Του Λουκά Παπαλάμπρου
Η κορεατική φίρμα αποκάλυψε επίσημα το XCeed, ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην Ευρώπη με βάση τις απαιτήσεις των οδηγών της Γηραιάς Ηπείρου.
Αναμφίβολα, το καινούργιο μοντέλο της KIA είναι το πιο ελκυστικό αισθητικά της γκάμας.
Οι σχεδιαστές της μάρκας δημιούργησαν ένα στυλάτο, σπορτίφ, νεανικό και συνάμα πρακτικό CUV (Crossover Utility Vehicle), το οποίο εφοδιάζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά στα συστήματα και με τους πιο προηγμένους κινητήρες.
Το μήκος του αμαξώματος είναι στα 4.395 χλστ., το πλάτος 1.826 χλστ. και το ύψος κυμαίνεται από 1.483 έως 1.495 χλστ. ανάλογα την έκδοση. Επίσης, η απόσταση από το έδαφος είναι στα 17,4 ή 18,4 εκατοστά ανάλογα τους τροχούς που φοράει (16 ή 18 ιντσών), με το βάρος να ξεκινά από τα 1.257 κιλά.
Φουλ στα συστήματα
Στην καμπίνα δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται μία οθόνη 8 ιντσών ή 10,25΄΄ στις πλουσιότερες εκδόσεις και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων Supervision 12,3΄΄ υψηλής ευκρίνειας και ανάλυσης 1920×720 pixel.
Τα καθίσματα είναι πιο χαμηλά τοποθετημένα από το πεντάθυρο Ceed κατά 4,2 εκατοστά, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 426 λίτρων – με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων εκτοξεύεται στα 1.378 λίτρα.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μία σειρά πρωτοποριακών συστημάτων υποβοήθησης, όπως αυτό της προειδοποίησης σύγκρουσης με ανίχνευση οχημάτων και πεζών «Forward Collision Warning», υποβοήθησης στάθμευσης «Smart Parking Assist», προειδοποίησης κόπωσης «Driver Attention Warning» και τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.
Κινητήρες
Για την κίνηση του XCeed φροντίζουν οι γνωστοί κινητήρες της σειράς T-GDi, όπως ο 1.000άρης των 120 ίππων και 172 Nm ροπής, ο 1.4 λίτρου απόδοσης 140 ίππων και 242 Nm ροπής, καθώς και ο ισχυρός 1.6 T-GDi με τους 204 ίππους και τα 265 Nm ροπής. Από την γκάμα δεν λείπει ο diesel 1.6 Smartstream απόδοσης 115 και 136 ίππων.
Ο βασικός κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ οι υπόλοιποι και με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Αργότερα θα έρθει μία ήπια υβριδική έκδοση 48V και μία plug-in hybrid.
Πότε έρχεται;
To KΙΑ XCeed θα περάσει την πόρτα του εργοστασίου της εταιρείας στη Σλοβακία τον Αύγουστο, με την εμπορική του πορεία να ξεκινά το φθινόπωρο. Οι τιμές και τα επίπεδα εξοπλισμού στη χώρα μας θα ανακοινωθούν λίγο πριν από την έναρξη των πωλήσεων.