Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
Η γερμανική φίρμα παρουσίασε με κάθε επισημότητα το ID.4, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV που διακρίνεται για το δυναμικό design, τους άφθονους χώρους στο εσωτερικό και την υψηλή αυτονομία.
Πρόκειται για το δεύτερο μέλος της σειράς ID, ένα παγκόσμιο μοντέλο που θα κυκλοφορήσει με τις ίδιες προδιαγραφές σε Ευρώπη, Κίνα και Αμερική. Βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB και κατασκευάζεται στο κλιματικά ουδέτερο εργοστάσιο του Zwickau, στη Γερμανία.
Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα και η κίνηση μεταφέρεται στους τροχούς μέσω κιβωτίου μιας σχέσης. Αποδίδει 204 ίππους και 310 Nm ροπής, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 8,5 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία χωρητικότητας 77kWh προσφέρει αυτονομία έως 520 χιλιόμετρα. Ένας βασικός παράγοντας για τη μεγάλη αυτονομία του ID.4 είναι η ισχυρή ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Χρησιμοποιώντας τον διακόπτη επιλογής λειτουργίας του κινητήριου συστήματος, ο οδηγός αποφασίζει εάν το όχημα θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα κάνει ελεύθερο τροχασμό (ρολάρει) στις περισσότερες περιπτώσεις. Στη θέση B (Break), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία.
Το μήκους 4,58 μέτρων ID.4 χαρακτηρίζεται από καθαρές, ρέουσες και δυνατές γραμμές. Συνδυάζει τη στιβαρή φύση ενός SUV με προηγμένη αεροδυναμική – ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd είναι μόλις 0,28.
Δεν υπάρχει γρίλια ψυγείου, ούτε εξατμίσεις. Οι χαρακτηριστικοί διαδραστικοί προβολείς IQ. Light LED matrix δίνουν μια εξαιρετικά μοντέρνα πινελιά μπροστά, ενώ πίσω υπάρχουν τρισδιάστατα φώτα LED με δυναμικά φλας και φώτα φρένων που ανάβουν σε σχήμα X.
Χάρη στους κοντούς προβόλους και το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, το εσωτερικό του οχήματος είναι εξαιρετικά ευρύχωρο. Το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 543 λίτρων και μπορεί να αυξηθεί στα 1.575 λίτρα αναδιπλώνοντας τις πίσω πλάτες.
Το ταμπλό δεν διαθέτει φυσικά κουμπιά και διακόπτες. Ο οδηγός λαμβάνει όλες τις πληροφορίες μέσω του ψηφιακού πίνακα οργάνων ή της κεντρικής οθόνης αφής. Η στάνταρ λειτουργία φυσικού φωνητικού ελέγχου «Hello ID» κατανοεί μεγάλο αριθμό καθημερινών φράσεων, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να ελέγξει πολλές λειτουργίες μέσω της ομιλίας.
Εντύπωση κάνει το ID. Light -προσφέρεται στάνταρ- κάτω από το παρμπρίζ. Υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις, όπως στροφή ή φρενάρισμα, δημιουργώντας διαισθητικά εφέ φωτισμού. Η οθόνη προβολής επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει κατευθυντικά βέλη και άλλες οθόνες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να συνδυάζονται με το περιβάλλον του οχήματος.
Οι υπηρεσίες «We Connect Start» συνδέουν το όχημα με το smartphone του κατόχου και την υποδομή κυκλοφορίας. Το πακέτο προσφέρει υπηρεσίες πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων κίνησης και ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο και επίδειξης κοντινών σταθμών φόρτισης.
Οι κάτοχοι του ID.4 μπορούν να ελέγχουν τη διαδικασία φόρτισης και τον κλιματισμό μέσω από το κινητό τους τηλέφωνο, χρησιμοποιώντας τη δωρεάν εφαρμογή «We Connect ID».
Φυσικά δεν λείπουν τα κορυφαία συστήματα υποβοήθησης, όπως τα «Park Distance», «Lane Assist», «Autonomous Emergency Braking Front Assist», «Adaptive Cruise Control», «Travel Assist» και «Emergency Assist». Το τελευταίο αναλαμβάνει να ακινητοποιήσει με ασφάλεια το όχημα σε περίπτωση που ο οδηγός δεν είναι σε θέση να το ελέγξει.
Αρχικά, το γερμανικό SUV θα προσφέρεται στις εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής ID.4 1ST και ID.4 1ST Max.
Το ID.4 1ST πατάει σε τροχούς 20 ιντσών. Τα μπροστινά καθίσματα και το πολυλειτουργικό τιμόνι μπορούν να θερμανθούν και ο φωτισμός φόντου να ρυθμιστεί σε ένα από 30 διαφορετικά χρώματα. Ένα σύστημα κάμερας οπισθοπορείας βοηθά κατά τους ελιγμούς. Διζωνικό σύστημα Climatronic και θερμαινόμενο παρμπρίζ διευκολύνουν το έργο του οδηγού. Το σύστημα πλοήγησης Discover Pro και τέσσερις θύρες USB είναι στάνταρ.
Το ID.4 1ST Max, από την άλλη, φέρει προβολείς LED matrix, ζάντες 21 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, πανοραμική γυάλινη οροφή, ακουστικό γυαλί που μειώνει τους εξωτερικούς θορύβους στο εσωτερικό του οχήματος, ηλεκτρική πίσω πόρτα με σύστημα «Easy Open & Close», οθόνη head-up επαυξημένης πραγματικότητας και διεπαφή κινητού τηλεφώνου.