Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Σύμφωνα με τους αριθμούς πωλήσεων που δημοσίευσε η Dataforce και τους οποίους επικαλείται το Automotive News Europe, το VW T-Roc Cabriolet είναι το cabrio με τις περισσότερες πωλήσεις μέχρι στιγμής φέτος.

Όσο παράξενο κι αν φαίνεται αυτό, το μοντέλο βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων μέχρι τον Ιούνιο. Τους πρώτους έξι μήνες του έτους, 6.110 άτομα αγόρασαν το VW T-Roc Cabriolet.

Αυτό είναι στην πραγματικότητα 22,7 τοις εκατό λιγότερο από ό,τι το πρώτο εξάμηνο του 2023, αλλά και πάλι αρκετό για να διεκδικήσει με άνεση την πρώτη θέση.

Το Mazda Miata αναγκάστηκε να αρκεστεί στη δεύτερη θέση, με 3.545 πωλήσεις. Πρόκειται για μια πτώση της τάξης του 15%, αν και πιθανότατα οφείλεται εν μέρει στη μετάβαση από το ND2 στο ND3. Οι αριθμοί πρόκειται να βελτιωθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Την τελευταία θέση στο βάθρο καταλαμβάνει το Alpine A110, καθώς η Dataforce συνδυάζει τις πωλήσεις των mainstream cabrio με αυτές των coupe. Το σπορ αυτοκίνητο προσφέρεται αυστηρά με σταθερή μεταλλική οροφή, αν και πριν από μερικά χρόνια υπήρχε ένα μοναδικό μοντέλο με ανοιχτή οροφή και ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2024, 2.563 αγόρασαν το σπορ κουπέ που κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων που προέρχεται από τη Renault και μοιράζεται με το καταργηθέν Megane RS hot hatchback. Η ζήτηση εκτινάχθηκε κατά το εντυπωσιακό 47,6%.

Παρόλο που το T-Roc ήταν το cabrio με τις περισσότερες πωλήσεις, έπρεπε να αρκεστεί στη δεύτερη θέση συνολικά. Το μόνο cabrio που ήταν πιο δημοφιλές στην Ευρώπη μέχρι τον Ιούνιο ήταν το Mini, το οποίο καταγράφεται ξεχωριστά στην premium κατηγορία. Η μάρκα που ανήκει στην BMW πούλησε 11.140 μονάδες, ή 11,6 τοις εκατό λιγότερες από την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η Porsche 911 τερμάτισε στη δεύτερη θέση μεταξύ των πολυτελών cabrio, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 5,1% σε 5.784 οχήματα. Η BMW Σειρά 4 Cabrio ήταν τρίτη, με 4.714 μονάδες (-21,7%).

Όσον αφορά το κανονικό T-Roc, ήταν το πιο δημοφιλές μοντέλο στην κατηγορία των μικρών SUV/crossover, αφού η VW παρέδωσε 105.332 μονάδες (1,7%). Η εταιρεία με έδρα το Βόλφσμπουργκ επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζεται ένα μοντέλο δεύτερης γενιάς, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα είναι το τελευταίο της νέο αυτοκίνητο με κινητήρες εσωτερικής καύσης για την ευρωπαϊκή αγορά.