τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεων της μακροχρόνιας γρήγορης φόρτισης DC.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης